TH200-4R, enemmän herkkyyttä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saresks, 22.1.2008.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Hmm... siellä on siis se jousi paikallaan. Mulla on yks venakoneisto jouten, vois mittailla sen mtv down -jousta vertailuksi.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voitko mitata mtv up jousen mulle?
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Voin, vaikka kaikki. Motonetin digitaalinen kalavaaka (tarkkuus 5g) just hankittu :D
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pituus, langan paksuus ja jousen paksuus riittäis. Joissain kiteissä toi mtv up jousi jätetään kuulemma kokonaan pois. Eli luules olevan aika löysä jousi?
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Petri kyseli niistä reijistä joita on siinä tv venan plungerissa eli holkissa.

    Siinä on aina se full throttle detent passage mutta kaikista ei löydy part throttle passagea.

    Tässä kuvassa ko. reijät on ne oikeenpuolimmaiset ja niin ku näet niin ne on hiukan eri tasoissa eli aukeevat eriaikaan.

    http://image.hotrod.com/f/8370999+w660+ ... le12_z.jpg
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kiitoksia, selvensi paljon. Toi pitää melkeen ekana tutkia siinä vaiheessa ku ottaa ne atf:t hihaan seukki kerran (ja sitä ennen varakoneistosta, löytyykö part throttle passage siitä).
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuli viellä mieleen että kun runttaa kaasun pohjaan ja silloin laatikko potkasee alaspäin niin ne detend passaget toimii varmaan ihan ok mutta jos haluaa alasvaihtoja pienemmälläki polkemisella niin sit varmaan puhutaan ns. modulated downshift vaihdosta.
    Kun noita hydrauliikkakaavioita koittaa pällistellä niin näyttäis että sitä mtv down venttiiliä painaa toiselta puolelta covernöörin tuottama paine ja jousen aiheuttama voima. Toisella puolella on mtv down paine.
    Tästä ku järkeilee niin jousta kun keventää niin vaihdon pitäis helpottua.
    En tiedä toimiiko noin ja varmaan jo meinasittekin sitä jousta muokata eli ei sinällään mitään uutta.

    Onko jollakin irrallisena jonku shiftkitin mukana tullu down venan jousi?
    Siitä vois mitata jousipaineen sillä mitalla jolla jousi lepää valvebodyssa.
    Voin huomenna mitata vakiojousen jousipaineen.....

    Mullaki toimii nyt toi wot vaihto alaspäin mutta viellä ku sais osakaasuvaihdonki toimimaan. Arvakkaa kävikö mielessä muuttaa noi venojen lukitukset sillain että ne sais auki vaikka valvebody olis kii laatikossa :)
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Muistaakseni down venan lukkosokan saa pois kun valvebody on kiinni laatikossa. Up valven sokkaa ei saa.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Elämäni helpoin ja paras th200 4r tuunaus:
    [​IMG]
    http://www.tciauto.com/tc/1981-90-gm-20 ... odytmhtml/

    Loota toimii manuaalivaihdolla kovillakin kierroksilla ja pudottaa vaikka kakkoselle ja räikkäshifterin kanssa helppokäyttöinenkin. sonnaxin Super servon laitoin tuon lisäksi siinä vaiheessa kun panta antautui.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mistä ostit ja kuinka kallis?
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    tarkoittaako tuo constant pressure sitä että siellä on aina vakio paine? Miten tuo auttaa vaihtoihin OD:llä.
    mullaki räikkäsifteri ja sen kanssa on kyl hyvä räppäillä mutta välillä sitä vaan haluaa antaa lootan vaihdella.

    Sellanen eriskummallisuus viellä vaihdoissa että od:llä 1-2 ja 2-3 vaihdot on turhan teräviä mutta kun kepistä vaihtelee niin vaihtaa sopivan napakasti ja nopeesti mutta ei pätkäse niin ku OD:llä.
    Tämä ilmiö on kaikilla kaasun asennoilla jolloin paineet vaihtelee 95-300psi välillä.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Itse asiassa en nyt osaa sanoa noista vaihdoista OD:llä kovalla kaasulla sen enempää kun tuolla autolla on oppinut käyttämään manuaalivaihtoa pääsääntöisesti ja aina käsi menee sinne kepille kun se on niin kivaa.
    Kevyessä ajossa se vaihtaa ainakin ihan kivasti ylös- ja alaspäin ja vaijerin säätö vaikuttaa loogisesti vaihtoihin.
    Ostin sen yhdestä lootakorjaamosta joka niitä oli läjän tilannut. Enää niitä ei siellä ole, mutta ihan vaikka Summitilta löytyy.

    Se mikä tuossa vaivaa on liian nopea vaihto kakkoselle ja että se ei vaihda pakkoykköselle, mutta mun pitäisi tarkastaa että johtuuko se shifteristä kun se on kolmevaihteisen. Voi olla ihan tuosta johtuva juttu.
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mikä sifteri sulla on käytös?
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Hurst Promatic muistaakseni. Tarkoitus on kyllä hommata nelilovinen, tuo saattaa selittää se ykkösongelman. On vähän huono juttu kun kepissä on pykälät vaihteilla ja lootassa sitten eri jaolla.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eikai se jako mitenkää oo erilainen? Mulla on itellä joku perkeleen quicksilveri, siihen piti vaihtaa vaan se taustalevy et on neljä vaihetta ja ottaa yks lukkotappi pois niin sai th350->200-4r toimimaan täysin
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuohon ei käsittääkseni pysy vaihtamaan sitä.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sillon mun ymmärtääseni sulla ei mee loota pakkoykköselle, muuten pitäis osua ihan kohilleen?
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Voi olla niinkin, joskus sitä tutkin ja laatikon valitsija näytti menevän ykköselle saakka kun laatikon vipua on muokattu lyhyemmäksi, mutta silloinhan se jaksotus ei ole enää kepissä ja lootassa kohdallaan.
    Uusi shifteri pitää hommata sitten jos/kun autoa alan muutoinkin kunnostamaan ja jos siinä on vielä ylivaihdeloota siinä vaiheessa.
     
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Itellä on B&M Megashifter ja siinä oli yks tappi mikä piti ottaa pois niin sai yhden vaihteen (käytännössä ykkönen nelivaihteiselle) lisää. Vaihdenäyttöön tuli kaaviot 3- ja 4-vaihteiselle. Eihän tää laiska downshiftaus ajoa sinänsä haittaa kun kepistä vaihteet löytyy, mutta toisaalta menee vähän automaatin idea hukkaan jos alaspäinvaihdot vähänkin isommalla kaasulla täytyy keppailla.
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Näyttäis MTV down venan vakiojousen voima olevan 2100g kun asennuskorkeus on 20mm. Olisko jollaki shiftkitin mukana tullu mtv down jousi niin vois mitata sen voiman.
    Pasi tosiaan vinkkas et tuon vois pystyy vaihtamaan ilman venttiilipöydän irroitusta eli vois joku ilta jumpata tuon jousen kanssa.

     

Kerro tästä muillekin!