Kokemuksia motonetin sznajder akuista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja simeoni, 15.5.2014.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

  2. guru

    guru Gearhead

    hyvällä tuurilla kestää takuuajan
     
  3. belair54

    belair54 Gearhead

    En suosittele, minulla kesti 2 vuotta ja sitten kyykkäsi, ilman mitään varoitusta. Auto aina talvisin piuhan päässä ja työmatka ajoa 130km päivä... pitäis kestää enemmän kun ei ole mitään webastoa ym sähköhelyjä. Tiedän myös kaksi vastaavaa tapausta kaveripiirissä.
     
  4. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Hyvin on kestänyt jo neljä vuotta 65a akku, moparissa.
     
  5. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Mulla on Sebringissä ollut 2,5 v. 62 Ah tai jotain. Kyllä se nyt vetelee viimeisiään.
     
  6. dixie

    dixie 3rd gear

    Mulla on ollut aika rajussa käytössä mm. mittausautossa (paljon laitteita ja välillä syväpurkautuukin). Mun kokemuksen mukaan kestävät siinä missä vaikka hopeiset Boschitkin. Jotkut Optima- ym. pro-akut on sitten erikseen. Eli viime aikoina olen ostanut juurikin noita Snajdereita, kun ei ne Boschit ole yhtään enempää ainakaan kestäneet. Eri vehkeissä on useampi Snajder, sekä startti- että vapaa-aika-tyyppisiä. Itse asiassa yksikään Snajder ei ole hajonnut, pikkuhiljaa teho tietysti hiipuu. Kunnon älylaturi on ehdoton peli, oli minkä merkkinen akku tahansa!
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvin on mulla toiminut, kokemuksia noin seitsemästä, muutamasta punakantisesta ja loput hopeisia.


    Pari oli uutena jo susia ja meni takuuseen, yks kyykähti kuten yllä kerrottiin n. 2 vuoden jälkeen -30 pakkasessa mutta nykymaailman laadulla pidän sitä saavutuksena.


    Silverille ääni.
     
  8. 69

    69 Gearhead

    Alle 50e musta hankook akku on palvelee jo kymmenettä kesää :eek:
    Johtuuko siitä et tuunasin bräkleenillä hankook tekstit pois ja laitoin mopar tarran 8)
     
    Rotten tykkää tästä.
  9. RooZe

    RooZe 2nd gear

    En voi suositella. Melkeinkäyttämätön patteri zippas..
     
    jorkat tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Mitäs se haittaa kun takuuseen saa uusia kahden vuoden sisään? Toki onhan se perseestä jos pahaan paikkaan jättää.
     
  11. dixie

    dixie 3rd gear

    Haittaa, jos vaikka auto palaa sen takia! Mulla meni puoli vuotta vanha Boschin Silver sisäiseen oikosulkuun, oli aika jännittävä tilanne. Piti miettiä, riskeeraako oman terveyden yrittämällä repiä tulikuuma, höyryävä ja palloksi turvonnut akku pois autosta. No otin sitten, eikä räjähtänyt silmille sillä kertaa. Näin jälkeenpäin kyllä kaduttaa, vaikka hyvin kävikin.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No mitä tuli ilmi? Bosch teki niin. Eli on hyvä olettaa että nykyään melkein mikä vaan "laatu"merkkikin voi olla paska.


    Palovakuutus autossa taitaa noikin kattaa.
     
  13. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Milloin Bosch on luettu laatumerkkeihin? ehkä 60 luvulla. Yhden sellaisen akun ostanut, ensimmäinen ja viimeinen. Vartalla mennään..
     
  14. Toope

    Toope 2nd gear

    Snaiterit pelannu ihan hyvin,neljässä autossa. Vanhin akku taitaa olla 6-7 vuotta ollu,ja vielä pelittää. Pahin vihollinen akulle kun akulle on latausjärjestelmän toimimattomuus,toisena tulee sitten tärinä,varsinkin nykyakut kun on lähes poikkeuksetta kasattu tyssäysliitoksin levyjen kiinnityksien osalta.Jos vaan mahdollista niin,kannattaa käyttää jotain solukumi tai vastaavaa siellä akun alla vähän tärinöitä tasottamassa. Sit on vielä semmonenkin,jotta varsinkin jenkkivehkeet tykkää ladata pikkusen reilusti,eli akku kuivahtaa helposti jos ei muista lisäillä joskus vesiä siihen. Ja kyllä,ne "huoltovapaat" akut on useimmiten avattavia,ja niihin voi lisätä vettä.Lievällä ylilatauksella on vaan positiivinen vaikutus siihen että akku ei sulfatoidu iän myötä. Ikuisia nyt ei oikein ole mikään akku,mut rauta-lipeä akku ois hyvä,jos joku tois markkinoille käynnistysakkuna.
     
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei sen tarvi olla ikuinen, kunhan lähtökohtaisesti toimii niin kuin kuuluu.
     
  16. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Liekö latauksessa vikaa eli akku ei ole koskaan täynnä, jos 60Ah ei riitä?
    Itselläni on nuo sznajderit rokannut parissa autossa ihan ok ja takuuhan noissa taisi olla se pari vuotta.
    Ilmeisesti on vähän tuurissa, että mikä akku on pitkäikäinen.
    Katselin männä talvena pohjoisessa noin -30°C kelissä käyttiksen käynnistyttyä ilman lämppäreitä, että koskahan sen Bosch on tehty. Löytyi valmistusvuodeksi 2006.
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Lataa ihan normaalisti, mutta sähköflektit huutaa välillä vähän pidempään ja siihen kun yhdistää pätkäajot, tehostartin virran tarpeen ja MSD:n niin välillä vituttaa...
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Olikos muuten, et mailmassa ei ole kuin pari akkutehdasta?


    Vai onko niitä kuin paljon?

    Amerikkaa ei nyt lueta tähän vaan euroopassa ja aasiassa, koska tuskin bosh;in ja bilteman akut jenkeistä tulee
     
  19. Toope

    Toope 2nd gear

    Eipä se isompi Ah määränen akku autuaaksi tee,jos pätkä ajoa paljon. Mielummin päinvastoin,nimittäin se isompi latautuu myös hitaammin,eli on aina vajaana,ja sitäkautta piloilla nopsaan.Toki uutena ja täynnä olevana antaa virtaa startatessa eri tavalla,mut puolikin vuotta vajaa latingissa pilaa sen kohtuullisen nopeaan=sulfidoituu pashaksi.
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Pelkkiä hyviä kokemuksia on: -95 avoMustissa meni jopa välillä tyhjäksi ja latauksen jälkeen toimi OK, ainakin sen 4-vuoden ajan minkä Musti minulla oli.
    -90 Tempossa talvikäytössä jaksoi köykäseen pyörittää toistuvasti -30 käymään ilman lohkoa tms.

    -83 LT-Reimossa pyöritteli savukoneen luotettavasti käymään ja antoi valaistuksen asumisosaan.

    Huonoa ei ole sattunut kohdalle ja akun tarpeessa suunnistan yhä Sznajder hyllyn ääreen :rotfl: .
    Tapanani on ollut ladata akku täyteen älylaturilla ennen käyttöönottoa ja pitää vehkeissä lataukset kunnossa ynnä silloin tällöin putsata navat ja kengät ynnä akun päällinen.
     

Kerro tästä muillekin!