Chrysler Voyager ei lähde käyntiin .

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja purkki, 29.11.2011.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos releen vaan ohittaa ja pyörittää, niin ei se käymään lähde, koska ECM ei anna suutinten sumuttaa... Silloin vika on ECM:n ohjauksessa. Mutta sillä saa kokeiltua että startti toimii/ei toimi. Tai voi olla rele rikki myös. Jos rele naksahtaa, on releen ohjaus ok, mutta puuttuuko syöttö vai rele rikki tai startti rikki (jos ei siis hyppylangalla pyöritä). Ajonesto eli käytönesto EI estä käynnistymistä/starttausta, se antaa käynnistyä, mutta sammuttaa koneen kolmen sekunnin kuluttua, siitä tietää, onko vika käytönestossa vai jossain muualla...
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Aivan,se ei kylläkään käynnisty vaikkakin pyörittää vaikka hyppylangalla kokeilee,jos ECM ei saa ohjausta.Tuo ajonesto kyllä voi tehdä niinkin ettei käy sitä kolmea sekuntiakaan,eikä tee mitään muuta kuin sanoo rele klik,nähty ja koettu,ei edes pyöritä.Se ei kuitenkaan maksa mitään jos kokeilee toisella avaimella.
    (Muistaakseni) rele kyllä naksuu mutta mitään muuta ei tee jos ongelma on siinä kepissä ja yrität käynnistää vaikka D-päällä tekee juuri näin joten se kepin renkuttelukin voisi auttaa.
    Odottelemme lisäinformaatiota,eiköhän näistä joku auta asiaa eteenpäin.
     
  3. Jome

    Jome Gearhead

    Ei auttanu toiset avaimet. Ei vahdekepin liikuttelu. Releen vaihdoin sama lopputulos. Vikakoodiks antaa mittaristoon P0100. Huomenna lähden työmatkalle ja kun palaan tutkin tarkemmin. Johdot on aika huonossa hapessa. Maakaapeli harmaa ja virtajohdot hapettunu aika pahasti. Kaikki muut sähkölaitteet pelaa. Ei vaan starttaa.
     
  4. risto

    risto 1st gear

    Meillä edelleen ainoastaan pyörittää starttia, vaan ei edes lupaa.

    Eipä ole täälläkään auttanut seuraavat temput:

    1. Mittariston irrottaminen ja liittimen uudelleen juottaminen
    2. HVAC-yksikön liittimien irroittaminen (3 kpl)
    3. Vikakoodien selvittäminen (ei vikakoodeja)
    4. Sulakkeiden tsekkaus, sulakkeet ehjät
    5. Relevantit releet myös melkoisen varmasti ehjät. Vaihdoin päikseen samanlaisia releitä mm. valojen ohjauksilta bensapumpulle ja käynnistyksen estolle, ei vaikutusta.
    6. Toiset avaimet / lukitusten räppääminen päälle ja pois

    Tsekkasin yleismittarilla (vaihtosähköaluelle, johdot kieputetaan tulpan johdon ympärille), että kyllä se startatessa sähköä antaa ihan reilusti tulpille. Yleismittarin mittajohtojen kärjet vain kipinöi ihan vain induktion voimasta...

    En kuule minkäänlaista ääntä bensapumpusta, joten siellä päässä varmaan vika sitten lienee. Bensapumpun releen naksahdusta voisi toki koittaa myös vielä seuraavaksi paikantaa, että lähteekö sinne sähköstä.

    Jotenkin sitten kuitenkin tällä kertaa vaikuttaisi siltä, että ehkäpä tuo ajonesto ei ole ongelma.

    (Mittaristo näköjään pitää vielä kertaalleen irrottaa, "nollata" kierrosluku- ja nopeusmittarit, ja laittaa takaisin. Tällä hetkellä auto kulkee paikallaankin 200 km/h...)
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Nollaa painamalla trippi pohjaan ja virrat päälle!!

    Kokeiles antaa pilottia imukanavaan, jos lähtee hetkeks, sulla on bensapulaa ja sitten mittaat pumpun syötön pumpun releeltä ja kokeile ohittaa se rele hyppylangalla, jos ei pumppu käynnisty, se on vainaa...
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vähän kummastuttaa miten sait ne mittarit näyttämään noin,ettei mitään virhettä tullut niissä juotospuuhissa?Jos mittarissa joku oikarissa niin varmasti ei lähde.Jamantin ohjetta voi kokeilla jos sillä virkoaisi.Jos se ajoneston valo toimii kuin pitääkin eli syttyy ja sammuu eikä vilku tai pala vika ei varmaankaan ole sillä ajoneston puolella.Se HVAC-systeemin ainoa vaikuttava on se vaakatasossa oleva liitin,jos se palanut tai huonot kontaktit,ei toimi.Se myös vaikuttaa itse mittarin toimintaan ja sitä kautta ajonestoon.Bensapumpun äänen kyllä kuulee kun avaimesta kääntää virrat päälle,surahtaa kerran,jollei sitten se on sökö tai se ei saa virtaa jostain syystä.
     
