V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla oli chevelle aiemmin blowtru meiningillä ja pelas hienosti.. csu:n kaasuttimella.. nyt kaverin mustangiin tuli borg warnerin single turbo ja C&S:n kaasuttimella.. kävi eka kertaa lauantaina joten ei vielä kokemuksia miten hyvin se pelittää..
     
  2. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    onpas yllättävän paljon hienoja turbo v8 autoja suomessa ku lukasin tään ketjun alusta loppuun:)
    en vaan huomannut että olisi ainuttakaa semmosta vanhanajan köyhänmiehen Draw Through Turboo kellää?!? kokemuksia näistä Draw Through laitteista kenelläkään täällä?
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt jos lähtee väsää tuplaturbo pakosarjoja v8 koneeseen. Niin kestääkö ohuemmat ns peltisarjat tyyppiset ratkasut vai onko mentävä euro tyyliin mustasta vesijohtoputkesta?
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Tiimin räksterissä Fordin 292cid Y-lohko, pari turboa, kasivitosta, ruisku ja karvan alle 1000hp.

    Syyläri isommaksi ja kunnon laatikon jäähdytys niin olisi melko nätisti käyvä katumoottori jos nyt ei ehkä käyttöautoon mutta satunnaiseen sunnuntaikirkkotaksikäyttöön.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nuo tuplaturbot tuntui toisaalta "helpolta" valinnalta, mutta aikalailla enemmän ne vaatii konehuoneeseen lopulta tavaraa. Itse kattelin hetken noita halpoja peltisarjoja ja ihastelin asennuksen helppoutta, mutta onhan siellä letkua ja putkea aikalailla enemmän kuin yhdellä puhaltimella.

    Oman SBC:n kanssa onkin nyt tulossa valusarjat. Kummallakin puolella konetta on jo kiinni kuskinpuoleinen pakosarja.. Apparin puolella se siis on ylösalaisin, tarjoten aika mukavan asennuspaikan turbolle kunhan teen sen päälle sopivan yhteen pakosarjan, kuskinpuolelta tulevan yhdysputken ja turbon väliin. Eli ylösalainen Y-haara, johon puhallin tuleen Y:n jalkaan kiinni..:confused:

    Hiukan jumppaa aiheuttaa apulaitteiden uudelleensijoittelu lyhyen vesipumpun vaatiman kompaktin tilan takia, mutta ei mitään ylipääsemätöntä näyttäisi olevan edessä. ilmastointia autoon ei ainakaan tässä vaiheessa ole tulossa, niin laturi ja OT-pumppu on ainoat kikkareet jotka on pakko sovittaa kiinni.:)

    Tilanpuute ei vaivaa koneen etu-/alapuolella sinne sijoittuvasta yhdysputkesta huolimatta, kun ei ole ihan pienin konehuone kyseessä.. Saan siis vapaasti toteuttaa itseäni ja tehdä vedot suuremmin tilaa säästämättä.:cool:
    Samaten Down-Pipelle on tilaa mukavasti, vaikka vähän paksummallakin putkella vetäisi.

    Turbona on Holset H1E ja imusarjaksi valikoitui TPI, Megalla yritän saada ruiskua ohjattua.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä on turbotuksen kohteena C-body mopar ja tilaa on. Pari edellistä autoa mitkä olen turbottanut, on VW. Ekassa -85 Golf 2 8v Gtissä kaikki oli milli peliä tai 3kg moskalla säädettävissä. 23cm koneen ja tulipelin välissä ja siihen piti tunkea pakosarja, turbo ja imusarja :) :)
    Ja nyt seuraava on Vr6 syncro mihin tungen turboa, tosin noihin löytyy bolt-on osia paljon, eli ei pahemmin tarvitse itse tehdä.
    Mutta Mopar ja c-body... teeppäseite kaikki.
    Siksi kyselin tota ohut putki vs vesiputki kestävyyttä, kun tossa c-bodyssä olisi tarkoitus tuoda turbot aika eteen, että kestääkö ilman lisätukia ohuet putken, ettei ne notkahda.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ilmajäähy V2 turboon tuli mm 35 kpl letkunklemmareita turbon yhteydessä. Jonnin verran letkuakin.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Niin.. Mulla tuo SBC on menossa juurikin c-body-moparin sisuksiin.
    Mistä johtuen pääsee "hiukan" omaa suunnittelua olevia osiakin väsäämään.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pitäisi saada 300TT projektista kuvia konehuoneesta.
     
    studio57 tykkää tästä.
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jostain erityisesti vai miten? Vois yrittää huomenna ottaa. Siis kuviakin.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pakosarjoista ja downpipet kiinnostaisi miten ne menee.
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    Kiinnostais tietää et millasia tulppia ja millasen sytytyksen kanssa olette niitä ajaneet? Suorasytkän kanssa mulla ollu iridium tulppia mut nyt huomasin et msd:n kanssa ne eivät tunnu toimivan toivotulla tavalla, onko muilla ollu samoja ongelmia? Jos ei niin millä gapillä ootte niillä ajannut?
     
    Muokattu: 24.4.2016
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Yritän huomen ottaa kuvia. Rysyn sarjathan on Vipin ensimmäiset, samoin kuin ahtimet on ne joilla vipillä käytiin dynossakin.
    Me ollaan käytetty ihan normitulppia, NGK BCPR 7 ES muistaakseni.
     
  16. c-305

    c-305 Gearhead

  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitkä ahtimet (tuplaturbo) Mopar isolohko 383cid.
    Joka kiertää max 6k rpm, alukansilla, dual plane imusarjalla tai yhtä matalalla single planella, tehot max 500-600hp mieluummiin haussa vääntö alapäässä 2400-2800rpm alkaen että ton lotjan saa liikkeelle 3.23 perällä.
    Polttoaine E85.
    CR n. 9-10:1
    Mitään amispaineita ei haeta, vaan sellanen pikkunäppärä 0.4-0.8.
    Voi olla vesijäähdytys, by-pass yms ja jonkun verran tehoreserviä, että saa paikat sit kunnolla hajoitettua... :) Ja ei tarvitse olla viriahtima, löytyykö käytetyistä oem sopivia? Esim Mitsun isot ahtimet yms?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Miksi turboilla? Jos alavääntöä haet niin ruuviahdin olisi parempi vaihtoehto.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Koska konepelti, tykkään C-body fuselagen linjoista ja en halua rikkoa linjoja tuomalla konepellistä mitään läpi. Ja remmiturbot taas ei herää niin alhaalta, kuin turbot.
    Tämä lookki (sori omistajat) ei vaan iske.
    http://www.nettiauto.com/chrysler/300/7975182
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ruuviahdin, ainut oikea kompressori on 12-17cm korkea, imu tapahtuu joko etu- tai takapäästä. Mahtuu pellin alle. (Kaasari päällä mallikin löytyy) Viiveetön. Ahtopaine tasainen, heti kaikki, hihnapyörällä säätö.
     

Kerro tästä muillekin!