340 sytytysongelma kuumana

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja simeoni, 4.6.2016.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Alkaa panokset loppumaan monta kesää vaivanneen ongelman kanssa.
    Kun kone on kuuma, tai siis käyntilämpöinen niin auto saattaa tehdä niin että startatessa ei sytytysvirtaa löydy, moottori saattaa kyllä hörähtää käyntiin kun päästää avaimesta. Ja korostan että ongelma on ainoastaan kuumana, ei ikinä kylmänä eikä muutaman minuutin seisomisen jälkeen.
    Sytkävehkeinä on MSD blaster ja 6AL boxi, puola on lokarin päällä eikä ole ikinä oikein edes lämmin.
    Oma epäilys on että startti kuumana menee johonkin "tilaan" jossa se imee koko auton sähköt eikä jännite enää riitä MSD:lle? Voisiko olla näin, ei viitsisi ostaa summa mutikassa uusia osia mutta joku selvyys tähän olis saatava...
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onko sulla vakiojakaja? Samanlaiset oireet kun se hall anturi alkaa hajota, lopulta ei lähde käyntiin enää kylmänäkään.
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    On joo, oliskohan se sitten syyllinen... Harmittava vika kun sitä ei ikinä ehdi paikallistamaan mihinkään kun se saattaa jo kolmannella starttausyrityksellä sytyttää normaalisti.
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jakajajumppaa tehty tää ilta, ensin vaihdettiin toinen pick-up mutta sillä temppuili enemmin,.Nyt on kokonaan eri jakaja, katotaan miten toimii...
     
    Muokattu: 4.6.2016
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei oo vika pick-upissa, epäilykset kohdistuu nyt alkuperäisiin johtoliitoksiin. Tutkimukset jatkuu...
     
  6. LGC

    LGC Gearhead

    Kerro ihmeessä kun selviää mistä toi vika johtuu, itellä Dusterissa 360 kanssa sama ongelma.
     
  7. Kaasutinexpertti

    Kaasutinexpertti 1st gear

    Hiilipöly virtalukon pohjan liitoksissa voisi olla syynä.
     
  8. ProBe

    ProBe Gearhead

    Mulla teki samanlaista, ja vian löysin virtalukosta; olin johdottanut sen väärin, eli syttyvirta katkesikin sillä hetkellä, kun piti startata. Mittaa se start-asento virtalukosta, että boxi saa varmasti virtaa.
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Virtalukon pohja on vaihdettu.
    Näinhän siinä käy että sytytysvirtaa ei ilmeisesti tule riittävästi starttiasennossa, mutta ongelma on ainoastaan kuumalla koneella mikä on kummallista.
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Akku kypsä? Maadotukset huonot? Itsellä oli nuo molemmat...
     
  11. santtuv

    santtuv Gearhead

    Jaahas, kännykällä luettu yöllä -niin ei sitten tullut koko aloitus viestiä luettua loppuun :D
    BBC muuten laitettiin tuo virta kulkemaan siihen 6al boxille ihan katkaisimen kautta, eli virtalukko ohitetiin- tietenkään ei sammu ennen kun sen napin kääntää kiinni...
     
    Muokattu: 9.6.2016
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Joku löysä liitin vaan jossain(?)

    Itellä teki vähän samaa yks Caprice, ajo lämpöseks ni ei inahtanukkaan ennenkun hetken jäähty.
    Syypääksi paljastu löysä heräte startin kylessä, se toimi VAIN kylmänä kun oli löysällä :D
     

Kerro tästä muillekin!