Aspeni tietoutta kaivataan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slapper, 4.6.2015.

  1. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    http://aijaa.com/a/ZcUlfW näkyskö tosta jotenki muutama kuva taka kiekoist
    235-60-r14
     
    Muokattu: 26.4.2016
  2. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tutkailin tos syksyl yhe M-turbo taunuksen muutoskatsastus mahdollisuuksia
    ja se osottautui minulle liian mahdottomaksi.
    tehonkasvu oli liikaa verrattuna tehokkaimpaan vastaavaan taunukseen.
    jotenki semmone tunne
    että tää aspenin blower menis vähä samalla tavalla ku toi m-taunuksen turbo..
    liikaa tehonkasvua verrattuna tehokkaimpaa aspenii
    mikä ilmeisesti olisi 360cid ja heppoja kai jotain 175?
    ja olisi varmaa pirulline homma löytää jostai nuo 360 aspenin isot 11"takajarrut.
    myös muutos prosentit mietityttää sillä nyt jo kutosesta kasiks vaihon jälilt ottees 26%
    mikähä on tänäpvnä raja tos
    ja paljonkoha prossat taas heilahtas noitte isoje takajarrujen ja blowerin jälkeen?
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pelkkä muutoskatsastus riittää.
    Ja riittävästi kun kaivat kuvetta niin löytys passeli blowerikii tommoseen pikkulohkoon. :rolleyes:
     
  4. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    ei isompia takajarruja? kuinkas muutos prossat?
    mitä tommone blower maksas?
    kelpaisko välissä 318 ilman apulaitteita? mul makais yks tommone 318 odottamassa kansiremppaa koska parit "valkeat venttiilit "löyty siitä.
    oon unelmoinu tehä siitä köyhänmiehen draw throught turbo motin
    kuha sais alta ekana kaikki vaivat mitä ilmeentyy jatkuvasti tähä alla olevaa aspiin.
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Toki alusta pitää päivittää vastaamaan vertailu mallia.
    Jarrut varmaan löytyy rockauto.com.
    Prosentteja saa mennä 50.
    Koneesta sulla on jo prossat menny, niitä eivät ota enää lisää.
    Eli jarruista prosentit.


    Eipä oo tarvetta pikkulohkolle.
    Taisin ite maksaa sen 1500€ siitä mötikästä. Sillä sen sais lunastaa.
     
  6. Ciccarelli

    Ciccarelli 1st gear

    Kiitos, kyllä noista hahmottu :)
     
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    toi ois hinta pelkäl mötikälle? siihe kai tartteis sit viel ostella suurteho löpöpumput ja mitä lie?
    ei taida työttömän talous tällä hetkel antaa mahollisuuksia kauppoihin:(
    pitää jatkaa unelmointia ton draw throughtin parissa ku se ois nii yksinkertainen toteuttaa.
    tänään kyllä tutustuin ekaa kertaa martin system turboon mikä vaikutti myös köyhänmiehen
    vaihtoehto turbolta.
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    ei jarruista mene prosenttejao_O
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Menee jos muutoskatsastus vaatii jarrujen vaihtoa.
    Mut jos leimaat eka jarrut ja myöhemmin tekniikan niin sillon ei mene prossia.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Oikeesti??? Johan on pykälänikkari pistänyt taas parastaan, voi ristus sentään...:confused:
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eikä noilla prosenteilla oo tämmösissä projekteissa mitään väliä, ei vaikuta mihinkään.
     
  12. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    vakio suomi meininkiä
    tässä maassa ollaan auton rakentelusta tehty nii helevatan vaikeeta
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ei se niin vaikeeta oo kun vähän perehtyy pykäliin.:rolleyes:

    Yllättävän paljo sitä saa kaikkea tehdä, mut ne kaikenmaailman lappujen metsästykset on perseestä:mad:

    Esim tuo nykyinen Fury.
    Leimasin sen 400cid isolohkolle ja meinas mennä tehot yli.
    Mut oisin silti saanu laittaa 426wedgen tai 440cid isolohkon ilman kitinöitä, koska kuuluvat mallisarjaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Tällä viikolla ois tarkotus katsastaa 383cid -78 STW Aspen. Alkup,kutonen. Muutoskatsastettu kuitenki jo aikasemmin pikkulohkolle. Mulla on 15" vanteilla 255/60 kumet takana. Eesä tais olla 235/60. <- Joku kyseli rengastuksia.
     
    Herje tykkää tästä.
  15. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tartteeks toi 383 jo ne isot 11" takajarrut?
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    En tiiä. Varmaan.
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Ne isot 11" takajarrut saisi Ram Vanin taka-akselin mukana. Mutta sitte vaihtuu pulttijako...perjantai-idea.
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^jako muuttuu äkkiä esim sorvissa;)

    mul oli joskus 11" ylimääräset rummut jotka oli jostain dartistao_O(ei tullut käyttöön) siis eihän noin isoja takarumpuja tarvii? ne vaan vetää jarrut helevetin takapainosiks ja sit joutuu kikkaileen paineensäätöventtiileillä? itellä edelleen "isonperän" kanssa 9" jarrut ja on niin hemmetin hyvässä tasapainossa:) aikanaan varottelivat ettei käy että laita vaan ne 10"set? mut hyvin istuuvat:cool: mut tietty sääntösuomessa saattaa joku innostunut katsuri ruveta vaik mittaamaan jarruja?
     
    Herje tykkää tästä.
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onko tuo ny aivan varma että tarvii 11" rumpuja? Molempia kyllä myydään 360 autoihin, mutta 11" rumpuja mainostetaan vain taksi ja poliisikäyttöön.
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Alkuperäiset 11" levyt edessä ja 10" rummut takana riittävät isolohkollekin. Tarkistettu konttoriltakin, tuossa kaverilla moinen STW työn alla...
     

Kerro tästä muillekin!