Chrysler Voyager ei lähde käyntiin .

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja purkki, 29.11.2011.

  1. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  2. A-10

    A-10 1st gear

    Mulla 2006 Voyager, ja samansuuntaista ongelmaa. Jonkun aikaa jo ollut virran vaihtelua joka näkyy lähinnä epätasaisen säännöllisesti ajo- ja mittarivalaistuksen vilkkumisena (ei mene kokonaan pois vaan vain himmenee epäsäännöllisen rytmikkäästi) sekä puhaltimen kierrosten vaihteluna. Ei muuten tunnu haittaavan menoa eikä tee tätä joka ajossa. Samoin oikean puolen ovet useimmiten ei aukea kakesta (saman puolen vilkut ei silloin välähdä), välillä aukeaa (silloin kummankin puolen vilkutkin välähtää). Mutta nyt on tullut tuota starttiongelmaa: välillä käynnistyy aivan hienosti, väliillä ei naksu eikä tee yhtään mitään, toisinaan käynnistyy pienen matalan murinan jälkeen (pyörittää moottoria? vai mikä ääni?) toisinaan vaan murisee mutta ei käynnistä... Mahtaisko noissa olla sama ongelma vai eri syyt jokaiseen?
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Eiköhän se "matala murina" ole bensapumpun ääni?
     
  4. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Pumpun ääni, kun tankki suht tyhjä lienee murina..
     
  5. V8voge

    V8voge 3rd gear

    Meikäläisen biili alkoi taas sillontällöin tekemään sitä että ei mee ajonesto pois päältä.(tuntuu että tekee sitä silloin kun on hyvin kostee keli) Aina kun käynnistin auton se toimii sen pari-kolme sekuntia ja sammu. Jossakin vaiheessa huomasinkin että kieroslukumittari ei värähdäkään kun se käynnistyy. Wittuntuneena iskin kojetaulun kohdalle kämmeneellä.... ja kas kumma, jo alkoi taas toimimaan. Eli nyt kun huoman että käynnistyessä ei kierroslukumittarin viisari toimi niin pamautan iskun mittariston yläpuolelle ja samantie viisari alkaa näytämään oikeita kierroksia ja auto ei sammukaan. En tiedä mikä siellä on löysällä mutta täytypä korjata tilanne...
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Kylmäjuotos siinä ajoneston piirilevyssä, kovin tuttu ongelma varmaan 80 % Voikun omistajista.
     
  7. belarus

    belarus 1st gear

    Mistäpäin autoa tämän piirilevyn löytää??
     
  8. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Vikaa voi olla mittaritaulun piirilevyssä, joka on yhteyksissä ajonestoon, lisäksi sulanut scart- liitin lämpärin paneelissa aiheuttaa ongelmia. Jossain foorumilla oli kuviakin noista ongelmapesistä.

    Kuka täällä vois deaktivoida tuon ajoneston pois päältä?
     
  9. Voyjaggeri

    Voyjaggeri 1st gear

    Moi,

    Eli itsellä samanmoinen tilanne päällä. 1997 Voyaggeri ajettiin nätisti parkkiin ja kun oli aika lähteä niin sysleri ei halunnutkaan lähteä.
    Eli startti pyörii hulluna, mutta mitään ei tapahdu. Ei edes lupaa.
    Hälytin ei oo päällä. Joskus tehnyt sitä että mittarit tipahtaa pelistä. Nyt kuitenkin kun laittaa virrat niin bensamittari nousee. Oon koittanut koputella ja hakata erillaisia paikkoja autossa, mutta mikään ei oo viellä onnannut.
    Ideoita / kokemuksia miten on saatu fiksattua?
     
  10. T&S

    T&S Gearhead

    Startti pyörii hulluna ?, jakohihna poikki ?
     
  11. Voyjaggeri

    Voyjaggeri 1st gear

    Kyllä se konettakin pyörittää. Mut siihen se sit jää. Öljyt siellä näytti aika vähissä olevan. Onkohan näissä joku anturi, ettei anna käynnistää jos on liian vähän öljyä?
     
  12. risto

    risto 1st gear

    Voyjaggeri:

    Hassu juttu, meidän vm. 1999 (muistaakseni) Grand Voyager 3.3:n litran koneella alkoi eilen tehdä juurikin samaa.

    Rouva tosin sai sen eilen kertaalleen hetkeksi päälle, mutta tämän jälkeen auto sammui, eikä ole vielä käynnistynyt. Tänään koitin ladatulla akulla startata ties kuinka kauan, mutta ei edes luvannut vaikka ihan normaalisti tuntui pyörittävän.

    Oletettavasti öljyt on meilläkin vähissä, kun ei ole hetkeen tullut edes kurkattua.

