Rata-autoilua, Roadsport ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 22.11.2008.

  1. ata

    ata Gearhead

    Ei ylösalaisin kääntyneessä maailmankatsomuksessakaan mitään vikaa ole... :) Holden rules! :) Ja Peter Brockin muistoa kunnoittaen.
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. En minä nyt ausseja erityisesti fanita. Holden Commodore VB nyt vaan sattuu olemaan tuttua tekniikkaa, kun se perustuu tekniikan ja kopan osalta GM V-car konseptiin millä nytkin ajan kilpaa Roadsportissa Opelin muodossa.

    Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto olisi nuo GM H-koppaiset, Chevrolet Vega Monza. Mutta nää jutut on päiväunien tasolla. Palataas reaalimaailmaan ja siihen mitä vehkeitä on 2009 viivalla.

    edit: tässä kuvamateriaalia netistä tommosista päiväuniautoista, on ne niin racee:

    http://files.conceptcarz.com/img/Chevro ... _MH-01.jpg

    http://us1.webpublications.com.au/stati ... 9_00mg.jpg
     
  3. karra

    karra Double Gearhead

    Tuossahan onkin kuvassa se Commodore V8. Ausseillahan on toinenkin kompakti V8 eli Falcon:

    http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motor ... 824551.htm

    http://digiads.com.au/carsales/used-car ... D-4132.htm

    Tuo Falcon näyttää edestäpäin paisutetulta mazda 323:lta ja takaa löytyy taas vivahde Granadaa :D .

    Onhan noita Commoja kaupan tuolla down under:
    http://digiads.com.au/used-cars-for-sal ... sales.html

    Sopisiko tämä Roadsport V8:iin...taitaa aihiot olla vaan kallita :odroll: :
    http://www.ritzsite.net/Tiger/01_tiger.htm
     
  4. Antti V

    Antti V 3rd gear

    Tämmöinen oli joskus 90-luvun puolessa välissä historic autona, ei ole kylläkään enään pitkään aikaa näkynyt.
     
  5. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kyllä oli, British racing green,muistaakseni.Ja kukas sitä ajoikaan..
     
  6. Missä kaikki Mustang-kuskit on ?
     
  7. valtope

    valtope Gearhead

    Moi

    jollen ihan väärin muista, Tiger:llä ajeli Juha Liukkonen

    Roadsport V8 luokituksesta, muistelkaas vähän aika taaksepäin.

    Naaramo, ja 63 Buick, ei silläkään mitään luokitusta ollu, vaan lupa HRF tekniseltä toimikunnalta, ja hyvinhän sillä kerkisi, mitaleille asti, johtui varmaan kyllä myös paljon kuskista, joka vei sitä just nin kovaa, kun sen sai meneen.

    "V8-luokassa luokitustodistuksen tai Suomen tyyppikatsastustodistuksen puuttuessa voi kilpailulupaa hakea Historic Race Finland ry:n tekniseltä toimikunnalta."

    kun valitsette/haaveilette Roadsport autosta, ottakaa just niin kevyt aihio, kun saatte, koska renkaat ja niiden kesto tulee olemaan se pahin ongelma.
    Voiman saa riittään helposti !

    lainaus HRF:n sivulta:

    Luokka V8

    Tilavuus / cid*) Paino / kg, minimi Vanteen normileveys (tuumaa) Renkaan maksimi normileveys (mm)
    - 338 asti 1150kg 7" 225 mm
    339 - 380 1300kg 8" 245 mm
    381- 1450kg 10" 265 mm

    Luokka V8 painonmuutos:

    Minimipainot saa alittaa asentamalla normileveyttä kapeammat vanteet. Jokaista kavennuksen täyttä tuumaa kohden on vähennys 5%, maksimi vähennyksen ollessa 10%. Täysimääräisen vähennyksen saa joko kaventamalla toisen akselin vanteita kahdella tuumalla tai molempien akseleiden vanteita yhdellä tuumalla. Vastaavalla periaatteella laskien normivanteen leveyden saa myös ylittää yhteenlasketun maksimiylityksen ollessa 2 tuumaa. Tällöin minimipainoa kasvatetaan 5%:lla jokaista alkavaa tuumaa kohden. Levityksen voi tehdä joko toisella tai molemmilla akseleilla.


    http://www.historicrace.fi/roadsport2007.htm
     
  8. RS427

    RS427 1st gear

    Mulla on Camarolle FIA:n luokitustodistus vuodelta -84 (# A-5209) ja autoni on -86. Tuo luokitustodistus kattaa saman korisarjan aina vuoteen -92 asti.
     
  9. No niin, just tätä meinasin. Eli esim. tossa Camaron tapauksessa mikä tahansa vuosimalli ja malli kyseisestä korista siis käy, eikä ole väliä mikä tekniikka just siinä yksilössä on alunperin ollut? IROC-Z ei kai ollut olemassa vuonna -84.

    Osaako joku sanoa onko C4 Corvetessa sama juttu? Sehän on tullut -84, mutta samaa koria pikku päivityksillä painettiin 90-luvun puoleen väliin asti. Ei ole kovin historiallista vielä...eli miten uudella vetellä saa ajaa ja onko väliä millä tekniikalla kyseinen yksilö on tullut tehtaalta?

    Tämä kysely saattaa tuntua pilkunviilaamiselta, mutta turha haaveilla jostain, mikä ei ole mahdollista.
     
