Plymouth Signet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja poskisolisti, 14.2.2009.

  1. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :eek: Onko kellään tieto mihin hävisi se Lahdessa , ainakin vielä kesällä -88 pyörinyt vihreä valkokattoinen Plymouth Valiant Signet? Rekkari oli muistaakseni SGM-67 ?? Liekkö auto enää olemassakaan? Tuli joskus oltua sen kyydissä ja 273 commando oli kyllä vakuuttava-ainakin ääniensä puolesta... :odroll:
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Mikähän oli vuosimalli? Joskus -95/96 ostin Pietarsaaresta 273 Commando koneen jossa oli laakeri vika, taisipa virranjakaja ja ilmanputsari uupua. Hintakin taisi olla huimaavat 100-200 mk. Autoa en nähnyt oli jo myyty jonnekin itä- Suomeen Iisalmi? Rikkoutuneen 273 Commandon tilalle oli vaihdettu 318. Tuon vuosimalli oli 67.
     
  3. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :eek: Tämä tais olla kuus seiska...ja Lahdessa/Nastolassa se oli ollu yhdellä jos toisella kiertopalkintona....
     
  4. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Kaverilla on ALKO:n entinen 67 signet valtteri johon on vaihdettu 318 273:sen tilalle. Tuli muistaakseni juurikin pietarsaaresta tai jostai sieltä rannikon suunnasta suomussalmelle. Viinin punainen oli ja on vieläkin.

    Elikkäs tämä:

    http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... 07-043.jpg
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei liity alkuperäiseen kysymykseen, mutta aika harvinainen juttu kylläkin. Mulla oli jokunen vuosi sitten 120 000 mile (dokumentit) ajettu 65 Signet 2D Ht V8 273cid. Oli kohtalaisen orkkiskunnossa ja varustettu Hurst-lattiashifterillä ja minikonsolilla sekä ilmastoinnilla. Aikalailla ruosteeton 90-luvulla maahantuotu vekotin. Pelastin kuusenjuuresta ja pääsi hyvään kotiin Imatralle.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aivan varma en oo aiheesta, mut olikohan niin, ettei valianttiin enää '66 jälkeen ollut 273 commandoa tarjolla?
     
  7. fmila

    fmila Gearhead

    Ihan samaa mieltä oon tostakin asiasta. Eikös noi Commndot ollut kiinni vain Barracuda Formula S:ssä -66 ja eteenpäin. Sen takiahan Suomi pojat tekivät aikanaan sinne -66 Monteen sen Barracudan, kun Valiantiin (-66) ei ollut enää Commandon luokitukset voimassa?? Vai olikos kyseessä vain paremmat jarrut siinä Cudassa?

    Tunnen kyllä hyvin SEN -66 Valiant Commandon (BBM-28), mutta taisi olla luokituspaperit jo aikanaan menneet sekaisin Cudan papereiden kanssa. Suomessahan sillä ajettiin useampi vuosi ja voittojakin tuli. Siitä kuitenkin suuri kunnia Begelle hyvin tehdystä autosta, harmi vaan kun ei sitä enää tunnu löytyvän mistään. Tosin sen tekniikka katosikin jo 70-luvulla muihin autoihin. Silti se olisi, kuulemma, viellä tehtävissä Historic-kilpuriksi Commandon tekniikalla, jos vaan sattuisi jostain löytymään. Vanhan kilpailuhistorian turvin on kuulemma vanhat "laittommudetkin" sallittuja??
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Dartissa oli "commandoa" tarjolla '67 vielä uudemmallakin korimallilla, samoin Barracudassa, mut mun käsittääkseni vallussa ei. Suomessa ajeltiin enempikin kai rallia vielä '66 commando valluilla, toi b-cuda vaan oli tehtaanvaatimus ja saattaahan olla, ettei valdolla oikeen virallista kv luokitusta enää edes ollut.
     