  7. risto

    risto 1st gear

    Mittarit saa näyttämään 200 km/h ja täydet kiekat, kun ilman virtoja antaa mittariston olla väärin päin. Liikkuvat ihan kevyesti.

    Bensa- ja lämpömittarit nollautuvat luonnostaan, kun painovoima hoitaa homman.

    Pääsen auton kimppuun taas huomenna, kokeilen näitä ruiskukikkoja.
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jeeppi ei lähtenyt käyntiin,ajosta jäi,aamulla kaput,syy löytyi tankin suodatin/regusta,ei kamaa läpi joten pumppu jumi.ei oireillu mitenkään ja vain 115 tkm ajettu.
     
  9. risto

    risto 1st gear

    Vika oli/on bensapumpussa. Hyvin kevyt avokämmenen lyönti tankkiin riitti, että pääsi ajamalla korjaamolle.

    Kierroslukumittari nollautui heti kun sai auton päälle. Nopeusmittari nollautui kun pääsi maantievauhteihin.
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    Hyvä että tuli kuntoon.Oletko mahdollisesti ajanut 85e -bensalla mallilla joka ei ole sille tarkoitettu?
    Itsellä tapahtunut pumpun kuolema parinviikon 85e bensalla ajelun jälkeen mallilla mikä ei ole sille suunniteltu.Teki juuri noin,koputtamalla tankkia heräsi aina henkiin.En sitten tiedä oliko perimmäinen syy itse bensa tai ei.Sen jälkeen en ainakaan enään sitä uskaltanut käyttää...Pumppu sammui ihan kesken ajon..saattoi olla muutakin ongelmaa siinä.Yleensä nuo pumput ovat kyllä yllättävän pitkäikäisiä.Ehkä se oli sattumaa,tai ei.
     
    Muokattu: 2.4.2016
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Asiasta toiseen.Ymmärtääkö joku näistä happianturien lukemista mistä voisi päätellä onko rikki tms?
    Voltit liikkuu kummassakin max.0.9v ja kummatkin seilaavaat edestakaisin kun katsoo live-dataa.Mutta kun katson Short term fuel trim niin toinen seilaa n.3-7% marginaalilla ja toinen näyttää suoraa viivaa ja lukemaa 255%.Mitä sitten tarkoittaneekaan...
    Omituista tässä on että toinen lambda on uusi ja toinen vanha,käsittääkseni koneesta lukien Bank 1 on se ensimmäinen ja Bank 2 on se jälkimmäinen?Käytössäni olevan live-datan perusteella se uusittu Bank 2 näyttää suoraa viivaa 255% ja vanha Bank 1 3-7% heittoa.
    Mitä opiskelin niin hyväksyttävää olisi n.10% heitto.
    Pitäiskö näiden kummankin näyttää samantyyppisiä lukemia?
    Miten näitä lukemia kuuluu lukea?

    Opiskelin asiaa lisää...Internet antoi mahdollisiksi ongelmiksi upstream-lambdan,johdotuksen,ECM,puolan,MAP tai TPS-anturit.Puola,MAP ja TPS ovat uusia mutta koneesta lukien ensimmäinen lambda on vielä vaihtamatta.Täytyy vielä yrittää tutkia mitä se tekee jos irroitan töpselin siitä irti,muuttuuko lukemat.Ei minkäänlaista vikakoodia eikä pala valo mittaristossa ja auto toimii ihan suht.normaalisti...Taitanee olla lambda sökö..
    Onko joku vaihtanut sitä V6-koneen lambdaa joka on siellä pakosarjassa muutenkuin purkamalla imusarjan pois tieltä??Alakautta pitäisi kuulema onnistua mutta mitä katselin näytti aika toivottamalta hommalta..

    Laite jolla saan tuota live-dataa on ELM 327 maksoi n.5€,löytyy ebaystä tai muualta...tällainen >http://img.dxcdn.com/productimages/sku_142679_4.jpg
    Aivan huippulaite!! Tätäkin autoa on sentään tutkittu kaikenlaisilla OBD-lukijoilla ja ollut jopa asiantuntevassa firmassa "oikean" testerin päässä joka maksoi 70€...ei mitään tietoa mikä on ongelma.Ainoa vekotin josta saanut suoraan kännykän näytölle suoraa dataa selkokielisessä muodossa,ei voi kuin suositella ostamaan jokaiselle tällainen.
     
