Cd-Soitin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Nyypäle66, 28.3.2016.

  1. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Olen kuullut että jenkkiradion kautta saisi kuulumaan cd-soittimen.
    Mistä moisen viritelmän saa ja onko kallis?
     
  2. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

  3. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Mä en ymmärrä näistäkään yhtään mitään.
    Liittyykö tuo laite jotenkin cd-soittimeen? En halua kuunnella radiota tai mp-soitinta.
    Ebaystä kyllä osaan tilata :rolleyes:
     
  4. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Jos sinulla on siis kannettava CD-soitin jossa on kuulokeliitäntä niin laitat tuon FM-lähettimen kiinni siihen kuulokeliitäntään. Sitten asetat lähettimeen taajuudeksi vaikka 102.00 mhz.

    Kun laite on päällä niin etsit autoradiosta kyseisen taajuuden 102.00mhz niin soittimesi ääni kuuluu sitten tältä kanavalta.
     
    Nyypäle66 tykkää tästä.
  5. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    No nyt mä alan ymmärtämään :p
    Mua ärsyttää aina tiellä pyörivä cd-soitin. Saako tuon kiinni sellaiseen isompaan muutaman levyn soittimeen jonka jemmaan takaluukkuun?
     
  6. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

  8. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Oikeastaan se saisi olla ihan mikä vaan laite.
    Vaatimus on vain että kuulen cd.itä. ei pyöri tiellä ohjaamossa. Sisään saisi useamman levyn.
     
  9. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

  10. El C

    El C 3rd gear

    Jos sellaisen cd-vaihtajan tarvitset niin mulla on Kenwood-merkkinen 5-cd:n vaihtaja ylimääräisenä. Muistaakseni siinä on kaukosäädinkin, ainakin sellainen pikku paneöi, josta voit laitetta ohjata. Eikä maksa paljoo!
     
  11. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Ja
    Kiinnostaa. Ja sen saan kuulumaan jollain noista vehkeistä radion kautta o_O
     
  12. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Jos saan...
    Tää ennakoiva on niin kiva :mad:
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites tietokone kun sulla on niin jos ne cd;t kääntäisi mp3;meiksi ja kortille laittaisi, niin se muistikortti menee siihen lähettimeen sisälle

    Sopivasti johdottamalla sen sais piilotettua vaikka kuskin jalkatilaan ja monissa tulee kaukosäädin mukana, niin ei tartteis itse soittimesta tökkiä


    Itellä mitä käytössä ollut niin kappale on ainoa mitä lähettimestä oon vaihdellut, äänen laatu on hyvin riittänyt auton vakio stereoille
    Hifi;mmissä vehkeissä äänen laatu alkaa kärsiä verraten cd;hen tai muuhun suoratoisto muotoon, mutta monesti mp3;n laatu on niin surkea, ettei eroa oikeen ees huomaa


    Niijja sullahan on varmasti sellaisia cd;itä joissa on reikiä ja ei soi kunnolla? Ainakin itellä sain ne kappaleet ja cd;t toimimaan kun mp3;eksi käänsin ne
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    miksi pitää saada cd soimaan alkuperäisen radion/soittimen ja kaiuttimen/kaiuttimien kautta?
    soitin itse on aika heikkotehoinen, vakiokaiutinkin on kai jo aika paljon iällä ettei sitäkään kai kannattaisi enää rasittaa paljoa.

    kannattaisiko ennemmin hankkia cd soitin jossa on kaukosäädin. ja asentaa se (ja cd boxi jos sellaisen löydät joka toimii cd soittimesi kanssa) vaikka juurikin piiloon penkin alle, hansikaslokeroon taikka takaluukkuun. ja jättää se alkuperäinen radio vain ulkonäöllisistä syistä siihen kojelautaan olemaan. (ja asentaa pari pientä uutta kaiutinta jonnekin, vaikka vakio kaiuttimien paikalle tai muualle piiloon)
     
  15. El C

    El C 3rd gear

    Minkä ikäinen sun autoradio on? Siis millaisia liittimiä sen takaseinässä on?
    Oletettavasti Chrysyn alkuperäinen, siisvuosimallia -66.
    Eipä taida kovin monipuolinen lajitelma olla, aux ehkä mutta eikös se riitäkin...
     
  16. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Minä ja tietokone, ja varsinkin mp3, on tuhoon tuomittu ajatus.
    Ehkä joku kajareiden jemmaus ja soitin takaluukkuun toimisi.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei toi ny niin mahdotonta ole

    Yks ilmainen ohjelma jonka laatu riittää sellaisenaan varsinkin 66 vuoden kaijuttimissa

    Cd koneeseen käynnistää sen ohjelman ja nappaa convert to mp3 ja käynnistä
    Ohjelma taitaa automaattisesti poistaa cd;n kun homma on valmis tiedostot vaan sit siirtää muistikortille jonka tökkäsee siihen radio lähettimeen ja kun haluaa musiikkia cd;ltä lähetin vaan tupakansyttyttimen reikään ja rokki soi


    Tolla konstilla säästyy kaiuttimien asentelulta, soittimien ostelulta (jos enää nykyään mistään cd-boxia löytyykään) ja sehän pitää vielä asentaakkin, jos siistiä haluaa niin sisustasta ainakin helmojen listat pois, sitä oikotietä ei kannata et vaan taakse asentaa kaiuttimet, se ei ole toimivaa kuin vaan siirtoajoon
     
  18. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Tupakansytytin on vähän ärsyttävässä paikassa. Täytyisi pitää tuhkakuppi auki ja se sitten rämisee. Ja on se kamalaa katseltavaa :oops:
     

Kerro tästä muillekin!