TH200-4R, enemmän herkkyyttä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saresks, 22.1.2008.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos kakkonen jää roikkumaan kun kolonen menee päälle niin se jarruttaa menoa. Siellä avautumispuolella ei taida olla yhtään sellaista pientä reikää jota vois suurentaa. jäykempi palautusjousi auttaa tohon murheeseen ja sellainen pitäis aina olla isomman pervon kanssa.

    Ja vaihdoista ei hajuakaan kun toosa on lattialla hylsyn vieressä odottamassa masentajaa.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    eikös kolosen öljyllä paineta kakkosen servo pois?
    tämän öljyn virtauksen nopeudella kaiketi vaikutetaan ajoitukseen?
    pirun jäykkä jousihan on jo paikalla.

    Miltä pieni 2-3 bind-up tuntuu käytännössä? Mulla on niin ku löis perässä välykset laidasta laitaan ku veto loppuu silmänräpäykseks.

    tästä taidettu vääntää aikasemminki eikä mulla oikein enää löydy muita ideoita kolmosen pehmentämiseen. tuollainen sen ei kuulu olla. Voiko mikään kasaus vika tehdä kolmosesta liian rajun eikä se edes pehmene vaikka kolmosen kytkeytymistä hidasti.
    Se ei ole terävä vaihto vaan hiukan sellanen rykäsevä.

    Toisella valvebodylla koitettu, ei vaikutusta.
    Aina ollut sama servo ja sen kilkkeet ja sama kuvernööri kevennetyillä painoilla.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se kolosen ööli työntää pervon pois mutta siinä linjassa ei ole hidastereikiä.
    Ainoo mikä tulee mieleen ton kolosen kolaukseen on toi.
    [​IMG]
    Noi kolot kuluu pikkuhiljaa ja joskus törmänny sellaseen jossa väljää aabaut 5millii. Tossa on jo yks pinta saanu tiggiliimaa.
    Tulikos dual feed muutos tehtyä myös?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ai niin oman hylsyn ploota on paikallaan mutta vasta pukkien päällä testattu vaihtoja ja piirretty tallin pihaan pari viivaa. Sunnuntaiksi on kojelaput, mutta luulen että emäntä on ratissa kun mennään Lietoon ja takas eli ei pysty sanomaan alasvaihdosta yhtään mitään.
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

    Mulla ainakin just tuolta pintakaasulla ja tiedän, että perä siellä kolahtaa, ei ihan kerkeä kuitenkaan jarruttaan. Korostuu lootaöljyjen notkistuessa.

    Näissä (no ainakin joissain) on tämä dilemma, että kolmosen kytkeytyminen pitäis olla niin nopea kuin saa aikaiseksi, kakkosen servossa on saa kans olla voimaa mut kun lykkää servoa missä apply/release suhde on pieni, alkaa olla pienillä paineilla dual feedillä liikaa bindiä eikä oikein mitään saa hidastaa (esim enemmän välystä kolosen pakkaan), paitsi yrittää jäykällä palautusjousella irrottaa pantaa nopeammin mutta rajansa siinäkin. 2nd release (?) reikääkään ei voi isontaa rajattomasti kun alkaa vaikuttaan sit täyskaasun ajoitukseen.

    Ne, jotka kaipaa herkempiä alasvaihtoja ja tietää mitä tekee, voi rohkeasti kokeilla tv-vipusuhteen muuttamista. Mulla on esmes siten, et viimenen kaasun neljännes on tv about tapissa eli tv:n liike/kaasun liike ei ole läheskään niin lineaarinen kuin orkkis. Eikä tartte lotrata auton alla.
     
    peltsi tykkää tästä.
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin siinä kävi ettei itellä ollu rattiin asiaa mutta ploota käyttäytyi ihan jees vaikka akkumulaattorit poistu ton braken tullessa. Löysä turbiini syö vaihtojen terävyyden pikkukiekoilla aika tehokkaasti. Pintakaasulla vaihtaa 2tonnissa, nelonen vaatii ~2500 että menee päällä ja neloselta koloselle vaihtaa het pienellä kiihytyksellä. Nyt toimi lukkokin koko reissun kun törsäsin uuteen solkkuun.
    Ai niin tolla koneistolla ja välipellillä ajettiin viime vuonna ysin puolelle, reijät kohtuu isoja, dual feed tietenkin, servon kooksi arposin 73mm eikä bindupista tietoakaan. Wot vaihtoja ei pysty kokeilemaan kun raralla tai 1-2 vaihdon pystyy.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    koskas kerkeet kattoo tuota mun lootaa :)

    mulla on kuitenki melkosen korkee stallikin turbaanissa.
    Painemittari kokoajan kiinni ja paineet vaikuttais seuraavan ihan ok. Pintakaasulla on lähes minimi paineet.

