Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-autossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Kustom STW, 4.6.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Ei taida sellaista maailmasta löytyäkkään mitä heikkolahjaiset ei naurais. Joku voi yrittää rakentaa geeämmän 7 1/2 tuumasen kymppipulttisen haisen perän vahvuiseksi, sitä nauraa sitten jo hevosetkin.
     
  2. Erska

    Erska Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Hheheeh. Mun amerikkalaisvalmisteisiin ei kyllä tule mitään japanilaista joka siihen ei entuudestaan kuulu... Mutta ihan siististi te olette saaneet noita tuonne paikoilleen. Esim Nippon Denson startti voi olla mutta Afrikanvientihiacejen perät ja sukupuuttoon kuolleiden Cedriccien koneet saa kyllä pysyä omissa kodeissaan. :poff:

    Dana tekee paljon vahvempia periä eikä Datsunilta löydy Cumminssin voittanutta ;)
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Onneksi vielä löytyy todellisia guruja joilla on varaa ylenkatsoa toisten harrastajien tekemisiä ja nauraa vielä päälle.
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Joo ja on se luojan lykky että löytyy firmoja jotka tekevät Dana-Spicerin tuotteita vahvempia akseleita, muutenhan puolet maailman sotalaitteista olisi akselivammasina jossain aavikolla tai sademetsässä. Ai mut niin, tää ei vissiin ollut mikään kullinmittauskisa vai oliko? Tuolta muuten saa venyttäjiä yms:

    http://www.kaalimato.com/catalog/Erekti ... 9.html?m=1
     
  5. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Noita kumminsseja kun purettu ja veivattu tossa työmaalla niin kyllä osa noista kiuluista sisältää paljonkin korean tms. osaa.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    JOs jollakulla puhdasoppisuuteen pyrkijällä on siivouksen jäljiltä valmiiksi a-body mopsiin sovitettu Hiacen perä täydellisenä kardaaneineen, niin ei tartte sulattoon viedä. Voin ostaa halvalla pois häiritsemästä.
     
  7. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Kuinkas yleisiä lukkoperät on ollu Lite-acessa? Vai onko niitä vakiona ollu ylipäätään? Näkeekö sitä mistään ulkoapäin, onko lukkoa vai ei?
     
    ake79 tykkää tästä.
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    En tiedä näkeekö mistään lätkästä tai numeroista mutta perse ilmaan nostamalla sen tuntee.
     
  9. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Meinaat että ei anna lukko yhtään myöten jos pyörittelee kardaanista tai pyöristä? Toimiihan tuo konsti esim. kemppiläisessä kyllä.
     
  10. onre

    onre 3rd gear

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Mulle on joskus sanottu että kun pyörität pyörää perän ollessa ilmassa, niin jos toinen pyörä pyörii samaan suuntaan, perässä hyvin todennäköisesti on lukko.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Jos se on toimiva kitkalukko niin ei anna pikkurillillä pyörittämällä periksi.
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Mites tollanen Vanette Cargon kitalukollinen perän kestävyys? Vai onko näissä kaikkissa samat akselit Hiace,Hilux ym ym...
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Eikös vanette ole datsuni?
    Ei se silloin ihan sama ole kuin toyota.
     
  14. tabs

    tabs Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Jostain tarttui korvan taakse että toi vaneten perä ei edes tahtonut kunnolla kestää 2,3D raivoisaa vääntöä? Ainakin stefoistaan surullisen kuulluisa rasvaamaan jarruja...

    Ja pakollinen ostohalukkuuden ilmaisu tähän väliin:

    Toyon 8" akseli hakusessa. Lukollinen ja 5-pultti jaolla.
    Jarrut ja kardaani pätkä plussaa, mutta tarjoa mitä löytyy.

    Yv tai soita o5o 54 31 o 31
     
  15. jps73

    jps73 1st gear

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    mul oo itel -87 hiacen perä ja hyvin on kestänyt valtterissa ja runtua saanut.
     
  16. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Vaneten perä vastaa kooltaa jotain 7" akselia mm. 4-sylintereisistä eurofoordeista ja lite-acenkin on vähän vahvempi. Ei kannata edes harkita jos ei ehjää, oikean levyistä saa ilmaiseksi eikä tehonkestoa tarvita 100hv enemmän.

    Jos tossa yksi tilaushomma toteutuu pääsen ottamaan kuvan muutamasta vetarista laakerointineen mm. toitsun 6.3", 8", GM 10-pulttinen 30-spline vetareilla, GM X-runkosen (59-64), ja tallissa on vielä Chevy 8.2 10-pulttinen 28-spline sekä Fordin 9-tuumainen 31-spline vetareilla. Ihan yleisen huvin vuoksi en kuitenkaan jaksa purkaa kaikista tikkuja pihalle vertailun vuoksi. Sanottakoon että laakeroinnin puolesta tojota 8" ja ford 9" on samalla pyöränlaakerin ulkohalkaisijalla ja vetarin halkaisija pooreista on lähelle samaa, GM 10-bolt 30-spline huono laakerointi, halkaisija pooreilta lähelle samaa, ja kaikki muut sit pienempiä tai muuten heikompia. Isommat akselit kestävämpiä mutta paljon painavampia.
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Mites ootte tuon kardaani systeemin toteuttanu hiacen-akselilla? Lähinnä kun tuo laippasysteemi et kestääkö sellanen?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    [​IMG]
    Hyvin kestää slickseillä kiusaamisen.
     
  19. ventora

    ventora 2nd gear

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    mistä autosta tuo peränpuoleinen ristikon laippa on?
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Japsiperien kestävyys (HiAce,HiLux,Vanette jne.) USA-aut

    Haisesta.
     

Kerro tästä muillekin!