68/69 GTS Dartit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Arttu78, 15.7.2014.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Valmistenumero alkaa sarjalla LS23P, myyjän mukaan auto on numbers matching mutta en sen tarkemmin asiaa tutkinut kun myyjän kanssa juttelin. Auto oli kuulemma osina kun hän sen osti, maalaus on tehty noin kymmenen vuotta sitten. Ja on ns. Ruotsi-auto. Hän oli sen kuitenkin omistanut kymmenkunta vuotta. Auton aitoudesta en tietenkään sano mitään mutta omistaja oli kyllä vakuuttavan ja asiallisen tuntuinen.
     
  2. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    EBAYssä juuri myynnissä LS23H... eli aito 383 manuaali ja tän hetkinen hinta n.8000e...
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    3 kpl löytyi H-koodilla eBaystä nyt

    1968 Dodge Dart STS H code 4-speed GTS VERY NICE 68 GTS SHOW PAINT
    http://www.ebay.com/itm/Dodge-Dart-STS- ... 1506092433

    Bidding has ended on this item. Current bid: US $30,691.00 Reserve price not met



    1967 Dodge Dart GTS Original California GTS with 383 V8 and Automatic with Bucket Seats Documented
    http://www.ebay.com/itm/Dodge-Dart-GTS- ... 1397123319

    Bidding has ended on this item. Current bid: US $18,100.00 Reserve price not met

    Nelilovisella tehty 228 kpl, automaatilla 229 kpl



    1968 Dodge Dart GTS 68 dodge dart big block 4 speed numbers matching
    http://www.ebay.com/itm/Dodge-Dart-GTS- ... 1469139397

    Winning bid:US $11,300.00

     
  4. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Hip Hei!!! Onnistuin saamaan ebaystä noi konepellin koristeet ja voittohinta oli 225 taalaa! ja nos osaa! Uspartsin hinta oli 600e, eli säästöökin tuli n.400ekua...
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kyllä A.bodyyn 440 koneella mahtuu ohjaustehostin,ainaskin minä asensin -69 cudaan semmosen:)
     
  6. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Joo sopii se kun on sellaset pakosarjat jotka klaaraa tehostetun simpukan, ei se muusta oo kii, esim. B-body magnum sarjat, fenderwellit, schumacherit ja myös tti:ltä löytyy nykyään sopivia. Tietenki a-kehon omatkin valusarjat taitaa ton homman hoitaa, mutta on "aika" vaikea löytää.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Mitkä pakosarjat? 68 A body oli helvetin ahdas 360 ohjaustehostin ja niille Hookerit mitkä piti olla tuohon bolt on. Ei todella ollut. A bodyn 383 ja leveämmällä 440 moteilla niihin kuuluvalla valusarjalla siis mahtuu, vai teitkö satsit itse?
     
  8. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Mulla oli kuda manuaaliohjauksella, mutta tosiaan noilla äskeisessä viestissä olevilla onnistuu, enempi tai vähempi luovuutta joutuu käyttään. Netistä löytyy googlettamalla jopa kuvien kera asennusvaiheita.
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Muistan kudasi. Siinä oli Cudan harvinainen tehostamaton simpukka mikä oli nopea. N. 3 kierrosta laidasta laitaan? Valiantin tehostamaton simpukka on helvettiä virimotin kanssa. Ei meinaa kädet riittää sudittelussa.
     
  10. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Juu eihän tosta ole kuin vuosi aikaa, Siinä oli flaming riverin 16:1 simpukka, aivan helevetin raskas kääntää = ). Nyttehän siinä on tehostettu simpukka ja tti-ltä peltisarjat ja oli ilmeisesti nättihomma laittaa, "syylliset" kertokoon tarkemmin jos tätä lukevat. "Strippi"-vallussa oli 440 ja manuaaliohjaus, alakautta menevät sarjat (samat kuin kudassa) oli ja ei nyt liikaa tilaa sillonkaan. Jos vielä isolohko a-koppa joskus tulee touhuttua nii ehottomasti b-lohkonen motti sitten.
     
  11. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^juu, oli ihan älyttömän raskas toi ohjaus manuaalisimpukalla ja pakko oli heittää FirmFeelin stage III tilalle ja hyvä tuli. Ohjaus keveni huomattavasti mutta oli kuitenkin race-henkinen: nopea ja responsiivinen. Peltisatsit joutu tosin vaihtaan TTI:n schumeihin ja ministartti RobbMC:hen.

