Suomen nopein vuonna 1970

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 11.1.2012.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Silti sä olet kohta 100 sivua jaksanut jatkaa tätä idiotismia....
     
  2. Make2

    Make2 3rd gear


    Tässähän aletaan odottamaan vesi kielellä Ameriikan paketin saapumista. Rami kertoikin että laiva puksuttaa jo tänne päin.

    Palataanpas kuitenkin vuoteen 1970. Minulla oli vielä muutama vuosi sitten -69 R/T Chargeri 440 Magnumilla ja kyllä silläkin maisema vaihtui. Se oli tullut muuttoautona -74 mutta yksi sellainenkin maahantuojan kautta Suomeen tuli. Tosin se meni käsittääkseni suomalaisen kaverin mukana ruotsiin jo 80-luvun alussa.
     
  3. mhj

    mhj 1st gear

    No en törmännyt. En edes tiennyt moisen olemassaolosta Ruotsissa, ennenkuin nyt kerroit. Yenko.net:in perusteella noita olis jopa 2kpl Ruotsissa.
    Niillä nurkilla, jossa asuimme, ei oikeastaan nähnyt kovinkaan usein mitään erityisen mielenkiintoista.
    Tietysti AlfinPontiacin näkeminen Kivikin Preem-mackilla tankkaamassa viimeistään kertoi, että nyt ollaan maassa, jossa autoilu on osa kulttuuria. Silloin joskus, kymmenisen vuotta sitten magnolioiden ja omenapuiden kukkiessa.
    Pekan suuntaan sorryt rankasta OT:sta.
    Ainiin, oman kuusseiskan selling dealer on Scuncio Chevrolet, RI.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Joo vaikka ei tästä niin hauskaa tulekaan kuin ylivoimaisesti nopeimpien GM:n COPO-autojen keskustelu tuossa taannoin. Eli General Motorsin Yhdysvaltain armeijalle export-versioina toimittamat autot. Niistä et ilmeisesti aiemmin tiennytkään, ennenkuin eräällä foorumilla asia tuotiin esiin ja sit Mickeytä vietiinkin kuin 1.68 metrin mittaa... :)

    Saat jatkaa, muutenhan tämä ketju voisi jopa loppua.
     
  5. mhj

    mhj 1st gear

    Linkitän pari hassua kuvaa, jotka sivuavat aihetta etäisesti.
    Kuva 1 ja 2.

    Toivotaan, että linkit toimii.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kaikesta bull shitistä voi päätellä että toi meidän kersa-aikainen -68 polara 440 kikkaralla ja 3.23 peräruuvilla oli top tenissä :rotfl: .
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kerroppas YVnä lisää... mulla on "muutama" tuttu venepiireistä Rhodella ja pitäis käydä kylässä....Ne on sen ikäisiä ukkoja että tietää varmaan Dealerin ehkä ukon itsekkin ja on touhunut autojen parissa joskus Scuncion aikoina.
    Yksi tuttu on John Montecalvo saarelta jonka kilpuri ja kuljetusrekka oli meitin "baari" Key Westissä... täräytettiin muuten sen kilpuri käyntiinkin varikolla ihan huvin vuoksi.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä se silloin 1970 ainakin oli ripeämmässä kastissa. Ihan Ferrarille vastusta antoi jopa ;)
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    vitut viety.. sanoin alusta asti että paskaa pojat jauhatte. Mutta se koko helluntalaissakki onneksi saa jäädä taakse.. ainoot resurssit performanceen siellä kun tulntuu olevan Teippikone coca cola ja popcorneja ja itsensä saastuttaminen.... :poff:
    Eräskin pääjehu tuli niin polleesti ostamaan muskelivenettä kunnes selvisi että kaveri sitä haikaili joka mietti tätä venettä jossa 2X454et vaikka oli Fiat 600 levällään...
    Noh poika joka foorumin "nokkamies" huutelee isän autoilla....

    Tossa juurikin toissalesänä kun CCF oli Turussa tuli tavattua vanhoja tuttuja ja he jokainen sanoi että ko foorumi ei ole kerhon kanssa tekemisissä misään muotoa vaan on ns riitautunut sakki ...heh missä mä oon kuullut ton saman stoorin, ja kummasti sieltä moni ns todelline tekijä on astunut sivuun. Jatkataa te vaan niitä kersanttien COPO autojen etsimisiä.... :poff:
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ketjun ekassa viestissä ehdotin mm. E-Type Jaggea ja 427 C2:sta Suomen nopeimmaksi vuonna 1970. Ferrarit unohdin kokonaan.

    Ekassa viestissä on muuten nyt päivitettynä uusi osio. Käykää katsomassa.
     
  11. Make2

    Make2 3rd gear

    Kilvetön Ice Racer on mukana mutta 906 Porsche ei jolle kuitenkin mitattiin yli 280 Mulsannella ?

    Oliko se jo tuolloin myyty pois ja missä se on muuten nyt ?
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    No miksi jos sä ehdotit itse edes aloitit koko ketjua...voi jumalauta sulla on turhaa aikaa.. onkos Nokian inssi työtön ??
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    NIIMPÄ! Tai 917-021....

    Aika hyfvin heitit poliisin pojaksi ;)
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ajattelin vaan kokeilla hölmönkutsuntahuutoa ja näköjään hyvin on toiminut ja toimii edelleen...hahah..
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Lisään 906:n tuonne ekalle sivulle. Heti kun löytyy mittauksia joissa on lähdeviite, niin kelpaa hyvin. Lähdeviitteessä on syytä olla mukana auton tiedot.
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Riittääköhän tuo Mulsannen suoran pituus varmasti? Heheh...
     
  17. Weijari

    Weijari Gearhead


    Italon pöytäänlyömistä odotellen.. Jää aika köyhäks muuten tää yksipuolinen juupas-eipäs leikki. Ehkä ei kuitenkaan kannata ainakaan hengitystä pidätellä odottaessa..
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jauholakki :poff:
     
  19. Make2

    Make2 3rd gear


    Runko 125 on näköjään havaittu Collierin museossa Jenkeissä 20 vuotta sitten.

    Maineeni on näköjään kiirinyt vaikka Portugalissa juuri nyt olenkin käymässä. No jokaisellahan meillä on Speden koeputkiaikuista lukuunottamatta toki oltava myös isä :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_906
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Lisätään tohon listaan se, että Porschet on vaan 900-sarjan Kuplia. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!