    Tähän asti on aina käynnistynyt moitteetta, jos vaan akussa on ollut jerkkua. Joskus tahtoo jäädä sisävaloja yms. päälle, mikä luonnollisesti estää käynnistämisen akun tyhjentyessä.
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jos vähänkin ongelmia ollut itse mittaristossa,tai ajonesto-valo palanut silloin tällöin ongelma on suurella todennäköisyydellä itse mittariston piirilevy,eli mittari irti ja siitä piirilevy irti & kolvi käteen ja juottaa sieltä uudelleen ne nastat johon se liitin tulee kiinni.Jollei sittenkään ja samat oireet niin toinen ongelma on se lämmönvalitsin-yksikkö eli HVAC tai mikä se suomeksi sitten onkaan.Lähtee neljällä ruuvilla irti ja sieltä tarkistaa mustan 20-pinnisen (yleensä musta) liittimen joka vaakatasossa,suurella todennäköisyydellä sieltä löytyy palamia,korjaa ne kontaktit.
    Voyager ei käynnisty jos näissä jommassa kummassa tai yleensä kummassakin on ongelmia koska ajonesto on näihin yhteydessä.Kuten jo sanottu on erittäin yleinen vika.Käyntiin voi saada nyrkillä hakkaamalla mittariston päälle,ja jos sitten lähtee on vika varmuudella mittaristossa.
    Ainoa tarvittava työkalu kummankin irroittamiseen on ristipäruuvari,ainakin malleissa 1996-2000.
    Niissä mittariston piirilevyissä on harvemmin ongelmia,ongelmat ovat lähestulkoon aina siinä liittimessä ja niiden nastoissa,saattavat näyttää hyviltä mutta jos piirilevy on irti niin ainakin ne kannattaa uudelleen juottaa ja tarkistaa muutkin juotokset.Toimii yleensä aina eikä ongelma palaa taas moneen vuoteen.

    Jos saat autosi tänne espooseen ja on mainittua vuosimallia,aamulla pihaan niin iltapäivällä saa noutaa k.o.vuosimallia jos on niin ovat juotettuina kiinni.Lähinnä talkootyönä..jos kuittia haluaa hinta on tietenkin sitten erilainen.Sellaisenkin saa,talkootyöstä sitä ei tarvitse antaa eikä pyytää.
     
    Muokattu: 16.3.2016
  14. Jome

    Jome Gearhead

    2.8 CRD voyager -06 ei käynnisty. Rele naksuu, mutta mitään muuta ei tapahdu. Kotipihasta lähti ihan normaalisti. Ajossa ei mitään normaalista poikkeavaa ajoa tosin vain n.2km. Päiväkodin pihasta kun piti lähteä niin ei enään lähtenyt. Akku on vaihdettu reilu pari viikkoa sitten ja siinä on puhtia. Kokeiltiin lisävirralla, mutta lopputulos oli sama. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia. Startti ei aikaisemmin ole edes oireillut vaan on aina lähtenyt hyvin käyntiin. Mistä lähtis vikaa hakemaan? Solenoidi ei pidä ääntä. Mutta siis mitään oireita ei ole aikasemmin ollut. Vika tuli kerrasta.
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    Helpoimmasta päästä yritetään ratkaisua,eli auttaisko irroittaa akunkengät irti vaikka vartiksi ja kokeilla uudelleen?Palaako ajoneston valo tms.epänormaalia?
    Entäs vaihteenvalitsin,lienee kuitenkin automaatti?Olin lukevinani jostain että siinä ollut ongelmia..auttaisko kepin "renkuttelu" eestaas?
     
    Muokattu: 18.3.2016
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kokeile hyppylangalla starttireleen ohitus, jos startti pyörii, niin vika muualla, jos ei startti pyöri, starttivikaa, eli startin vaihtoo...
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mulla oli edesmenneessä raislerissa tuo pyörittää mutta ei käynnisty-ongelma,kampuran asentotunnistin oli sökö. Alotti temppuilun just noin että lähtee välillä satunnaisesti käymään ja sammahtelee. Mittaa siitä puolalle tulevalta johdolta antaako puolalle virtaa startatessa.
     
  18. autoilija

    autoilija Gearhead

    2.8 on diesel eli siinä ei ole puolaa,ja tämä ei pyöritä ollenkaan....
    Jos startti olisi sökö niin kyllä sen olettaisi naksahdella ainakin eikä ollut oireillut mitenkään joten tuntuu vähän omituiselta että se ykskaks sanoisi itsensä täydellisesti irti,ja tässä nyt naksuu vain rele eli olisin edelleen sillä kannalla että sinne ei mene herätettä ollenkaan ja joku sen estää.Jos automaatti niin senhään kuuluukin vain startata parkilla tai vapaalla ja tämän vuosikerran malleissa tätä ongelmaa esiintyy siksi sitä keppiä voisi yrittää renkutella eestaas jospa heräisi.Akku irti vartiksi ainakin aluksi.Jamantin ohjeella sen saa ainakin käymään ja ajettua jonnekin tarkempiin tutkimuksiin....jollei sittenkään lähde joko startti tai kaapelointi startille ongelmana.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tarkotin ton viestin voyjaggerin kommenttiin. Oon kyllä tähän mennessä autohommista oppinu ettei dieselissä ole puolaa....
     
  20. autoilija

    autoilija Gearhead

    Juu sitähän minäkin.
    Tuossa 2.8 -tapauksessa voisi kokeilla myös toisella avaimella,siitäkin olin lukevinani jostain että ajonesto saattaa temppuilla ja varsinkin kun tässä oli akkukin äskettäin vaihdettu..Akku pitäisi kuulema olla irti 16min ei 15min.En sitten tiedä onko se niin tarkka tästä ajasta..Relekin voi olla syypää,jos sitä naputtelisi kun toinen kääntelee avaimesta.
     

Kerro tästä muillekin!