440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    SEIS, vakio kansien laitto maksaa melkein tai jopa saman kuin alut. Satanen sinne tai tänne. 440 source kannet yms.
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    niin siis en aatellu tehdä niille yhtään mitään vakioille. ne on joskus amiksessa kairattu, pakokanavat ja palotilat kiillotettu ja venakulmat tehty. ja joskus 10 vuotta sitten otettu 1,5 mm veks.... tuleepa vaan stoker setin mäntien valinnassa mietittävää! varsinkin kun pitäisi miettiä mitkä sit tulevaisuudessa käy sit alukansien kanssakin...toki pitää heti ekas mittaa palotilat vakioista
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    1.5mm laskulla saadaan aikalailla noiden yleisimpien alsakansien vastaavat palotilan tilavuudet ja sitämyötä rutut. Mut täs tullaan just siihen, et alsakantisessa voit käyttää reilun numeron isompaa puristusta kuin rautakansilla. Ja sit meneekin jo moni asia uusiks nokasta aloittaen. Saattaa tulla toi 2 kertaa motin osittain tekeminen kalliimmaks kuin että tekis samantien yhden kunnollisen. Jos siis budjettia miettii.
     
    66monaco tykkää tästä.
  4. persus

    persus 3rd gear

    kellään kokemusta innovaten laajakaista lambda mittareista? itellä näyttää keskimäärin 2 numeroa liian rikasta seosta paitsi tyhjäkäynnillä verrattuna ku käytin bb motorssilla säädössä...ja olen kokeillu jo toista samanlaista mittarria kaapelia ja anturia ja näyttää samaa?onko mulle sattunu vaa kaks risaa vai onks noi noin paskoja että niihi ei voi luottaa yhtään? 80km/h ku ajaa tasakaasulla ni seokset noin 11,3 ja kympin puolellaki käy välillä.
    ja bb motorssislla siis säädetty kaasari.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^sarkkerissa piti ainahi paikkaansa sekä bb:llä että ajossa? tämä tieto toissakesältä, tälle suvelle ei oo vieläkään pata kasassa:eek:
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Mistä on innovaten maadoitus otettu? Pitää olla lohkosta.
     
  7. persus

    persus 3rd gear

    korista on maadotus.mut oon kyllä kokeillu suoraan akun navastakin.mistä se mittari tietää mistä kohden on maadotettu ku kaikki on kuitenki yhteydessä toisiinsa?
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sieltä löytyy jännite-eroja johtuen vastuksesta ja suht isoista virroista. Kapeakaistalambdalla asialla olisi vielä hurjemmat virheet, mutta ei laajakaistallekaan tartte olla kuin joku 300mV jännite-ero ja se "kaks numeroa pielessä" toteutuu. Joskus kun on moottorin maadoituksessa ollut sanomista, niin muinaismoparin lämpömittari on vetänyt viisarin keittämisalueelle vaikkei vedet olleet mitenkään kuumat.
     
  9. persus

    persus 3rd gear

    okei.no mulla menee akulta suoraan pakosarjan pulttiin kaapeli ja pakosarjan pultista koriin.ja tosiaan mulla oli kokeilussa toinen samanlainen mittari ja se oli kytkettynä toiseen pakosarjaan ja suoraan akun napoihin ja silti näytti samaa lukemaa kun tämä joka on asennettu kojelautaan ja koriin maadoitettu.niin eikö tuo luulisi vastaavan jo lohkoon maadottamista kun oli akun navoissa kiinni ja akulta menee paksu johto pakosarjaan? onkohan tuo mittari kuinka ronkeli + kytkennöistä?tällä hetkellä muistaakseni jostain virtalukolta tulee virta. ohjeissa muistaakseni neuvotaan kytkemään releen kanssa mutta sitä en kyllä tehnyt ja kun laitoin hauen leuvoilla akun napoihin niin laitoin vaan nippuun ne plussat olikohan valkoinen ja punainen. missä voisi olla vika?
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

    Sulla oli sillon niitä bensan saanti ongelmia siellä dynossa, jos kaasari on vielä tuon session säädöissä niin sen joutuu säätämään uudelleen. Vai ootko käynyt toisen kerran?
     
