G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Millanenhan operaatio olisi asentaa tuohon aktiivihiilisäiliö. Saako niitä jostain fiksun hintasia?

    Voiko sen tankin huohotuksen laittaa suoraan imusarjaan.
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mitäs ihmettä...
    heitin juuri pari kolme pöntöä roskiin kun niitä siivotessa aina jostain pulpahtelee..
    tarvitko semmosen, saattaisi vielä löytyä.
    o_O
    - Jani -
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pönttö löytyi :)
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin g-body veljet! Tämmöinen herkku rantautui vaasan suunnalta (kiitos siihen suuntaan!)

    [​IMG]

    Elikkä molempiin venttiileihin tulee (haaroitettu), ja man vac tarkoittanee imusarjan alipainetta. Keskelle tulee toi tankin huohotus, oikeaan alempaan fuel bowl, eli onko sitten kaasarin sen iso "pcv" lähtö, ja vasempaan alempaan sitten venttiilikopalta. Meneekö oikein näin? Yhteen letkuun tulee väliin vielä joku sähköisesti ohjattu venttiili, en tosin tajunnut kattoa et mikä. Onko se pakollinen, mulla kun on orkkisdiiseli niin puuttuu johtosarjasta ja kaasari ja jakaja ovat mekaanisempaa sorttia.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Viittiskö joku tarkistaa onks se toi fuel bowl, epäilen et se pitäs olla kytkettynä nyt kuitenkin ilmanputsariin eikä tohon pcv lähtöön.
     
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tajusin juuri. en oo yli viikkoon kai ajellu cutlassilla. ja ollu vielä lomallakin! (ok. onhan noita tekosyitä: satanut jatkuvasti. sen lisäksi oon katsellut olympialaisia ahkerasti joten en oo ees paljoo missään käynyt. ja jos on täytyny käydä niin oon tarvinnut farkku käyttiksen isompia tiloja tavaroiden roudaukseen. ja oon odotellut sitä ilmanputsari spaceria briteistä.)

    ja tankkikin on vielä lähes täysi. perkele.

    tarttee varmaan lähteen käymään edes kaupassa nytten.
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Itsellä on Camino ollut pääasiallisena kulkineena koko kesän. Liki 4tkm tullut mittariin. Nyt sain viimein asennettua ne lamppujen taakse tulevat kumitkin oikein niin ei täyty umpiot vedestä sateella.

    Takalasi täytys käyttää pois ja asentaa uudestaan uudella liimalla, kun vuotaa mutta onneksi vuotaa semmoseen paikkaan että veden saa talteen eikä mene maton alle.
     
  9. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Onkos kukaan päivitelly jarruja isommiksi? Vinkkejä kaivataan käykö jostain muusta autosta esim. levyt taakse. Auto siis Camino -78 ja orkkis perällä. Myös isommat etulevyt on katselmuksen alla.
     
  10. ftms

    ftms Gearhead

    onhan noita päivitelty. (vanha vs. uusi):cool:
    https://goo.gl/photos/1YT7uhvLdNUtBJjg7
    [​IMG]
    C5 corveten levyt tulee caminoon eteen ja taakse. etujarrut vaatii 17" tai isomman pyörän. takana tulee käyttöön samaisen veten käsijarrut (1 osainen kenkä levyn sisällä)
    eivät tietenkään "sovi heittämällä" mutta saa siis laitettua. muutoksessa tarvittavat osat ovat kotimaista valmistetta...
     
    Muokattu: 30.8.2016
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Toi olka-akseli on vähän kimurantti näissä g-bodeissa kun palat tulee suoraan olka-akseliin eikä oo mitään irrallista länkirautaa.

    Amerikoissa laittavat paljon takaveto pikkublazerin jarruja, mutta ei niitä autoja ole suomessa takavetona :/
     
  12. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Mulla tulee 12" levyt eteen talven aikana b-body(caprice stw) olka-akseleilla ja satuloilla, levyt on camaron 1LE optiot. Myös ylätukivarret vaihtuu putkimallisiin noitten olka-akseleiden takia.

    Taakse väkästelen samaisen capricen isommat rummut. Vaativat hieman madallusta/sorvausta että saa mahtumaan syvyyssuunnassa, mutta ei kavenna kuitenkaan jarrupinta-alaa.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaahans kesä loppu mun vessan osalta kun meni imuvena poikki täys, tai oikeastaan ylilaulun aikana.
    Ainakin kannessa reikä ja männässä myös, lohkon kohtalo selvii kun kerkii avaamaan.
    [​IMG]
     
  14. mirage

    mirage 3rd gear

    Surullista mudracer! Paljonko muuten tän kkauden paras on, kun ei o nähty? Mulla on Malibu ollu koko vuoden ajamatta..
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Suru pois, vanhan "kuolema" tarkoittaa yleensä jonkun uuden syntyä. Raralla en käyny kertaakaan tänä vuonna.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko noi compin rollertipillä varustetut keinut hyvät :)
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muutaman satsia alurollereita tuhonneena todennu noi "ikuisiksi" . Siis saman hintaluokan vipattimia vertaillessa.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hyvähyvä. Tommonen on ainoa lähellekään järkevän hintanen setti ainakin oldsin pikkulohkoon...
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    vihdoin uskalsin hieman street demonia säätää. oon tähän asti ajellut niillä asetuksilla millä tehtaalta tuli. mun periaate kun on: jos se mekaanisesti toimii ,älä koske siihen. etenkään kesken ajelukauden. ettei vaan käy mittään. :D

    oli kyllä aika rikkaalla.. tähän asti on tuoksunut bensanhaju putkenpäästä aika vahvasti. mutta silloin asentaessa päätin että mielummin rikkaalla kuin laihalla. eli olkoon noin "toistaiseksi pari viikkoa.." mutta se nyt sitten vähän venähti pidemmäksikin ajaksi.

    mutta nyt eilen päätin kytkeä tuon motonetin alipaine mittarin siihen kaasarin kylkeen.. ok ei mikään mahoton näytti 15-16hg. tosin säädettävää on. (aiemmankin holleyn kun sain 18 lukemiin säädeltyä). toinen säätöruuvi oli puoli kierrosta ja toista puolitoista kierrosta säädeltävä ennenkuin mittari näytti noin 20. eli paremmat luvut saatavissa heti kuin vanhalla kaasarilla. eikä enää haise bensalle käydessään.

    eilen cruisinkiin ajellessa totesin että kaasari käyttäytyy ihan hyvin. kiihtyy ok eikä jää miettimään. käynnistyy ihan hyvin edelleen lämpimänä ja puoliksi jäähtyneenäkin. tänään kokeilen sitten miten tykkää käynnistyä kylmänä. kunhan tuo sade loppuu.

    seuraavaksi pitäisi vaan oikeasti ostaa se hemmetin ajoituslamppu. ja ehkä vielä sellanen malli jossa olisi kierrosluvutkin mahdollista nähdä? mitä niitä on vaihtoehtoina? onko joku innova/equus 5568 (tai 3568) ainoa järkevä ostos? -pitäytyäkseni tuossa viime vuoden lupauksessani että ostan vain kunnollisia työkaluja enää.
     
  20. cam78

    cam78 3rd gear

    Pitäs viedä camino pyöränkulmien säätöön. Oisko kenelläkään tietoa pyöränkulmista, missä eturenkaiden pitäisi olla.
     

Kerro tästä muillekin!