  10. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Tekniikan osalta ei tietääkseni ole muita rajoituksia,kunhan mallia on saanut kasikoneella. Valmistaja on vapaasti valittavissa. Ja hengitys pitää olla vapaa.
    -Viimevuonnakin näimme kisoissa 65´malibun jossa on yli 700hp nascar pannu ja hyvin hönkäili varsinkin suorilla! Toivottavasti RS413 nähdään ensi kesänä taas radalla! Vai mitä J.V ?
    Itselläni madallusprojekti jatkuu.. tänään sain uudet koneenkiinnikkeet heppiin ja lattia sai myös kulmahiomakonetta osakseen. Ja jos jollain on 120* 5 - 8" leveitä reilusti ulospäin levittäviä vanteita ylim. niin laittaa vaikka yv.tä, se on siis tuo BMW isojako tai chevyn 4.75" ja 8" olisi vanneleveys ja 17"vanteen koko. -Koitetaan tonttuilla myös tuolla tallin puolella =) RS431.
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Niin mitäs lähdit vanhasta lintasta "hiboy":ta tekemään?! :lol:

    Muistan eräänä talvena kun oltiin retkueen kanssa tuolla chevellellä broidia moikkaamassa kun oli työvuorossaan, bussiasemalla. Broidi nojasi lähtövuoroaan odottaen paikallisbussin rattiin ja zoomasi talvipimeään pihan reunassa seisovaan chevyyn ja sanoi: "tiäks, Pasi, toi sun sevelle on oikeesti ihan lintta!" :poff:
    Ja minä muka pokkana siihen: "eiku mä vaan parkkeerasin sen monttuun.." :rotfl:

    Tohon hienoon autoon liittyy niin paljon! Oli hienoa nähdä apparin tupakki-ikkunassa siihen aikoinaan teippaamani "chevelle owners" klubin tarra! :wink:
     
  12. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Noh,nyt se lasketaan kyllä niin "maate" kuin on mahdollista! Kardaanikin pukkaa jo tunnelin yläpuolelle,eli peltiseppää taas tarvitaan ja paljon muutakin.. Ja se tarra muuten pysyy mukana vaikka laite muokkaantuisi kuinka! :D -Hyvät uudetvuodet kaikille alan miehille ja naisille!!! -RS431-
     
  13. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Onko tietoa,siitä aikoinaan -tulossa radalle osiossa näkyneestä 500 sarjan coupe mersusta,joka oli rakenteilla roadsporttiin chevyn isolohkolla? oisko ollut 2003 tai jotain.. Sellainen olisi mielenkiintoinen laite noiden työläismallien seassa :D Onko Mersu spesialisti Karralla tietoa-häh? ...
     
  14. prkle kun ei South West Traden pihalla ollu transun koppa ollu myynnissä. Mä tuun vielä joku kesä sekottaan teijän pakkaa. Niin hirviä pakkomielle on 3 x 4" dimensioilla varustetusta sevasta kaheksalla tötteröllä. Foksi-koppakin kelpais mainiosti, mutta voortistit ei varmaan tykkäis.

    Joka tapauksessa tarttis olla joku kasarikoppa, kun sen ikäiset vaan sattuu miellyttämään silmää. F-body ei varmaan ole paskemmasta päästä.
     
  15. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No perskuta,ei muuta kuin sekaan vaan! Eikai ne Fordmiehet niin merkkifanaatikkoja ole... :) Ja kyllähän se olisi veikeä tähtäillä kanttareiden tuntumaan kahdeksan imutöttörön takaa! Ja jos näitä vanhoja vielä muistellaan,niin siinähän oli Hietalan Isolohko camarossa aika vakuuttava patteristo konepeiton päällä vuosituhannen alussa.. Ruisku systeemit olisivat enemmän kuin paikallaan tuohon omaankin aparaattiin,mutta katsotaan joskus tulevaisuudessa sitä sitten.
     
  16. karra

    karra Double Gearhead

    Jaa tästä on vissiin kyse :) . http://www.historicrace.fi/rsamb.htm

    Joskushan oli puhetta SECci mersusta, vissiin 2006 kun aloiteltiin...mutta tämä nettisivu on jo melkoisen vanha :odroll: . En ole kyllä kuullut mitään tästä autosta.

    Kaaret on näköjään levitetty ja helmasarjaakin on noissa kuvissa. Olisikohan takapuskuri jotenkin moldattu koriin ja keulaan on ollut tarkoitus laittaa uutta muotoa kera spoilerin vissiin. Satakaks'kuutoseenhan mahtuu vakionakin aika leveät renkaat/vanteet mutta nuo levikkeethän tuo sitä"katu-uskottavuutta" :wink: .

    Ja tästä tulikin mieleen että pyhätkin vierähti enkä ole malibua nähnyt sitten sen syksyisen ilmailupäivän :eek: että onkohan sitä katu-uskottavuutta kehittynyt kuinka siellä saikkolan tallilla :D .

    EDIT: niin tuon 500 SEC omapaino on ollut 1610 kg nesteineen.
     
  17. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo tuota meseä juuri meinasin. Onhan siellä pajalla hieman puuhailtu ja nakataan kotisivuille päivitystä tässä lähiaikoina,mitä on ährytty. Sinnehän on muuten vapaapääsy sinne tallille,ei muuta kuin talkoisiin. Laikkakoneet ja migit on siinä ihan äärellä jo valmiina :D .
     
  18. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  19. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Sivuilla päivitetty projekti osiota. Peltihommia ja jäärata harjoituksia -eivät kuitenkaan toisiinsa liittyen heh! :D www.chevelle67rs.net
     
  20. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Siellähän oli uudessa spinneri lehdessä juttua rata Capri projektista. Hyvähomma! Miten lie muualla,onko talleissa ollut liikehdintää? Täällä etenemistä on tapahtunut -hitaasti,mutta kuitenkin. Pitänee ottaa vähän otetta taasen tuonne pajan puolelle. Tiedän,että eräillä tahoilla on ollut hieman kovemmat otteet... Odotamme mielenkiinnolla.
     

Kerro tästä muillekin!