FrankCannonMobil - Lincoln Continental -75

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja debner, 30.11.2014.

  1. debner

    debner Gearhead

    Kattovinyyli paikoillaan, kyllä se vain tähän sopii ja keventää auton olemustakin:

    [​IMG]
     
  2. debner

    debner Gearhead

    Toisesta ovipahvista puuttuu kaiutinritilä, piti siis keksiä tilapäispatentti reikää peittämään. Motonetista löytyi pyöreitä ritilöitä jotka peittää reiän, mutta ei mahdu kyynärnojan alle, siispä siivu pois rautasahalla ja leikatun reunan viimeistely halkaistulla kumiletkulla. On se peittämätöntä reikää siistimipi ja kelpaa kunnes löytyy alkuperäisempi. Verhoilumaalilla olisi voinut vielä maalata samaan siniseen sävyyn ellei olisi värit just loppunut.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kaupan paras asennusolut auttaa aina :)
    [​IMG]


    Sisusta alkaa siisiytyä putsailun ja uuden kattovarhoilun avulla:
    [​IMG]
     
  3. debner

    debner Gearhead

    Tälläisiä Mercuryja kun näkee niin näytti kuin olisi Lincolnin rinnakkaismalli:
    [​IMG]

    [​IMG]

    ...mutta eihän se ollutkaan edes saman kokoinen vaikka siltä näytti:
    [​IMG]

    rattia myöten on silti sama tyyli sisälläkin:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Eikös se olekin?Komeita!
     
  5. debner

    debner Gearhead

    Lätkällinen tärkeää tietoa meni takaisin paikalleen konehuoneeseen:

    [​IMG]

    Viidenkympin upouusi ylijäämävanne kelvannee vararengaskäyttöön:

    [​IMG]

    Kynnyslista kiinni ja sisustakin on taas riittävän hyvä:

    [​IMG]
     
  6. debner

    debner Gearhead

    Alkaa olla kohtuullisessa kruisailukunnossa, ainakin jo siistimpi kuin viime syksynä :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Asiallisen näköinen kyllä. :) Samanlainen tuli eilen (tai kellonaika huomioonottaen toissapäivänä) täällä itä-vantaan suunnilla vastaan.
     
  8. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Miten istui uusi kojetaulun kuori paikoilleen? Mistä hommasit ja mitä kustansi?
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Yllättävän hienosti sopii nuo racevanteet tuollaiseen sutenöörilaivaan.
    Hyvännäköinen peli.
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Tulipas siitä hieno! Nuo vanteet kyllä keventävät isoa autoa melkoisesti! Katostakin tuli hieno, mä en yleensä pidä tuollaisesta ½-vinyylikatosta, mutta tähän se kyllä sopii! Auton stance, eli ryhti, on hieno. Seisoo ylpeänä, eikä makaa jousiensa päällä niin kuin noista moni vanhuuttaan tekee... Magee!!!
     
  11. debner

    debner Gearhead

    Tämä malli kaipasi tuon vinyylin kattoon, parani auton "arvokkuus" heti. Samoin kaikki listat se vaatii paikoilleen, aina kun sai osia kiinni niin ulkonäkö parani, tämä tuntuu vaativan kaikki koristeensa :)

    Kojetaulun päällinen on hyvin istuva ja muodoissaan. Se on kuitenkin ohutta muovia ja vaatii kunnon liimauksen.
    Tuli ihan siisti, eikä heti kukaan huomaa sitä pelkäksi pintakuoreksi. Tässä autossa se tosin olisi pitänyt maalata siniseksi, mutta tälläinen on hyvä ratkaisu - ainakin siksi aikaa kun löytää ehjän alkuperäisen.
    Tuli näillä kuluilla perille saakka:

    Item(s) bought from parts-pros
    http://www.partspros.com/molded-dash-covers.html

    Qty Item name Shipping service Item price
    1 NEW Molded Dash Cover / Top Pad Cap / FOR LINCOLN: 72-76 MARK IV & 77-79 MARK V (221048799944) $129.84
    Order total
    Subtotal $129.84
    Shipping $77.29
    Import charges $32.34
    Total $239.47

    [​IMG]
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Hyvin sopii musta kojelaudanpäällinen, kun on musta vinyylikattokin. Ei tuollaista "virhettä" huomaa kuin asiantuntija,
     
  13. debner

    debner Gearhead

    Tämän talven projektina lähti tilaukseen uusi jarrutehostin. Vanhaa on joku jollakin mömmöllä koettanut tiivistellä, mutta hydraulinestettä sieltä tipahteli ja tietysti suoraan katalysaattorin päälle käryämään.