    Ihan heittämällä ei mennyt paikoilleen edes noi Schumit... oikee puoli meni hyvin mutta kuskin puoli vaati melkoisesti jumppaa. Mutta hyvä tuli.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mä toin jenkeistä 68 4speed Dartin ilman ohjaustehostajaa nopealla ohjauksella. Olihan se raskas pysäköidä, sai kahdella kädellä vääntää. Normaaliajossa eli polkiessa se oli ihan hyvä.
     
  13. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    joo kyllä tuo tienpäällä oli tosi ok tuo nopea simpukka, ja pysäköityäkkin sai = )
     
  14. 69

    69 Gearhead

    Mikään raskas ole, mitä narukäsiä oikeen olette..
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    69 on niin kova jätkä kääntää paikoillaan nopeaa tehostomatonta ohjausta yhellä sormella.:)
    T. Narukäsi58
     
  16. 69

    69 Gearhead

    Ja vielä pienempi grantin ratti. :D

    Pakko oli munki jotain sanoo tähän topikkiin. T.Narukäsi69 ja Dart GT ilman ässää.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Ei saatana! Mulla oli 68 Chargerissa Grant. Tää puinen missä on vittumaiset nystyrät takana. Vintage kamaa kun näkyy ostoilmoituksia alvariinsa. Täältäkin ja vaihdoin sen päittäin 68 org rattiin. Se oli 4speed tai tää kuda mies. Barracudan ratti missä oli fisu keskikoristeena. Eihän se sopinut Chargeriin. Vaihdoin sen päittäin mun ebay jenkkikaverin kanssa Chargeriin kuuvaan "vain" Dodgen tavis logo. Taas molemmat tyytyväisiä jenkki ebay HEMI68RT nimimerkki. Harvinainen siellä??? Ostin siltä 58 Buick nos osia pari kertaa sitten alkoi kirjeenvaihto. Sillä 58 Buickkeja ja 68 Chargereita! Niin mullakin. Se kiertelee ympäri jenkkejä swapeissa. Ostaa ja myy em osia ja tienaa hyvin. Hemi Chargeria sillä ei silloin ollut, joku XS R/T ja XH. 3 68 Hemi Charger sillä oli ollut. Kun se näki kuvat mun korinvaihto 68 Chargerista se olisi ostanut sen "clonen". Kirjoitin että Tagit tallella, mutta ei jenkki papereita. No problem se vastasi. Kyseessä vain H malli eikä S. Silloin kun mä katkesin ja panin Chargerin myyntiin en tavoittanut sitä. Hemin ja rullaavan korin myin erikseen. Tää kuuluis outoja myyjiä topiin. Ostajia oli, mutta myin mun mielestä parhaille ostajille osarilla vaikka cash ostajia olisi ollut. Darttiin piti laittaa Hemi ja akkalohko ilmastoituun automaatti Chargeriin niin kauan että se oppisi ajamaan. Oli vasta autokoulussa silloin mutta ku mä oon 58 syntyny ja 58 Buickkeja oli. Muija 68 syntyny niin tottakai hankin sille 68 muskelin ja tietty moparin. Toi oli mun päätös, muija tykkäs enemmän 58 Buickista. Ei todella mulle ongelma, tulisin 68 räyhämoparilla perässä, tai sudittaisin ohi. Barton suunnitteli mulle setin Darttiin Hemille. Keulaan putkea, coil overit, hammastangon ym kaikki palikat Hemi manuaalille. Se loppu siihen (kiitos arvioidun perintäveron) ja niin loppuu tämäkin ot nyt.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuttu auto Hesasta jo 70 luvulla sinisenä. Tiedossa oli myös Miran punainen Kouvolas mikä oli V8 lehdessä. Ja oranssi mistä joskun oon laittanu kuvia tänne Tampereen näyttelyn parkkikselta. Se lähti omistajan mukana Austraaliaan. Toivottavasti tulee vielä takaisin. Siis vain kolme Suomiautoa?
     
  19. El 60

    El 60 Gearhead

    Aussilan mopsi faijat on kovasti kuulemma sitä mieltä että tää GTS on joku halpa kopio niiden Chrysler Valiantista :)
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hiukan ot., mutta Turkkusessa oli -70 luvun alussa 67/ 68 gt, hopea mustalla vinyylikatolla, vanhemmalla herrasmiehellä. Rek ta- xxx.

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!