Oman harrasteauton hinta uutena Suomessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja atobee, 27.2.2016.

  1. atobee

    atobee Gearhead

    Otsikko kertoo kaiken; mitä maksoi omistamasi harrasteauto aikoinaan uutena suomalaisessa autokaupassa.

    Heitän tietäjille 1. haasteen: Auto Cadillac Eldorado Touring Coupe 1992.
     
    cad96 tykkää tästä.
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Paha sanoa, Cadillac olis ollu varmaan ihan hiton kallis, kun sellaista ei oo vuonna 1960 Suomessa myyty. Buickiakaan ei taida olla myyty vuonna 1970, mutta tuossa mun yksilössä on sen verran varusteita, että sen hinta on ollu jenkeissäkin sama saman vuotisen GSX:n kanssa, vaikka on vain "perus" Skylark. Eli kallis on sekin ollu.
     
  3. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    Karvan alle 400 000 mk
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Muistaakseni löysin joskus tuosta meidän -92 buick park avesta jonku suomitestijutun jossa hintana oli 320tmk. Aika kallis ollu kyllä.. Liekkö noita montaa suomeen uutena rekisteröity..
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    '62 neliovinen Galaxie lie maksanut n. 2 miljoonaa.:eek: Saa laittaa paremmaksi.
     
  6. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Itse asiassa vähän enemmän kuin -rautis- arveli. Tuulilasi 7/1992 hinnaston mukan 449 600 markkaa.

    HendriXXXin Buick Park Avenue saman lehden mukaan 308 600 markkaa. Toki siihen mahdolliset lisävarusteet ovat saattaneet tehdä lisähintaa.

    Tuulilasissa 3/1993 julkaistujen 1992 rekisteröintitilastojen mukaan -92 rekisteröitiin Suomessa 9 uutta Buickia jotka kaikki olivat Electroja.
     
    Muokattu: 27.2.2016
  7. ari2004

    ari2004 Gearhead

    No joo, toi miljuunien hinta on just rahanuudistuksen kynnyksellä, eli todellinen hinta muihin vertaillen on n. 20tmk, kun rahan arvosta pyyhkäistiin kaksi nollaa pois loppupäästä.
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Rahauudistus
    Eli se siitä "miljuunakärrystä" ihan tavan Taunus vaan.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    It is what it is. Pari milliä.
     
    pas2 tykkää tästä.
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    63 Imperial Crown uutena noi 5600 taalaa eli nykyrahassa 39 400 euroa plus autoverot. Markoissa miljoonia?
     
  10. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    -60 Imperial Le Baron Suomessa 3 345 000 markkaa. Kun tuon Tilastokeskuksen kertoimilla muuttaa -63 rahanarvoon niin silloin hinta olisi ollut 37 346 markkaa eli eiköhän se tuota luokkaa olisi ollut -63.
     
  11. ata

    ata Gearhead

    GTO ei ole maksanut uutena mitään Suomalaisessa autokaupassa, kun ei Pontiacia myyty Suomessa enää tuohon aikaan... mutta jos olisi myyty, niin vertailukohtana voi pitää vaikka 5gen Camaroa, joka oli Jenkeissä GTO:ta halvempi ilmestyessään 2010 ja Suomessa maksoi uutena veroineen jotain 80 000 euroa. Jenkeissä uutena n. 33000 dollaria ja Briteissä n. 33000 puntaa (ilman Suomen autoveroja tietenkin siis...).

    Opelini (Calibra Turbo) hinta uutena Suomessa on ollut muistaakseni jotain jonkun verran alle 300 000 mk vuonna 1992 ilman lisävarusteita. Samalla rahalla olisi saanut ainakin 2 tavallista perus-Vectraa ja jäänyt rahaa ylikin...
     
  12. Jordan

    Jordan Gearhead

    81 el camino ja luultavimmin ollu kutostekniikalla ja sohvalla. Tällä hetkellä tosin bucket seats ja 350 - 350. Mikä lie ollut. Toisen kohdalla homma helppoa. 09 rt challenger. Hinta suomessa uutena 80k€
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    '63 otettiin ne kaksi nollaa pois hinnoista joten hinta oli varmaan kymmeniä tuhansia.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Pande olikin jo ehtinyt..
     
  15. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Jep, Tuulilasi 12/1992 hinnaston mukaan Calibra 16V T 4x4 maksoi 262 500 markkaa ollen kalliimpi kuin kolmilitrainen Omega, mutta satatonnia halvempi kuin Senator. Samaan aikaan halvin Vectra maksoi 121 800 markkaa. Neliveto-turbo-Vectra maksoi 221 600 markkaa.
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun entinen bmw 750 IL -91 Olis maksanut uutena Suomessa yli miljoonan jo perusvarusteilla, ilman ruksittuja lisävarusteita.:cool:
     
  17. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Enpä löytänyt tietoa, Buick Super 4d 1949.
    Ei montaa tuotu uutena, '52 mallisia tuli sitäkin enemmän Olympialaisia varten
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En tiedä, mutta jos joku tietää niin mielenkiinnolla otetaan tieto vastaan. Eli 1949 Oldsmobile 98 Club Sedan ja 1993 GMC Typhoon. Liekö kumpaakaan myyty uutena Suomeen ensimmäistäkään - mikä ei välttämättä tarkoita sitä etteikö hintaa olisi ilmoitettu.

    Ex. A8 oli kanssa n. miljoonan markan peli uutena ja itse ostin sen 13 v iässä 7000 e:lla. Ihan rapsakka alamäki hinnassa, keskimäärin rapiat 13 k€/v.
     
    OpaS tykkää tästä.
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    aivan,mutta tuosta otettiin seuraavana vuonna 2 nolla pois :)
     
  20. Buick55

    Buick55 Gearhead

    -55 Buikki ei edes kahta miljoonaa, 1.956.000:-
     

Kerro tästä muillekin!