Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Näissä Suomi- edustusautoissa on yksi erikoinen piirre: Erittäin usea ei ole tullut maahan mustana, vaan on saanut synkän värinsä vasta täällä. Faija oli aikoinaan Turun moppehuollossa sähkärinä, ja Huhtamäen, Sampon, ja Raision mopareja oli oikein kosolti.Eli jos teet maalaushommia -60- 70 luvun sedaniin, ei aina tarkoita, että olisi kolariauto tms, vaan niitä kai ei saanut mustina tehtaalta.

    Hantta
     
  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Oma Ambassador toimi tunnetun matkatoimiston mainosautona. Oli tosin TJ:n omissa nimissä. Ja oli/on punainen :)

    [​IMG]
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tommonenkin näkyy olevan, ellei jo mainittu: http://www.nettiauto.com/cadillac/fleetwood/6463165
    "Neuvostoliiton suurlähetystön entinen limousine, kyseisenä vuotena
    on suomeen tuotu kaksi tällaista limo Cadillacia ja toisen otti tasavallan presidentti Urho Kekkonen. "
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Velipojalla -80 luvulla musta -70 musta Dart Custom 318, ent. Paraisten maalitehdas rek: bg-xxx.

    Hantta
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Mun plymariin toimi aikoinaan tekniikanluovuttajana kolaroitu AA-2 Chryler Newport, eli oikein ministeritason peli :D
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuo mun -69 Belvedere AZ-99 on ollut suomen pankilla uutena. Ilmeisestikin työmatka-autona, virallisista kuvista ei ole löytynyt. Pankin arkistosta kyllä löytyi kuukausittaisia ajomääriä, tankkauksia yms pikkukivaa luettavaa :) Perus pikkulohko hd-alustalla ilman muita varusteita ja tietysti musta. Seuraava omistaja kertoi että penkit oli huonoa kangasta, takavasen paikka oli jo kulunut puhki kun oli ostanut auton vuonna 1974 :)
     
  7. Meillä on Trollimetsän entinen edustusauto;

    [​IMG]
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ex Dodge Monaconi 500- 66 on tullut Suomeen uutena, ja lie ollut jonkin rakennusfirman omistuksessa jossain Kerava- Järvenpää akselilla. Kuva tuosta löytyy Pequlin kuvapaketista.

    Hantta
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ford Country Sedan -63 Tia- 8 ex Rettigin kesäauto.

    Hantta
     
  10. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Oliko kenties BG-455?
     
  11. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Mulla on Bernerin ajossa ollu 68´ Fury. BE-2 on ollu eka kilpi.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Impala76 kysyi bg- dartista. Valitettavasti numeroita en muista, vaikka kiesi oli käytössäni vuoden verran. Autossa oli vaaleansininen sisusta ja vetokoukku, jossa irroitettava nuppi.

    Hantta
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Turussa Markulantiellä Chrysler- huollon pihalla seisoi - 70 luvun alussa mataksi haalistunut musta 63/ 64 pidennetty New- yorker, kilvetön,mutta auton sisällä kiväärin panoksia ja leijonakilpi. Oli kaiketi armeijan käytössä, mutta samoihin aikoihin oli myös kiiltävä musta samanlainen, mene ja tiedä, oliko Kekkosen?

    Hantta
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muistan hatarasti, että Lampisen suksitehtaalla oli -64/ 65 gto, jolla poika Simo hurjasteli nuornamiehenä?

    Hantta
     
  15. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Mulla on ex Kemiran Chrysler New Yorker -72 aja-92 kilvillä ja edelleen
    alkuperäisessä edustus kunnossa.
     
  16. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Mulla on Yhtyneiden paperitehtaiden Tsaika... yksi niistä Juuso Waldenin monista. Ja sitten on Tampellan Volvo 244 D6.
     
  17. hla

    hla Gearhead

    Kyllä niillä sellainen oli. Sen jälkeen tuli hetkeks ´66 Mustang joka vaihtui ´67 Mercury Cougar XR7 GT:hen 390:llä. Cougar on edelleen niillä tai siis Simon pojalla.


    Sen Kekkosen ´63 Chrysler-limon omistaa sotamuseo nykyään ja se seisoo Mobiliassa Kangasalalla. Samassa kauhtuneessa kuosissa edelleen.
     
  18. Liimanhaistaja

    Liimanhaistaja 2nd gear

    Mulla jo 25v. omistuksessa oleva -70 Ford LTD 2dht ollut vuosina 74-77 välisen ajan aikanaan Imatralla silloisen paperi/puutehdas Enzo-Gutzeitin edustuskiesinä, sekä tallissa inspiraatiota odottava -64 impala ollut uutena Kemijärvellä Kemijoki Oy:n käytössä ja -63 bel air uutena Laukaalla pankinjohtajan käskettävänä markankuvat silmissä:)
     
  19. Mun faija osti noin vuonna -63 Simo Lampisen kolaroiman -61 Studebaker Hawk GT:n 289 ja 4 vaihteinen manuaali.
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Mulla oli AA-1 yorker -70 Ahtin ex ja myin sen takas sinne etelään.
     

Kerro tästä muillekin!