Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Ainakin yksillä takapyörillä olevissa on jarrukilvessä reiät mistä saa säätää kässäriä.
     
  2. umpio

    umpio 3rd gear

    Noista valoista vielä; onko joku toteuttanut xenon -muutoksen? Eikös pykälien mukaan autoon pidä xenoneitten myötä asentaa lampunpesimet? Ongelmana siis tosiaan lähivalojen valotehon parannus; kaukovaloihinhan saa suht helposti parannusta ihan lisävaloilla.
     
  3. Kuormuri

    Kuormuri Gearhead

    Kumpi olisi parempi vaihtoehto -06 vuoden duraan, letku- vai lohkolämmitin? Löytyykö lohkolämppärille asennuspaikka ja onko asennus kuinka suuritöinen? Löytyyköhän kymenlaakson alueelta suositeltavaa pajaa kyseiseen hommaan?
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

  5. umpio

    umpio 3rd gear

    -02 Duramaxiin asennutin lohkolämppärin; meni aika kivuttomasti paikoilleen; asennuspaikka kerrottiin mukana tulevissa ohjeissa. Nyt jos miettisin samaa kuin sinä, niin asentaisin ehdottomasti tuommoisen pumpulla varustetun letkulämmittimen. Kyllä tuo kone lämpenee lohkolämppärilläkin, mutta hitaammin. Ja tulisi kabiiniinkin heti lämmintä ilmaa... Vielä pitäisi asentaa laatikon alle sellainen lämmitysmatto.
     
  6. Kratz

    Kratz 1st gear

    Onko kukaan tullut asentaneeks autoonsa tommosta jälki asennus remote starttia? piuhoja vaikuttas olevan miljoona kapistuksessa joista ilmeisesti ei kuitenkaan tarvii kytkee kaikkia ja sen puoleen oiski mukava saada hieman vinkkiä ja mielipiteitä mikäli joku on moisen asentanu. Auto johon kyseinen vempele pitäis asentaa on 2006 gmc sierra 2500.
     
  7. Kratz

    Kratz 1st gear




    Asensin ite just lohkolämppärin omaan 2006 sierraan, joka oli sinäänsä aika simppeli homma. en tiedä miten silveradossa on mut sierran kohdalla joutu hieman vingulla hiomaan koneen korvakkeesta jotta sai uuden vastuksen paikoilleen. defalta ja calixilta löytyy vastukset, defan numero oli muistaakseni 411118. vastuksen paikasta ja asennuksesta löytyy vidoita youtubesta ku laittaa hakusanaks block heater install duramax.
     
  8. GKC

    GKC 1st gear

    No niin! Ajeltu on taas ja Defa tuli laitettua ja Purelux 9" ledilisäpitkät ja maukas kyyti on edelleen mutta mutta... kovat pakkaset aiheuttavat nyt harmia.

    -Huohotin ilmeisesti jääty kun lykkää öljyä pakoputkesta mäelle... Mikä ratkaisu?

    -Vakitermari (175F?) lienee liika kylmä näihin pakkasiin? Kannattanee vaihtaa? Auttaako huohotin ongelmaan kun kone käy lämpösempänä?

    -Kuuluuko tuulettimen pyöriä koko ajan? Visko tuntuu kuitenkin pelaavan kun käsin pystyy pyörittämään koneen ollessa sammuksissa? Kuitenkin pyörii aika vinhasti jo koneen vielä ollessa kylmä.

    On näitä varmaan jo kyseltykin muttei ainakaan osunut silmiin.
     
  9. umpio

    umpio 3rd gear

    -02 Silverado Duralla.

    Nyt, ihan aikuisten oikeesti, vosiko joku asiasta tietävä kertoa että mistä päin konehuonetta etsin noita maadoituspisteitä? Eli minne menee akun maat, ja miltä puolelta konetta kannattaisi etsiä kone - runko maadoitusjohtoa? Se perinteinen "seuraa johtoa" -neuvo ei oikein auta, kun kaikki on vedettu suojaputkiin ja käytännössä kaikki johtoniput pitäisi purkaa (puolen konehuoneen lisäksi), että pääsisi selville noiden piuhojen olinpaikasta. :argue: :mad:
     
  10. voittol

    voittol 2nd gear

    Olisin kanssa kiinostunut kuulemaan tuulettimesta ja termostaatista , mulla on vani .
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Vakiotermari on 180 ja 185'F

    Ja se tuulettimen ropelli ei kokonaan pysähy kun vaan koneen sammuksissa ollessa, mutta silloin kun toimii oikein niin pyörii normilämmöillä jonku varrran vesipumppua hitaammin, kuumana samaan tahtiin ja kylmiltäänkin tuppaa jonkun aikaa pyöriin aika vihaseen..
     
