Kauko-ohjattava lohkolämmitin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Nyypäle66, 30.3.2016.

  1. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Mulla on ollut pari vuotta compassissa kauko-ohjattava lohkolämmitin. Hiljattain kun vaihdatin akun niin lohkolämmitin pimeni. Auto oli kuitenkin koko vaihdon ajan kiinni toisessa akussa ja radio ainakin piti kanavat. Onko kuitenkin mahdollista että tietokone teki jonkun tenän? Ei hirveesti innosta viedä autoa Jeepille mutta lähi korjaamo ei osaa sanoa mitään.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Toimiiko se pistokkeesta auton lohkolämmitin vai onko kyseessä polttoainekäyttöinen lisälämmitin?

    Riippuen lämppärin mallista ja merkistä vois olla hyväkin käyttää ihan huollossa josta kattovat pistokkeessa, et mitä lämppärille kuuluu
    Ny kesää vasten se kannattaa huoltaa mieluummin kuin 30asteen pakkasilla hätänä kun auto ei aamulla tahtonutkaan lähteä
     
  3. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Se on ihan oikeasti kauko-ohjattavalohkolämmitin. Ei toimi normaalistikaan ilman ajastusta tai kaukosäädintä.
    EI ole webasto tai eber.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    oisko vaan akun vaihtajalta jäänny jokin liitin/pistoke irti, tuohon systeemiin kuuluu ilmeisesti akkulaturi myös. ja tuon lokilämm.ohj.releille.ym otettu virta suoraan sieltä akunkengistä.
     
  5. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Kiitos. Kysyn kun käyn siellä :rolleyes:
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei oo ennen tullut moistakaan ihmettä vastaan, minkä valmistajan laite kyseessä?
     
  7. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Taitaa olla defa. Näppärä kun toimii. Mukana on pieni kaukosäädintä johon saa eri ajastusaikoja ja avaimenperä kaukosäädin missä on on ja Off.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei mahda olla niin erikoinen laite kuin luulaan, mullakin on se defan laturi joka kytkee virrat kellolla ja jossei kelloa käytä pitää olla loikka johto, niitä latureita on myös sellaisia joissa ei ole sitä virrankatkaisua
    Tosin voihan olla et ny ei ole moinen kyseessä

    Meinasin, et jos sais sellaisen sähkötolpan jossa virta 24/7 niin laitan kellon siihen lohkariin


    Sinällään hyvin käytännöllinen moinen laite on kaukosäädöllä tai kellolla ettei tartte aamusta 2-4h ennen lähtöä käydä laittamassa autoa lämpenemään tai kun sattuu kesken olemaan lähtö niin kaukkarista lohkari päälle.
     
    Nyypäle66 tykkää tästä.
  9. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Juu ei tarvitse isommin miettiä mikä päivä seuraavan kerran ajelee. Voi auto olla koko ajan piuhassa.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla oli yks tommonen defan lämmitin. Eli piuha vaa irronnu akun vaihdon yhteydessä. Tai sit huono kosketus sulakkeella, akun johdon irroittaessa hävittänyt kontaktin. Se laite tulee vaan johtojen väliin, ja kytketään virta sille.

    Taitaa muistaakseni olla yks semmonen tallissa irtonaisena.
     
  11. perkele

    perkele Gearhead

    mä tein omaani kauko-ohjattavan niin että ostin kaupastakauko-ohjattavan pistorasian joka kestää 3600w. vastaanotin on lämmitystolpassa,kämpän ikkunasta on kiva kaukosäätimellä vaan laittaa auto lämpeemään vähän ennen kuin lähtee liikenteeseen.
     
    hevimies tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!