    Mulla kyllä pystyy koittamaan noi wot vaihdot ainakin viel 2-3 vaihdon osalta :)

    No 14. päivä katsastus ja sit testiä ja manuaaliloota...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu kyl pystyy mutku lakipykälät joissa seisoo nopeusrajoitus:mad:.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hei palstaveljet, onko kukaan pulannut noitten nopeusmittarin rattaiden kanssa? Mulla on punainen drive gear, ja 29 hampainen vihreä driven gear, josta on nyt osittain hävinnyt hampaat, ja mittari ei oikein kerää vauhtia.

    Voinko laittaa vaikka 30 hampaisen, että saisin nopeusmittarin näyttämään edes vähemmän väärin? Vai onks toi kuvernöörin ratas ton driven gearin "pari" ja ei hammasmäärällä oleva ratas ei sovi?

    Ja jos jollain on ehjiä driven geareja niin pistäkää yyveetä!
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä oon joutunu puljaan kun täälläkin ollu hampaat sileenä, jonkuin taulukon löysin silloin netistä ja siinä ainakin väitettiin et käy ristiin...vaikka uskomattomalta tuntuu...

    http://www.tciauto.com/tc/speedometer-gear-calculator/

    Mulla on kahdessa autossa kummassakin toi 13 hampainen drive ja sit driven ratas on toisessa 26 ja toisessa 29 kun perät on 2.73 ja 3.08.

    Tota 26 hampaista ei meinannu mistään löytyä niin Jarimäeltä löyty.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko jn-trading vielä hengissä kun kukaan ei sieltä enää vastaa sähköpostiin.
     
  12. Impalala

    Impalala 3rd gear

    On se, ainaki puhelimitse on saanu hyvin kiinni.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mihin matalat öljynpaineet vaikuttaa KAIKKEIN ENITEN. Mulla siis ongelma edelleen se että kickkari ei toimi, ei lykkää pienemmälle melkein millään.

    4-3 vaihtaa pienellä viiveellä, 3-2 ei oikein millään tai sit lähtee kiihdyttämään kolosella, heittää kakkoselle ja samantien kolmoselle kun kakkosella kierrokset oli niin korkeat. 2-1 alaspäin vaihtoa en muista ikinä saaneeni kiihdyttäessä.

    Pakki kytkeytyy hetken aikaa, sehän vaatii eniten öljynpainetta vissiin? Oon kylläkin ymmärtänyt että muillakin on samaa vaivaa että pakki kytkeytyy hitaasti.

    Ylöspäin vaihdot on helvetin teräviä ja ei mieti yhtään. Pakkovaihteilla kiusatessa myös toimii hyvin.

    Mulla vaan muistaakseni oli vähän huonot öljynpaineet, pitäis mitata ne vissiin uudestaan kun en enää löydä mitä sieltä viimeksi tuli. Mulla on 10 lapanen pumppu mutta sisuskalut jäi vanhaa remontissa.

    Ebaysta sais about 30e korjaussarjan pumppuun, onks ne hyviä. Montaa kertaa ei kiinnostas repiä lootaa eri suuntiin.

    Oon kyllä haaveillu sitä TCI:n constant pressure valve bodya mutta pelkään että ei se tota vikaa korjaa.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattoos se öölinpaine. Kikkarivaijeri irti ja käymään tyhjäkäynnille, pistä joka vaihteen lukemat ylös. Sitten sama uudestaan niin että vedät kikkarivaijerin niin piukkaan kun saat. Ihmetellään sitten kun lukemat on tiedossa lisää.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin. Pieni ongelma aiheutui siitä kun pukeilla en kehannu kierrättää ihan niin paljon että olis saanu vaijeri piukkana kaikkia vaihteita kelattua läpi mutta...

    Tulokset bareina.

    Ei TV

    P: 4bar
    R: 8bar
    N: 4bar
    1 ja 2: 13bar
    3 ja 4: 4bar

    TV ulosvedettynä

    P: 15bar
    R:15,5-16bar
    N: 14,5bar
    1: 13bar

    Kakkoselle en saanut vaihtumaan...
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Paineet ei ole ihan "normaalit".
    [​IMG]
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pumpustako sit alkais.

    Kehtaisko ajella tän kesän vielä. Mitä noita paineita kattelin niin siel minimin rajoilla ne pyörii.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Epäilen että pumpusta et sitä vikaa löydä mutta painetta säätelevistä osista voipi löytyä.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eli venttiilikoneisto ja rev boost valve ja boost valve?
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu, toi ihmetyttää että kepakko ykkösellä vaijeri ei vaikuta yhtään mitään.
    Pakilla toimii niinkuin kuuluukin eli low/rew boostvena ei ole syyllinen ja sen perusteella tv-tsydeemikin toimii. Aika mysteerin olet saanu aikaan.
     

Kerro tästä muillekin!