Voiko viskon jumittaa? ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Camino81, 4.6.2016.

  1. Camino81

    Camino81 1st gear

    Eli visko flekti ei näytä pelaavan,eli pystyykö sen jumittaa että siitä tulisi kiinteä?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pystyy. Visko osa irti tai jos sisällä niin täppää kiinni.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikö siihen kannata ostaa uusi visko? Pitää vähän helkkaristi meteliä tuollainen jumissa oleva visko. :confused:
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kannattaa pistää myös pienempi flekti jos tahtoo pistää kiinteen niin ei melua ja mielellään paritton lukumäärä siipiä.


    Tai sitten vaan maksaa 70-100 euroa ja pistää sen viskon kuntoon....
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Caprisesta hajos joskus visko ja oli pakko jumittaa että pääsi kotia ja kerkes tilaamaan uuden. Jotenkin tuli sellainen miehekäs II mailmansodan aikainen hävittäjä mieleen kun visko lykkäs kunnon puhurit eli Ei kannata jumittaa vaan ostaa uusi. Se on oikeesti suunniteltu pyörimään rauhallisesti.
     
    leksa tykkää tästä.
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Jännä, mulla on käynyt niin, että visko on itsekseen jumiutunut.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi viskon propelli on senverran raju että kiinteenä se jarruttaa melko tehokkaasti koneen pyörimistä, mutta jos laiska auto ja suuri kulutus kiehtoo niin mikä ettei.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mutta säästäähän siinä sen viskon hinnan. :D Rockautosta ~50€ kotiin toimitettuna. Jumittamiseen menee sama työ, mutta lopputulos on täys paska.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sou not, saa sellaisen kuin haluaa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tuttu aikoinaan kertoili, et kääntää lapoja suorempaan niin viskon pystyy jumittamaan tai jos on symmetrinen niin leikkaa pois muut paitti 2lapaa

    Ruuhkassa piti kierroksia pitää, et jakso siirtää ilmaa, mutta ei keittänyt, kunhan piti isommalla tyhjäkäyntiä
     
  11. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    kaverilla meni sprintterissä visko jumiin, piti ihan pirunmoista huminaa. No yksi kaunis päivä se ropeli antautui ja tuhosi syylärin, tuulitunnelin ja meniköhän jotain ilmastoinnin osia yms. yms. tuli melko kallis visko hinauskuluineen. Parasta oli se, että uusi visko oli pyörinyt siellä auton perässä jo kuukauden päivät odottaen vaihtoa....
     
    Nikuzai ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. santtuv

    santtuv Gearhead

    Joskus bmwssä lisäsin sinne sitä silikooniöljyä. Viskositeetti ei sattunut ihan just Kun käytin polttomoottori auton iskariöljyä ja lähinnä volvoa se auto huminan saattelemana sitten muistutti konehuoneen puolella...
     
    Bukero tykkää tästä.
  13. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Mulla oli joskus Mazda pakettiauto, niitä herkullisia 80-luvun tuotoksia missä istutaan moottorin päällä. Oli yllättäen vähän lämpöongelmia niin nokkela poika veti pultilla viskon jumiin ja kaupanpäälle vielä siipiin lisämittaa pleksinpaloilla jotka niittasin paikalleen. Ekalla reissulla kun pääsi isolle tielle alkoi myös käsittämätön meteli, kaiken lisäksi siivet venyi lisää mittaa, hankas tunneliin ja lopuksi lenteli yksitellen penkin pohjaan. Eukko oli kyytiin aika tyytyväinen, ei ollut kaukana ettei hypännyt liikkuvasta autosta ulos. Tunnelma oli yhtä hilpeä kuin tässä autossa:



    Huomatkaa rouvan reaktionopeus!!
     
  14. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Eka autona oli -69 corolla ja siinä 2 lapainen jäykkä siipi joka on vaan pultattu vesipumpun hihnapyörään kiinni.
    No se kerran sitten katkesi ja meni akusta läpi tehden kaikenlaista kivaa pellin alla..Varsinkin se akkuhappo syövytti osapuilleen kaiken konehuoneesta. Ja itseltä seuraavassa pesussa koko vaatekerta roskiin.
     

Kerro tästä muillekin!