TH200-4R, enemmän herkkyyttä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saresks, 22.1.2008.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    BigWheels-reissulla kokeiltua, kyllä se vaihtaa tuolla constant pressure valve bodyllä kivasti alaspäin myös isolla D:ll:ä ajettaessa kun runttaa kaasun pohjaan. Vaijerin säätö vaikuttaa herkkyyteen.
     
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Superior HP shiftkitin MTV Down -jousi on jotain luokkaa 2600-2800g kun mittailin tolla 21mm asennussyvyydellä. Tutkiskelin myös varaosaventtiilikoneistoa ja sen jousi oli sitten ilmeisesti vakio (~2100g). Minkäköhän takia jonku "high performance" -shiftkitin MTV Down -jousi on jäykempi ja siten osakaasuvaihdot alaspäin laiskempia? Mullahan tuossa omassa lootassa on ilmeisesti TransGo:n SK-kitistä peräisin oleva MTV Down -jousi ja siksi alaspäinvaihdot heikkoja osakaasulla. En tosin sitä jousta oo vielä mitannu ku on laatikossa paikallaan...
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos kukaan muu ei oo kokeillut, niin sen mtv down jousen tosiaan saa vaihdettua koneisto paikallaan. Kokemuksia voin kertoa sit kun auto on ajossa.
     
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Hienoa. Muistahan raportoida tänne, ennen ku alan valuttamaan ATF:ää omaan hihaan :) Homma siis vielä tekemättä, mutta edessä.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu, raportoidaan!

    Vaihdoin samalla alumiiniöljypohjan ja asianmukaiset öljyjäähdyttimen linjat. Jos ei merkkais enää niin reilusti :cool:
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Jokos Hyvinkäällä on lumet sulaneet ja askista kokemuksia? :)

    Se venttiilin/jousen suojakupua paikallaan pitävä pinni taisi ollakin näkösällä, ja se siis mahtuu tulemaan siitä reiästä pois alakautta?
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei sillä ainakaan omaan lootaan mitään hirveen suurta vaikutusta ollut, ehkä vähän hereämmin pykältää pienemmälle, tosin oon ajanut vasta pari sataa kilsaa, kun on ollut vähän kiirettä ja kelitkään ei oo suosineet.

    Ei tartte ottaa venttiilikoneistoa pois sitä varten, siitä kiitollinen homma.
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mittasitko paikalleen mennyttä jousta ja sieltä pois otettua?

    Mietin, että ottasko governorista sen toisen jousen nyt samoilla läträämisillä pois. Toisaalta sitten ei tiedä, kumpi vaikutti jos lootassa jotain muutoksia tapahtui. Toisaalta taitaa se governor vaikuttaa enempi ylös- ku alaspäin vaihtamiseen, vai?

    Oishan se yks ratkaisu myös manuaalikoneisto käännetyllä kaaviolla niin loppus nää murheet :D
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tää pitää kyllä tarkistaa kans ku öljypohjan käyttää pois. Varaosakoneistosta tuo "part throttle orifice" löytyi, mutta hieman eri paikasta kuin tuossa kuvassa. Saa nähä mikä malli on paikallaan, ja mistähän nuita rasemallin plungereita löytäs, esim Sonnaxin tuotteita?
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    mä hiukan viilasin part throttle reikää soikeemmaks ja siististi vaihtaa alaspäin ja toivottavasti talven aikana tulí viellä kuntoon liian raju 2-3 vaihto johon ei tuntunu mikään auttavan.
    pääsee ajelee vasta parin viikon päästä.
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Pienensitkö levystä sitä 2-3 reikää?

    Nuita Throttle Valve Plungereita löytyy Sonnaxilta (ebay, jenkkilän nettikaupat...), mutta näköjään niitäkin kolmea kokoa joten lienee turhaan tilailla valmiiksi ennen ku tietää, mikä tuolla on paikallaan (ymmärsin että täytyy mätsätä throttle valven kokoon, muuten ei sovi).

    Note: These three kits have different sized plunger diameters that must be matched to the vehicle's TV valve. Identification grooves have been added for ease in matching with the OEM TV valve (see below).

    Sonnax P/N - TV Valve Groove - TV Plunger Dia.
    65754-01K no machined grooves .357"
    65754-02K 2 machined grooves .390"
    65754-03K 1 machined groove .430"

    edit: Taitaakin tuo suurin olla vaan ylikokoinen jolla voi saada palautettua tiiviyden kuluneeseen koneistoon.
     
    Muokattu: 22.4.2016
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kantsii kysyä JN Tradingiltä. Sieltä tuntuu olevan hyllyssäkin spessumpaa/saavat tilattua, hinta oli ihan kohdillaan, saman maksaa jenkkilästä.

    En mittaillut jousia kun vaihoin sen mtv down jousen, laitoin vaan löysemmän räpsyn, muut stragediset mitat oli about samat.

    Ja näitä mun turinointeja ei kantsi ottaa minään totuuksina, jotain tossa mulla ilmeisesti vituillaan on, koska ei suostu lykätä kakkoselle vaihdetta kun köröttelee vaikka kolmosella automaattiasennossa. Muuten potkii kaikki vaihteet helvetin hyvin tupaan eikä mieti yhtään. Esim jos 60kmh:sta lähtee kiihyttää keppi kolmosella ei vaihda pienemmälle vaikka painais kaasun pohjaan. Jos on ideoita niin saa ilmaista itseään
     
    Muokattu: 22.4.2016
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Miltäs Pas(i)kiainen se sun laatikon "plungeri" näyttää sen part throttle reiän suhteen?

    Omassani on vikana se että D:llä ajaessa joutuu mielestäni painamaan kaasua aivan turhan paljon saadakseen alaspäinvaihdon aikaseksi, siksi tulee käytettyä aina pakkovaihteita. 4-3 ehkä niinkun toimii osakaasulla, mutta 3-2 ja 2-1 vaatii jo läpät selälleen. Lisäksi tykkää D:llä lähteä 2:lla liikkeelle, mikä nyt ei varsinainen ongelma ole mutta oire jostain sekin.
     
  14. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    onko sill niin suurta merkitysta miten se vaihtelee D:llä niitä vaihteita? ku voit hyvin itekki heilutella sitä sifteriä?
     
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Automaatin idea menee vähän hukkaan jos joka vaihto pitää hoitaa kepistä. Toinen puoli asiaa on, että koska kyseessä on harrasteauto ja mulle iso osa autoharrastusta on auton rakentaminen, niin kiinnostaa oppia miten tuo laatikko toimii ja miten tän kyseisen vian sais korjattua.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    http://www.sonnax.com/parts/2305-throttle-plunger-valve-kit Mulla on tuo. Maksoi 50e jntradingillä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sain just oman lootan taas nippuun. Koneisto on orkkis GN jossa on pikkasen vaihtohetkiä nostettu transgo:n racekitillä+ trans brake. WOT 5800jenkaa, testattu eri toosassa viime vuonna.
    Niin mtv down venassa ei ole jousta ollenkaan.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pitäsköhän munkin jättää mtv down jousi pois :D
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ei auttanu viime kesänä 2-3 reijän pienentäminen ja ilmeisesti (toivottavasti) mun diagnoosi oli muutenki väärä. Eli ei se kolonen kytkeydy liian rajusti vaan kakkonen on viellä päällä kun kolonen kytkeytyy ja se aiheuttaa sen rytkäsyn.... eli nyt pienin stepein nopeutetaan servon avautumista.
     
  20. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Miten vaihtaa alas ja ylös osakaasulla?
     

Kerro tästä muillekin!