Ford f350 vaihteisto-ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja F-Superduty, 17.3.2012.

  1. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    Autossa ilmenee seuraavanlainen vika:

    Lämpimänä jos laittaa pakin päälle kaikki pelaa hienosti ja auto menee taakse, sitten keppi D:lle ja ei meinaa lähteä eteenpäin. Kaasua painettaessa yrittää lähteä, mutta ihan kuin luistaisi... Hetken odottelu ja taas pelaa normaalisti. Kylmänä ei sekoile. Laatikko pelaa nätisti ja ei luista, paitsi juuri em. tavalla. Ja silloin kun vika esiintyy, pakkoykkönen toimii (pääsee tilanteesta pois)...

    1999 F350 7.3 Powerstroke

    Toivottavasti joku viisaampi osaa neuvoa!
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Katoppa ihan ensin että siellä on tarpeeksi öljyä.
     
  3. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    Öljyä kyllä on ja öljyt ja suodatin on vaihdettu juuri, eikä sekään vaikuttanut...
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vian nimi on 4R100/E4OD. Korjaus on ZF :rotfl:

    Olen viljellyt näitä asiattomuuksia jo pitkään toho lootan pettyneenä.
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ ZF?!?!? Ei nyt sentään...

    Muuttuu ajo liian kuorkkimaiseksi... :poff:

    Oliko aivan samanlainen suodatin? Eli oliko siinä samanpituinen imuputki? Laitettiinko se natsa paikalleen, itseltä se meinasi jäädä vahingossa pois..

    Jos ei niin oikealla öljymäärällä ei toimi kunnolla.

    Onko autolla vedetty tai "revitelty" aikaisemmin josta ongelma voisi johtua?

    Suodatinremontissa vääntynyt shifterin vivusto? Et jos vihde ei ole aivan kohdallaan... Vai oliko näissä jo kokonaan sähkönen... Muistakaseni ei...
     
  6. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    Kyllä suodatin oli samanlainen ja vika oli jo ennen vaihtoa. Sitä on mahdoton sanoa mitä tällä on tehty ennen ku se mulle tuli, mut ei oikeen tunnu siltä et olis vetämisestä tai repelemisestä kiinni. Sen huomasin tänään, et öljyä on hiukan liikaa ja otan sen pois varmaan huomenna, mut tuskin vaikuttaa. En tiedä näistä automaattien sielunmailmasta juurikaan, mutta tuntuu kuin joku venttiili takkuilisi?? Onko mahdollista? Ja tosiaan mitään ongelmaa ei ole jos ei tarvi peruutella kuumana.

    Mitähän natsaa tarkotat?
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Suodattimeenhan tuli sellainen painettava muovinen putkenpätkä kiinni...
    Vai heittääkö muistini nyt aivan häränpyllyä...

    Joskun oli vastaanlainen vika C6-laatikossa, mut ei liittynyt peruuttamiseen. Kun lämpes niin veto loppu. Syyki löyty lopulta, usean irroitus/kasaus harjoituksen jälkeen.. Oli yksi päittäisvälys lakru pyöriny ja syöny rummun päästä toista milliä pois. Kun lämpes, välys kasvo ja paineet katos... Toinen rumpu ja homma toimi...
     
  8. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    Oli menny viiminen viesti ohi!

    Meinaat varmaan sitä oranssia tiivisterengasta mikä laitetaan sinne reikään ja suodattimen putki perässä?

    Niin se oliski yksinkertasta ku laatikko vaan olis paskana ja luistais, mut vika on jotenki outo...

    Mistähän kannattais kysellä? Onko joku joka on näitä enemmän rakennellu?
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tutut on teetättäny tuolla:

    http://www.autotransmission.fi/

    Halpahan se remppa ei ole..

    Toivottavasti ei tarvii remppaa, et olis joku solenoidivika vaik..
     
  10. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    Joo ei kuulemma oo halpaa...

    Enemmän se tuntuis just vaikka solenoidilta, mut osaako joku sanoa mistä lähtis vikaa selvittämään?
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tehtaan korjausoppaassa on lootan vianetsintäkaavioita 106 sivua. Niillä varmaan pääsee alkuun.
    Tai siis tuo koskee -97 E4OD lootaa, -99 4R100 varmaan jokunen lisäsivu saatu.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  13. samiharju

    samiharju Gearhead

    Ongelma siirtyi mulle eilen illalla \o/ koko auto siis.

    Tuo on se pienempi ongelma IMO, enemmän häiritsee järkyttävä rahina tyhjäkäynnillä, rahina loppuu kun antaa vähänkään kierroksia. Pikaisen googlauksen jälkeen olen tullut tulokseen että turbiini ja/tai vetolevy paskana.

    onko tälläisen turbiini/vetolevyongelmista kellään henk. koht. kokemuksia?
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ratkesiko tämä pulma koskaan? Mulla vähän samoja oireita Excursionis.
     
  15. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    4r100 laatikossa tuon suunnan vaihdon hitauden voi aiheuttaa jumittava venttiili, venakoneistoissa on paha tapa mennä venttiilin luistin reikä soikeaksi ja rupeaa panttaamaan. Rahina voi tosiaan olla vetolevy tai turbiini, mutta myös ylivaihteen männän c sokka irtoaa näissä. se on ensimmäinen pekka öljy pumpun takana. En nyt muista miten akseli kulki siitä läpi kun on parivuotta aikaa kun remontoin silloisen pikappini laatikon, mutta irtonainen sokka saattaa pitää siellä rahinaa. Omani ei antanut kyllä mitään ääni ja toimi täysin, olikin melkoinen yllätys vahvistus mielessä purkaessa että siellä oli irto osia sisällä.
     
  16. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mullakin ohimenevästi pari kertaa tartti kierroksia tavallista enemmän lähteäkseen liikkeelle "Deellä", ei muuta. Ajattelin vaihtaa heti öljyt ja sitten olikin metalliromua öljypohjassa. Auto on nyt jo huollettavana Porissa.
     

Kerro tästä muillekin!