palauttakaa vanha od ja pian!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja osku12, 15.3.2016.

  1. osku12

    osku12 3rd gear

    palauttakaa vanha od ja pian, uudistus on totaalisen epäonnistunut!!! tv. osku, oulu
     
    mikke88, xarper, arskazone ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Onnea Osku.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. toivaja

    toivaja Gearhead

    Ihan samaa mieltä, toki sivustot toimii paremmin jos käyttäjiä käy vähemmän.

    Itse olen ainakin lopen kyllästynyt sivuihin, ennen kävin pari kertaa päivässä ja nyt taitaa olla kolmen viikon paussi.

    Jatkossa saattaa jäädä näillä sivuilla vierailut kokonaan.


    Minkä h****tin takia nämäkin sivut piti sössiä.

    Palauttakaa vanhat sivut!
     
    mikke88, JVN-63, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. toivaja

    toivaja Gearhead

    Kävin ihan mielenkiinnosta katselemassa keskusteluja ja hei ylläpito, monella palstalla on uusia aiheita tullut kuukauden aikana vähemmän kuin vanhan od:n aikana päivässä.

    En taidakkaan olla kovin yksin sivustoon kyllästymisen kanssa!
     
    xarper tykkää tästä.
  5. maddis

    maddis Gearhead

    Haha. Olihan se vanha jo no... vanha ja ihan /c:stä käyttää. Tämä uusihan on huima parannus siihen verrattuna. Muutama muukin foorumi alkanut tuntumaan työläältä käyttää, kun tottunut täällä kaikkiin hienouksiin mitä tämä uudistus mukanaan toi.

    Se nyt on tietysti voi voi jos on siellä vanhassa jumissa, mutta kuten tuolla toisaalla jo totesinkin niin sehän tämän foorumin idea taitaa ollakin, kun täällä noita vanhoja autojakin harrastetaan.

    Eniten tässä uudessa foorumissa kyrpii nämä kaikki valittajat, että kuinka tämä on ihan paska ja heti vanha takaisin. Se kun nyt ei tule takaisin. Parempi olisikin jos osaisi sanoa, mikä tässä uudessa on pielessä jotta ne pystyttäisiin korjaamaan, mutta se lienee liian ylivoimaista.
     
    Pertti K ja Catiska tykkäävät tästä.
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mikäs tässä uudessa vituttaa? Mä ainakin olen jo tottunut.
     
    pikkupiru tykkää tästä.
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En sanos että vituttaa mikään, mutta olen huomannut että oma aktiivisuus on vähentynyt huomattavasti. Voi olla omaa kyllästymistä, ja kyseessä jonkinlainen viimeinen-pisara-ilmiö. Tämä on muutenkin ollut jo vuosia ainoa palsta mitä olen netissä seurannut, mukaanlukien facet ja twiitit ja jenkkipalstat.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ihan hyvä tämä on kun on tottunut.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rupee tottumaan, ei vieläkään istu kännykkään mutta se on varmasti omasta selaimesta kiinni, kokeilin toisella ja oli vielä huonompi. Eli ei voi syyttää OD:ta siitä. Yks kysymys tosin: mistä saa ton luonnosten tallennuksen pois? Vituttaa kun puhelimella kun selaa alaspäin ja samalla vahingossa lainaat, niin kun toi undo nappikaan aina toimi , niin pitää kumitella tekstiä pois. Siis kun mun selaimella ei voi OD:lla maalatakaan? Ja kun on kumittanut tekstin, ja lainaat jonkun toisen tekstin tarkoituksella, niin se heittää sen luonnoksen siihen mukaan, koska ei poistanut sitä luonnosta kun kumitti tekstin? Saikohan kukaan selvää?
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä se on vaan paskaa koodausta jos tää on tarkotus puhelimilla toimia eikä toimia. Ei mitään muuta. Ei se ole minkään selaimen vika, kyllä semmosta koodia voi vääntää että se toimii 99% niistä käytetyimmistä selaimista.

    Muutenkin koko myynti ja osto on ihan kuollutta täällä, ennen löyty käytännössä mitä vaan tuolta foorumilta kun haki vaan, nyt ei löydy paskaakaan tuolta onnettomasta marketista...

    Ei toi musse foorumikaan mikään aktiivisuuden mekka ole mutta silti oon tän OD uudistuksen jälkeen löytänyt sieltä kaikki osat mistä on täälläkin ollut ilmotus kun ei tätä paskaa enää kukaan käytä.

    Myös tuo helvetin iso banneri on aivan vitun kauhee ja turha, sen poistamalla etusivusta tuli jopa melkein käytettävä ja siitähän näkeekin jo jotain skrollaamatta.
    Sama itse palstalla, turha banneri palkki vittuun ni heti paljon parempi.
    Eikä kyse edes ole pienestä näytöstä tai mitään, 2560x1440 27". Hyvät suunnitelmat ollu jollain ku banneri peittää puolet etusivusta melkein... Kannattais varmaan miettiä ketä sinne hommiin laittaa.

