Auton tunnistelaatta tuulilasissa ruostunut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Buick-T, 16.3.2016.

  1. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Alkaa olla taas se aika vuodesta kun kaivetaan harrasteauto hangesta esiin! Ainakin minulle, kun tuota tallia ei ole vielä siunaantunut. :) Kyseessä siis '86 Le Sabre Stw.

    On alkanut pelottamaan yksi ongelmakohta autossani, eli tuo kojelaudalla tuulilasin alareunassa oleva tunnistelaatta. Se on hapettunut pahoin, eikä siitä saa kovinkaan hyvin selvää. Runkonumeron kuntoa en ole tarkistanut vielä sen paremmin, mutta oletettavasti siinäkin voi olla sanomista.

    Onko tuo kuinka "pakollinen" ja miten tuollaisen entistäminen/uusiminen voisi onnistua, vai riittääkö pelkässä rungossa oleva numero. Jos tuokin on ruostunut, riittääkö pelkkä uudelleen meistauttaminen vai onko minulla käsissäni 1900kg romurautaa o_O
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei tarvi tuulilasin tunnistelaattaa. Runkonumeron uudelleen meistauttaminen voi olla hyvä ennakkotoimenpide niin ei tarvi alkaa katsastuksessa ihmettelemään.
     
  3. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Asia selvä. Näin vähän epäilin. Tuo runkonumero varmaan joutuu vielä odottelemaan, katsotaan ensin onko runko vielä olemassa. Pohja pitää ainakin tehdä. Jos oikein viitseliäs olisi niin voisi ehkä nostella jopa nuo kaksi osaa erilleen, mutta se selviää kuinka projekti etenee/leviää käsiin.
     
  4. jarona

    jarona Gearhead

    Oli kerran tapaus että runkonumero ja tunnistelätkä koelaudassa eivät
    täsmänneet, auto kilvettömäksi ja varaosiksi...
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitikö mennä asiasta jollekin sanomaan...?
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Voi ne katsurit oivaltaa sen itsekin. Mulla oli joskus Dart -64, jossa oli molemmissa etuaisoissa numero. Kumpikin eri auton. Mut nehän kysyy, missä numero on...
     
  7. jarona

    jarona Gearhead

    Katsastuksessa olivat huomanneet, en tyhmä hoksannut ostaa itselle sitä blazeria...
    Siis varaosiksi..
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Heh, mulla jäi yhteen Blatseriin väärä lätkä kojelautaan kauan sitte, kun vaihdoin -82 malliin aika ison osan -86 korista... Se ol candypunanen mustalla katolla täältä lähtiessä.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oon joskus kuullut moisesta, et ois ollut kolariauto ja vaihdettu osia niin paljon, et jouduttu identifioimaan uudelleen ja meistetty uus runkonumero toiseen paikkaan

    Sitä en tosin muista oliko ollut dart;ti mutta tuskin mikään japanin kippo
     

Kerro tästä muillekin!