  11. persus

    persus 3rd gear

    Kaasari on samoissa säädöissä j nyt bensapumppu vaihdettu tehokkaampaan. Ensiöpuoli saatiin kyllä täysin säätöihin bb motorssin mittarin mukaan ja silloinkin mun mittari näytti mitä sattu ja toisio puolen suuttimen laitettiin nro 93 ilmeisesti vähän liian isot ku koitettii ettei oo suuttimista kiinni ja toisio puolella ei ole povervalvea .ensiöpuolella on 79 suuttimet ja 4.5 powervalve. Ei kai noi kaasarin säädöt mihinkään ole muuttunu bensapumpun vaihdon myötä muutaku korkeintaan toisio puoliki kaiken jären mukaan saa nyt ruokaa.tosin mun mittarin mukaan käväsee laihalla vieläki täyskaasulla.
     
  12. mopster

    mopster Gearhead

    Jos tuotto ei oo kerran ollut riittävä niin täyskaasua säädettäessä bensanpinnat on menny alas ennen kun se ruoka on loppunut, ja kun pinnat on alhaalla niin seos on laihempi. Nyt sulla on tuotto kunnossa ja pinnat pysyy täyskaasulla ylhäällä ja seos on rikkaampi.
     
  13. mopster

    mopster Gearhead

    Jaa se olikin tasakaasulla kun sulla on rikkaalla, luin väärin että täyskaasulla. Joka tapauksessa en pitäis lähtökohtana sitä että sun mittari näyttää väärin jos on jo kahdella eri mittarilla kokeiltu. Ootko muuten kalibroinut sen mittarin?
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Myykö joku suomessa asennuskartioita männille?
    4.375 ois tarvettta. Markan osalla tuli parin sadan vahinko.:mad:
    Ja Total seal männän rengas kelpais kanssa 1/16 4.380 file fittinä.:rolleyes:
     
  15. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Kattelin tuossa omaan 440-mottiin Comp Camsin 274 xtreme energy hydraulic rolleria (23-710-9) mahtaakohan tuossa tulla detonointiongelmia, kun mulla on staattinen puristus 10,5:1, ja tuon nokan nokkakortissa ilmoitetaan imuventtiilin sulkeutumisajankohta 38 astetta ABDC, sillähän tulee jo 9,6:1 dynaamista, vai laskinko jotain pieleen? Vastaavasti 274 xtreme energy -laahurilla (21-224-4) sulkeutumisajankohta ABDC 63 astetta, ja dynaaminen puristus n. 8.3:1
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei saa 400hp takapyörätehoa ihan pienellä kairauksella, se on kuitenkin yli 500hp konetehoa
    Racerplacesta minä ostin kartion
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos tuon kokoinen käytetty gapless rengas kelpaa niin niitä löytyy. 050-5056699.
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuossa hydrollerissa ajoitus on ilmoitettu .050" nostolla, kyllä senkin todellinen ABDC-arvo josta dynaaminen puristus lasketaan, on 63 astetta.
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    Olen kyllä kalibroinut mittarinkin mineen kertaan seuraavalla kaavalla.: 1.anturi irti johdosta,mittariin virrat päälle ,syttyy error odota 30sek.2 virrat pois kytke anturi kiinni johtoon mutta irti pakoputkesta ja katso ettei se ota maihin,virrat päälle syttyy heater sitten cal ja sen jälkeen 22,4 jolloin calibrointi pitäisi olla valmis. Tulee vaa mieleen että onko mulle sattunu taas kerran kaksi viallista peräkkäin. Miltä kaasarissa olevat osat muuten kuilostaa?
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

     

Kerro tästä muillekin!