Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tuubaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Mika.T, 10.4.2005.

  1. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Mulla on '57 Desoto Diplomat .. Suomi taustat..
     
  2. Ranzie

    Ranzie 1st gear

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Pitää se kai ilmoitella että alkuperäinen Suomiauto BÄ-88 (UP-878, VNA-17,NLL-56) on jälleen kouvolassa työn alla. Jos sen vaikka sais jo ACS:ään tai Hot Rod & Rock showhun ajoon. Tarvittis vaan löytää 360 moottoriin sopivat takaa ulos tulevat pakosarjat ja mottiin sopivat moottorin kannattimet niin pääsis asentelemaan.
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Ostetaan Forward Look Moparin (`57-`59) ovenkahvat 4X jne. tavaraa. Kyse 4D mallista.
    Bensatankki vois olla myös melko tarpeellinen.

    Tekniikan osia en tartte.

    Tarjoa mitä löytyy, ittellä myös ns. joutilasta osaa, joten ota yhteyttä!
     
  4. 944676

    944676 1st gear

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Olisko jellekkään jääny pyörimään ohjaustehostimen säiliön korkkia ja autohan on 60 adventurer?
     
  5. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Ompa ollu hiljasta Soto topicissa.
    Tänä kesänä tuli sotoon ~3000km ja hienosti toimi auto koko kesän.

    Perämurikka edelleen haussa vaikka alkuperänen pysyi kyllä nipussa koko kesän.
     
  6. Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    [​IMG]

    Tänäkesänä autolla ajettu n.1km, ja todettu että laatikko on oikeasti murusina. Pakki toimii kuten pitää, mutta eteenpäin luistaa, ja pitää karmivaa ulvovaa ääntä. Öljypohjassakin oli epämiellyttävää metallisilppua. Tällä viikolla irroitettu alkuperäinen 318 ja laatikko, ja korvattu 361:sellä sekä uudella laatikolla, paketti toivottavasti toimii. Kyseinen auto vuoden -60 Diplomat.

    Uuden laatikon piti olla 727, mutta magneetti paljasti sen valurautaiseksi, joten kyseessä lienee A488, eli sama mikä vanhakin (pieniä eroavaisuuksia löytyy esim. vaihdevaijerin kiinnityspisteestä). Laatikko on ilmeisesti vuoden -62 Newportista (oks kenelläkään tietoa et onko vastaava kuin soton orkkisloota?)

    Itse en ole auton omistaja, mutta päässyt sitä roplaamaan ns. perhe-etuna :)

    e: kuvassa siis uusi sydän :).
     
  7. budweiser

    budweiser Gearhead

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu


    Mulla olis jouten hyvä '57 Firesweepistä lähtöisin oleva koko voimansiirto: 325 kone, Torqueflite loota ja taka-akseli.
    P: 0400-278 278
     
  8. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Hei Soto-miehet!

    60 Adventurer kaipais etuvilkkuja notta sais suomikilpiin viimeinkin... Kaikki info kelpaa mistä löytyis.

    Auto on kaverin, mutta mulle voi laittaa yyveetä tai tähän jatkoksi...

    Kiitos!
     
  9. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Onko mitään hajua perävälityksestä?
     
  10. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Tänään eka ulkoilupäivä;
    [​IMG]
     
    Lyijykelkka tykkää tästä.
  11. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Re:

    Tämä villähteen 1957 diplomat siirtyi kouvolan seudulle (elimäki).Olen vaihtanut autoon toisen taka-akselin jossa seisontajarrukamat sekä parempi välitys matka-ajoon.Sähköt on uusittu autoon kokonaan.Keväällä katsastuskonttorille syynättäväksi ja sitten kovaa ajoa.
     
  12. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Mitäs akselia meinasit, samanlainen juttu täällä eessä samanlaiseen autoon.
     
  13. signet

    signet Gearhead

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Asperiinin kasivarttinen,jousentassuja täytyy vähän siirtää,leveys oli aika hyvä.Ja akseli löytyi läheltä...
     
  14. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Re: Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tu

    Onkos kellään tietoa mitä moottoreita kaikenkaikkiaan noihi 1957-1958 diplomateihin sai suomessa?
    Ainakin kutosta ja 301 kasia. Mutta oliko muita kokoja?
    Varmaan ollut aika sama paletti kuin plymareissa silloin, mutta onkohan tuosta missään mitään ihan kirjalllista faktatietoa?
     
  15. Juppee

    Juppee Gearhead

    Tämä ketju on mennyt kovin hiljaiseksi, mutta onneksi uusia DeSotoja saapuu Suomeen edelleen...

    [​IMG]
     
  16. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    From 1957 to 1959, the DeSoto Diplomat used the DeSoto Firesweep front clip with Plymouth body.

    Niin ja vissiin Belgiassa tehtiin tuota Perkinsin koneella, Suomessakin niitä myytiin.
    http://www.forwardlook.net/forums/forums/thread-view.asp?tid=9466

    http://www.allpar.com/history/plymouth/1946-1959/diesels.html

    PLODGE :)
     
  17. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    Piti hommata tommonen e-body Sotolle kaveriksi, jottei olis niin yksinäistä tallissa...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Desoto (IPL-61) on tänään leimattu monen vuoden jälkeen. [​IMG]
     
  19. tevo

    tevo Gearhead

    AC-563 sai eilen leiman, pääsee taas tekeen lisää öljysoraa ja merkkaan reviiriä.:p
     
  20. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Täällä myös Soto taas liikenteessä tälle kesää.
    Kori alkaa kaipaamaan ylimaalausta ja kromiosien ehostusta uudelleen kromauksen merkeissä.
    Lähinnä puskurit ja takavalojen rungot kaipaa kromausta.
     

Kerro tästä muillekin!