  9. fmila

    fmila Gearhead


    Joo kyllä, enimmäkseen niillä ajettiin rallia ja jäärataa talvella. Mutta on tuo kyseinen -66:n ollut myös Keimolan 500km/6 tuntia kisassa, en enää muista et kumpi oli kyseessä. Kyytiähän sillä riitti hyvin, mutta etuvanteet ei oikein kestäneet rankkaa kääntämistä, vaan halkeilivat pulttikehän väleistä. Joutuivat sen vuoksi himmailemaan, et pääsivät edes maaliin asti. Paremmilla vanteilla (nyt alla normi 14" pellivanne) olisi päässyt ihan yleiskisankin pallille, nyt varmistelivat vain ison luokan pallipaikan 2-3, tarkemmin en enää muista. Ralleissa ja jäällä ei ollut samoja ongelmia kun oli heikompi pito, joten eivät osanneet varautua moiseen. Bernerillähän oli jo -65;a Valluja ihan maahantuojana rallitallin muodossa 3 kpl, mut noita -66:a tiettävästi vain tuo yksi yksityinen.
     
  10. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kyllä ainakin 67 Barracudia on ollut Commandolla. Muistelisin että olisin Suomessa joskus nuorena nähnyt 67 4D valluja Commando merkein varustettuna. Pietarsaaresta haetussa konessa on Commando venakopat, pattipää mannät, 4V kaasari/imusarja ja vuosimalli on 67. On vieläkin nurkissa.
    Dartissa ei ole ollut Commando vaan Charger.
     
  11. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    liekö ko.rakkine ollu 4d ja väriltään harmaantunu violetti ja viininpunainen sisusta? about.10v sitten iisalmes oli tommonen ellolan terolla,tekniikka oli kylläkin släntsix 3lov.lattia manuaalilla,tero myi sit valsun iisalmen tyhmimmälle mulkulle ja se töhri sen kälätsyllä mustax jonka jälkeen se meni kristiinankaupungin romu ukolle,uus rekkari oli joku jpk-4.. :odroll:
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, B-cudissa oli niinku kirjoitinkin, ja "commandon" laitoin lainausmerkkeihin dartin osalta just siks; sama motti toi "chearger". En kyllä keksi, et miksei valluunkin olis tota voinut saada, mut ei vaan oo koskaan tullut vastaan.
    No eipä toi järin hankalaa ollut varmistaa, siis oli '67 saatavissa tosiaan valluunkin 273 4 bbl versiota.
     
  13. Mulla oli -92 tai -93 hieno -67 Signet BKG-33. Muistaakseni alkuperäinen 273+904. Kone oli kyllä vaihtunut jo isompaan siinä vaiheessa.
     
  14. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ei se varmaan ole tuo, vaan juuri tuo Suomussalmen auto.
    Ostin myös muinoin Kokkolasta yhden 68 Signetin jämät. Se oli kai ollut 4v man ja 225.
     
  15. valsu67

    valsu67 1st gear

    Huopikkaat huopikkaat,sian nusuttaja :mad:
     
  16. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    Tämä tarkoittamani Signet yksilö oli valkoisella katolla varustettu tummanmetallinvihreä yksilä rekkari oli SGM-6? .

    Kyllä sen ny joku Lahtelainen/Nastolalainen muistaa.... :odroll:
     
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Olisikohan pitänyt majaa Hirsimetsäntiellä tunnelin päässä, mielestäni nähnyt tällä vuosituhannella, voi muisti pettää...
     
  18. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :odroll: Jep..se kaveri jolla sen viimeksi näin asui siinä Hirsimetsäntien tunnelin risteyksessä olevassa kerrostalossa..mutta muutti pois jo -89.
     
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Sotkin toiseen Valianttiin samassa talossa... :oops: :oops:

    Tuota SGM:ää kyselin parilta kanta-Lahtelaiselta pitkän linjan harrastajalta ja toinen muisti hetken mietittyään auton, mutta ei muuta. Toinen muisteli nähneensä auton myöhemmin jossain seisomassa, mutta ei tarkemmin missä...
     
  20. disu

    disu 1st gear

    Tämä kiinnostaisi itseänikin, sillä kyseessä on isäni vanha auto jostain 70-80 luvun taitteesta.
    https://www.dropbox.com/s/kxekop30h52fpzr/signet-67.png?dl=0
     

Kerro tästä muillekin!