    Muokattu: 2.4.2016
  12. pfihlman

    pfihlman 1st gear

    Missä päin espoota? Pitäs löytää se immobilizer. Rupee nyppimään ton 1997 vajakkerin käynti ja starttausongelmat.
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    Oltiinkin jo keskusteluyhteydessä,eiköhän se siitä korjaudu.
     
  14. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Löytyiskö jostain kuvaa, mitä liittimiä pitäs juottaa? Vaihdoin virtalukon sylinterin ja nyt ajonesto menee koko ajan päälle. Olen kokeillut tämän ketjun kikat mutta ei auta.. tietysti huomenna pitäis vielä päästä töihinkin tällä :-(
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    Minkä vuoden malli? Toimi ennen lukon vaihtoa normisti?
    Ja siis ajonesto-ongelma, käy hetken ja sammuu?
     
  16. juko7

    juko7 Double Gearhead

    1999, ei ollut ongelmia tätä ennen. Käynnistyy ja sammuu hetken päästä.
     
  17. autoilija

    autoilija Gearhead

    Voi olla jotain muuta kuin tinausongelma. Koittaa nyt helpoimman kautta;

    Irroita se lämppärin paneli. Alhaalla on tuhkakupin yläpuolella n3cm korkea suojamuovi, vedä se irti ja alla on 2 ristipääruuvia, ylhäällä samat 2. Vedä paneli sivuun. Panelista irroitat sen vaakatasossa olevan scart- liittimen näköisen liittimen, se menee siihen lämpötilansäätö- moduliin. Kokeile se irroitettuna lähteekö?
    Helppo homma kokeilla.
     
  18. autoilija

    autoilija Gearhead

    Toinen vaihtoehto on irroittaa mittaristosta sen liitin. Sekin purkautuu vartissa. Tässä ehkä oli jossain sen ohjeet (?) Helppo homma sekin. Muutama ristipääruuvi. Jos ei toimi kummallakaan konstilla sulla on joku muu ongelma kuin tinaukset.

    Jaa vaihdoit lukkopatruunan... ? Kai sulla on avaimen sirun tiedot kopioitu vanhasta siihen uuten, siinä on siru. Ei se lähde jollei sulla ole vanhasta avaimesta kopioitu sen sirun tietoja uuteen avaimeen.
    Se ajonesto lukee siis sitä avainta, ja siinä uudessa avaimessa on oltava samat tiedot kun siinä vanhassa avaimessa.
    Jollei ole tuota tehty voi kokeilla hätäapuna niin että se vanha avain on mahdollisimman lähellä sitä uutta avainta, vaikka teipillä ne päät yhteen ja pitäisi toimia.

    Lienee 4D64 chip siinä avaimen päässä, en muista. Se on ihan passiivi ja riittää kun on siinä ajonestolaitteen lähellä, ei siinä chipissä ole mitään fyysista kontaktia siihen avaimeen.
    Tuollaista kloonausvekotinta meinannut jo hommata monet ajat. Siis jos harmaapäinen alkuperäinen avain niin siinä on se chippi. Mustassa ei ole.
     
    Muokattu: 18.3.2018
  19. juko7

    juko7 Double Gearhead

    No en kyllä ollut tajunnut tuota sirujuttua. Teippikikka toimi. Kiitos paljon vastauksesta!! Missähän tuommoisen kopioinnin saisi pk-seudulla tehtyä?
     
  20. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kaikissa lukkoliikkeissa onnistunee.
    Tuo ei tarvi mitään muuta kuin vanhan avaimen mukaan ja uusi avain mukaan. Vanhasta kopioidaan tiedot ja syötetään uuteen. Se vaatii että siinä uudessa avaimessa on se blankko- chippi jo olemassa.
    Jos jostain jenkeistä tilattu lukko + avain yhdistelmä niin voi olla ettei siinä ole chippiä ollenkaan ja tarviit kokonaan uuden avaimen + sen ohjelmoinnin.
    Tiedät mitä olet ostanut, kyllä niissä yleensä kerrotaan onko mikä chip, tai ei ole ollenkaan tai on blankko. Jos se on joku lituska avain niin sitten ei varmuudella ole mitään chippiä.

    Mulla on jotain blankkoja 4D64 avaimia muttei ole sitä konetta vielä, kun saan sen joskus hankittua niin onnistuu meikäläisenkin kautta. Muttei siis nyt.
    Maksaa jotain luokkaa 100Eur kun ostat sen avaimen + ohjelmoinnin lukkoliikkeestä.
     

Kerro tästä muillekin!