    Toinen projekti on pakoputkisto, katalysaattorit saa lähteä, niissä tuskin on tehoa jäljellä ollut enää vuosiin ja noi luultavammin alkuperäisen äänettömät vaimentimet saisi vaihtua johonkin möykkääviin versioihin.

    Mikähän olis hyvä vaimennin jolla 460 ääntelisi mukavan matalalta ja riittävän kuuluvasti? Metalliset räminä ja kuminaäänet pitäisi osata vältellä.

    Ainakin kesän voisi kokeilla vähän äänekkäämpää, toisaalta kesän jälkeen jo voisi vaihtaa tämänkin auton toiseen ja kokeilla toisenlaisia taas kesän-pari.
    Jos jollakin muullakin harrasteauton vaihtoajatuksia niin tässäpä yksi vaihtoehto. Skaalana Hotrod-siipiautot-nykyCorvette/Camaro-tai jotain-linja.

    [​IMG]

    Vanha lepotuolin pehmuste onkin konehuoneeseen kurotellessa hyvä suoja maalipinnalle ja ompa sopivan pehmeä nojailijallekin.
    [​IMG]
     
  14. debner

    debner Gearhead

    Kauhea pelko ollut ettei tästä mitään V8 ääntä kuulukkaan kun alkuperäisvaimentimista on tullut vai pihinää ja puhinaa :)
    Nyt pääsin äänenveimennus... eiku lisäysprojektissa eteenpäin, pöntöt on poissa ja heti piti testata onko autossa ääntä vai ei, no olihan sitä :) Tarttui järkkäriinkin kun parilta etäisyydeltä kokeili:
    http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Mu...inental+1975/Lincoln+ilman+vaimentimia+FB.mp4

    Seuraava arvoitus on kuinka onnistui vaimenninvalinta...
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Omalleen saa tietysti tehdä mitä haluaa, mutta itselle pistää näissä edustavammissa vehkeissä aina pahasti korvaan huonosti vaimennettu "römpötys"..

    Toki tykkään itsekin joskus kuunnella kunnon rähinää omissa peleissä, mutta "Cut Out"it olis ehkä parempi vaihtoehto, kuin pilata auton mukavan hiljanen äänimaailma kokonaan.:confused:

    Pihassa on tällä hetkellä kaksi vaimentimetonta(!) kilpipeliä, joita pitää hiljentää kunnollisilla putkilla ennen ajoon ottoa ettei ärsytä omaa(ja muiden) korvaa.:eek:
    Joku noissa hiljaisissa säväyttää, kun kumia poltellessa meteli tulee lähinnä sulavasta kumista..:p:cool:
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mahtoiko Debner katsoa eilen Korpelan kujanjuoksua?
     
  17. debner

    debner Gearhead

    Käyttöautot on äänettömiä vaikkei ihan pieniä niidenkään koneet ole, jostain pitää saada ääntäkin :) Näillä kokeillaan vaimeneeko tuosta yhtään ja pysyykö äänet oikeina:
    [​IMG]
     
  18. debner

    debner Gearhead

    Mainospätkiä näin niin pitihän se katsoa :)
    Täältä löytyy:
    http://areena.yle.fi/1-3625485
     
  19. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mielipide mut Flowmastereissa paras soundi:cool:
     
  20. roadikas

    roadikas 1st gear

    Mielenkiintoinen rojekti ja mukavalukuinen stoori. Omaa mieltä on myös jo vuosia kiehtonut Canonmobiili, on se niin "järjettömän" kokoinen kupee, etulokari on nykyisen syslerin mittanen:D Pitkäisköhän sitä rohkaistua:)

    Olet oikeassa, kyllä moottorista ääni pitää kuulua. Terve kasin hörinä voittaa hyvänkin radiokanavan mennen tullen. Kaksipyöräisiä pitkään harrastaneena, niin yhtälailla kun hayabusaan haettiin muutamia lisäheppoja, niin äänen piti parantua vähintään samassa suhteessa...ei koventua, mutta parantua.

    :)
     

Kerro tästä muillekin!