    Tässä tuo etusivu sit ilman noita omia korjauksia
    [​IMG]

    Korjattuna
    [​IMG]

    Sama pitää tehä palstallekin sit:
    [​IMG]

    Ja korjattuna:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 27.4.2016
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se on vähän niinkin että nykyään on vaihtoehtoja. En minäkään kauheesti jaksa mitään tekniikkakeskustelua tuolla enää käydä, sekamelskakeskustelualueella jaksan vielä olla, en sielläkään enää yhtä paljon kun ennen.

    Ne tekniikkakeskustelut voi käydä amerikkalaisilla palstoilla missä ei ole ulkoasumullistuksia vaan jostain syystä siellä se kivikautinen ja selvä phpBB vai mikä lieneekään toimii vaikka käyttäjiä on moninkertanen määrä. Ei ole mitään kaatuilua yms. Ei vaan jaksa kovin hirveästi panostaa siihen että opettelee näitä uusia foorumisoftia käyttelemään kun on jo yhtä opetellut vaan mieluummin sitten siirtyy niille foorumeille missä se vanha softa on ja mitä ei tartte opetella.

    Eli olen juu vanhassa jumissa kun foorumisoftat ei ole mikään suurin kiinnostuksen kohde niin ei viitti aikaa uhrata siihen että tutkii sen kummemmin että miten tämä toimii

    Ideoitakin on annettu mitä tarttis korjata, esim. näytä omat viestit nappi tonne ylös ja hymiöt mutta mitään ei tapahdu
     
    xarper tykkää tästä.
  12. El C

    El C 3rd gear

    Eiköhän kaikkien forumien oleellisin asia tulisi olla kiinnostava sisältö. Ulkoasu on kuitenkin sivuseikka. Toki on mukavampi selata, jos ja kun käyttöliittymä toimii toivotulla tavalla (mikä se toivottu tapa nyt sitten kulloinkin on).
    Kun forumilla pidetään keskustelu asiallisena ja aiheessa, jaksaa sivustoa käyttää vaikka teknisiä puutteita olisikin.
     
  13. hot rod man

    hot rod man 3rd gear

    No toi myyntipalsta on nyt huono... muuten ok..
     
  14. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Ainakin minun 4v vanhalla tabletilla tää on ihan perseestä, esim ennen kirjatumista näyttöä ei saa rullata milliäkään tai aikee vaan joku mainos, kirjautumisen jälkeen toimii vaan pystyasennossa yms eli vanha oli paljon parempi.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itse alan oleen jo tottunut tähän uuteen käyttöliittymään, ja V8 markettikin luonnistuu jollain lailla. Onhan se toisaalta parempi kun ei tarvi enää sieltä 12h välein upattujen ilmoitusten joukosta etsiä jotain uutta. Tosin, vanhanmallinen myyntipalsta ryssittiin juurikin sen takia; moderoinnin ja valvomisen taso melkolailla nollassa. Bannia vaan määrä x niille jotka esim. rikkoo uppailusääntöjä.

    Koko foorumilla varsinaisten autoharrastajien aktiivisuus tuntuu vähentyneen. Vai onko vain ohimenevää muutosvastarintaa?
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juu ei täällä ole enää ainuttakaan varsinaista autoharrastajaa.
     
  17. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Mikä se on se "varsinainen autoharrastaja"? Olenko minä sellainen kun omistan muutaman harrasteauton, vai putosinko kyydistä kun tänä vuonna olen keskittynyt lähinnä talon rassaamiseen autojen rassaamisen sijaan? Vai onks tää semmonen "oxymoron".. niinku et autoharrastaja harrastaa eikä ehdi harrastamiseltaan pätemään netissä tai jotain, tiedäthän.
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Powerstroken kommentista oon erimieltä, itse tarkoitin omalla kirjoituksellani sitä että selvästi aktiivisia jäseniä on pienen ajan sisään "hiljentynyt". Esimerkkejä löytyy ihan omasta lähipiiristäkin.
     
  19. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Kaikki muutoksethan on tietty ihan hanurista , varsinkin jos ei osaa käyttää , vaik olen keski-iän ylittänyt , ei tää nyt mitenkään tunnu vaikeelta käyttää , harjoitus tekee mestarin , kunhan vaan on halu olemassa
     
    Catiska ja E.B.Ford tykkäävät tästä.
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ette tajunneet. Oma kommenttini oli sarkastinen ja siten peräänkuulutti vastauksia juuri näihin kysymyksiin. Senhän olisi voinut siten tulkita myös suorana vittuiluna 440 kohtaan koska kommentti kieltää häneltä autoharrastajan statuksen.

    Liian mutkikasta tais olla.
     

Kerro tästä muillekin!