  12. Kratz

    Kratz 1st gear

    Miltäs noi pitkät vaikuttaa? Ite oon noita samaisia valoja jo hetken kyttäilly jos laittais omaan autoon.
     
  13. GKC

    GKC 1st gear

    On tosi hyvät kyllä noi! Ei mulla tietty muista led-lisäpitkistä kokemusta olekaan mutta noi on ollu nyt mulla Land Cruiserissa reilun vuoden päivät ja nyt tosiaan laitoin tohon Chevyyn.

    TM-testissä noi oli (eri tuotenimellä)puolivälin hujakoilla arvostelussa. Muistaakseni 3 tähteä eli on kai niitä vielä parempiakin... Mutta en kyllä oo osannu parempia ees kuvitella. Ero isoihin Hellan perinteisiin valoihin on kuin yö ja päivä.
     
  14. maaku80

    maaku80 1st gear

    Mistähän mahtaisi löytyä ajovalojen korkeudensäätömoottori '01 chevy silverado 2500hd malliin? Apukuskin puolelle olisi tarve. Molemmin puolin taitaa olla kyllä sama moottori. Moottorissa on tämmöisiä tekstejä: MES swiss made 404 ja PPE+PA-GF20. Koitin rockautosta katsoa ja googlellakin etsiskellä mutta aika huonosti tuntuisi löytyvän moista.
     
  15. juunas

    juunas 1st gear

    Uusi kuski ilmoittautuu. Heti semmonen kysymys että mukaan tuli vain yksi virta avain ja pirun hankala saada virtoja päälle. Ei mee millää. Tökkii vaan heti. Entinen omistaja kyllä sai heti virrat päälle kun eka työnsi avainta sisään sitten ulos päin sievästi ja samalla avainta kääntäen? Onko muilla vaikea saada avainta kääntymään vai tilaanko ebaysta uuden avaimen ja lukkopesän vai kelpaako nuo edes näihin, ebaysta löytyy nimellä Cadillac Chevy Isuzu Ignition Key Switch Lock Cylinder With 2 Chevy Keys 704600C <--- mitäs muuten tuo numero sarja meinaa?
     
  16. Ovat opel corsan valojen korkeuden säätömoottorit.
     
  17. mauni77

    mauni77 3rd gear


    joo lukkosylinteri vaihtoon.. eikä maksanut suomikauppiaallakaan montaa kymppiä . helppo vaihtaa: akun kengät irti, muovit irti rattiakselin päältä.. lähinnä se päällimmäinen, starttiasentoon avain ja pikkutuurnalla painaen siinä päällä olevaan koloon ni johan luiskahtaa lukko irti ja uusi menee solahtamalla paikoilleen
     
  18. Gerball

    Gerball Gearhead

    Tai sitten mukavaan avaimia tekevään liikeeseen ja pyydät samanlaisen avaimen mutta ei yhtä kulunutta, ts. vähän korkeammilla nystyröillä. Itse selvisin vastaavasta ongelmasta joskus ja toimi niin pitkään kun kärry itsellä oli. Tosin saattaap olla että kaikki lukkoliikkeet eivät viitsi ryhtyä arpomaan tuollaista.
     
  19. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Minkälainen tuollainen alkupään duramax silverado on ajolleen, oletteko tykänneet vai pettyneitä? Onko sen tyylinen että jaksaa ajella tankin tyhjäksi yhtä mittaa vai väsyykö ajamiseen. Onko maantienopeuksissa ohjaamo kuinka äänekäs?
     
  20. ville400

    ville400 2nd gear

    vakiona hyvin henkilöautomainen ajaa ja vakio putkella hiljainen.
     

Kerro tästä muillekin!