Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Juuri tämä jälkimmäinen. Jos se töihin lähtö vituttaa ni se vituttaa vielä enemmän suorittaa jollain riisikipolla. Antaa kummasti uutta potkua heti aamun kun se kasi jyrähtää tulille.

    Enkä nyt kyllä muutenkaan ymmärrä mitä järkeä ostaa uutta auto mistä maksat vitusti lainalla ja kuluja ja kun myyt sen vuoden päästä ni et saa puoliakaan takas enää.
    Kunnon rahan haaskausta kyllä. Noilla lainarahoilla ja kalliilla vakuutuksilla yms mä ajan jenkillä ympärivuoden ja silti kulut on varmaan halvemmat.
     
    moottorinlohko, KajS, isoatlas ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Just noin niinkuin tuossa yllä. Vatusti lainaa ja kalliit vakuutukset. Meidän perheen yrittäjä-emäntä julisti toistakymmentä vuotta sitten, että hänellä pitää olla uusi ja varma auto, jolla pääsee aina aamuisin sinne firmaan.

    Tilanne on nyt sitten se, että emännälle haetaan mukavasta fordliikkeestä (milloin se on minkin niminen: stockmannautomaalaakkonen...) kohtuutuoreita tai jopa uusia focuksia. Minä sitten pidän pojan kanssa näitä raatojen kokoontumisajoja (tosin poika ei enää asu samassa taloudessa, hänen autot kyllä).

    Se suoran kuutosen (sivuputki huom.) käyntiin täräyttäminen aamuseitsemältä on mulle kyllä yksi päivän kohokohdista. Ajan siis aamuisin slanttivanilla avaamaan sen firman, jonne focus saapuu muutama tunti myöhemmin...:eek:

    Onko tässä autoilussa järkeä? No ei...
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itsellä kun on 4 autoa ja yksi polkupyörä joilla ajelen töihin aika randomina, niin vaihtelu se on joka virkistää. Jopa matkailuautolla on mukava ajaa välillä kun ei ole pitkään aikaan puikoissa ollut. Ja '49 Oldsin kasin rytkytys, oikean sivupeilin puute ja tehostamaton ohjaus alkaa nyppiä kun pari viikkoa putkeen joutuu sillä ajamaan jos muut ei ole käytettävissä.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sehän riippuu vissiin aika monesta asiasta että onko siinä uudessa autossa kalliimmat vakuutukset kuin vanhassa. Oon kaikenlaisia hylsyjä joskus katellut ja vakuutuksia jonkinverran vertaillut uudempien ja vanhempien kans ristiin.

    Kalleimmat vakuutukset ja ajoneuvoverot on tossa mun Cutlassissa. Paitsi jos jossain on sitten mukaan tullut käyttövoimavero, se kääntää vaakakupin.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^No ei sitten oo voinu kovin paljon autoja olla ;)
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    lopettakaapa jannut tämä vääntö tässä topikissa ja menkää sinne ovikiila topikkiin? anteeksi kun johdin keskustelun harhateille viikkositten:(
     
    1purehell, KajS ja Marklin tykkäävät tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Sillä on väärä otsikko, pitäis olla kommentteja euroautoista (sivuten aihetta kommentteja jenkkiautoista), sit voisin itekkin sen avata, ja ovikiila on jenkkiauto a.k.a rikkaimuri
     
    jariha tykkää tästä.
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    onse vähän kun menin avautumaan ysäri karpaasin käytöstä päivittäisenä kulkuneuvona? tulevalla autolla pitäisi ajaa 100-300km vähintään päivittäin ja iltoja en viihtisi sit kuitenkaan suorittaa "perushuoltoja" tehden? ja anteeksi taas tää jatkaminen aiheeseen johon meillä on muovikiila topikki:( nimi on muuten ihan perseestä tolla topikilla ninku niku tuumas?
     
  9. nova71

    nova71 Gearhead

    Tyttöjen jälkeen asiaan.
    Naapurin naapuri kattos konehuoneeseen kuskin kulmasta ja totes, että eikö tää ookkaan ku nelipyttynen ku rimäärejä laski, mie että on tuolla toisella puolellakki jotain putkiloisia.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei mulla ole autossa oikeaa sivupeiliä eikä taustapeiliäkään, en niitä hirveesti ole kyllä kaipaillutkaan vaikka kaupungissa ajan missä erinäiset asiantuntijat ovat minua ohjeistaneet ettei kuulemma pysty ajamaan ilman peilejä
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Amatöörit peruuttaa kattoen ikkunasta niska väärällään.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu olen sitä ikäluokkaa että mulla on vielä kääntyvä pää

    Olen myös amatööri
     
    Muokattu: 24.9.2016
    Karpov tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Vähän sama vika, harrastekulkineesta poistettu turhat ulokkaat ja ainut peili on taustapeili taas. Vielä on ainaskin selvitty ilman edes läheltäpiti tilanteita kun niskat toimii mullaki vielä.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Itellä poistettu (tippu pakkasella) taustapeili kunnen halua sitä lerpaketta näkökenttää peittämään
    Molemmat sivupeilit on pakolliset kun vetokoukku löytyy autosta

    En tosin osaa taakse kurkkimalla ees peruuttaakkaan paitti traktoria [naurava hymiö]

    Ja taustapeiliä ei kärryyn peruuttaessa ees tartte kun kaikki jotka on näyttämässä kuvittelee, et kattelen kattoluukusta suuntimaa minne näytetään


    Miten muuten onko suomaliassa sallittu ne venäläisten suosimat lisäpeilit eli pikkuiset kamerat siinä nurkassa ja näyttö peilikolmiossa
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Taustapeili tippu multa kun ajoin johonkin monttuun pikatiellä

    Oikea peilin säätövaijeri katkes ja näyttää maata
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei kannata korjata mukavempi ajaa raadolla. Taitaa loppuki auto olla samaa luokkaa
     
  17. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Eikös kuskinpuolen peili ja taustapeili ole pakollisia poislukien 20-30 lukulaiset tai jotain? Vai miten tää meni?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu ei peilien korjaaminen ole ihan ekana prioriteetti listalla. Elämässä on muutakin tekemistä kuin auton korjaaminen, varsinkaan kun noi ei mun liikkumiseen tai mukavuuteen vaikuta pätkääkään.


    Kai ne samalla panen kuntoon kun vaihdan tuulilasin, hitsaan karmin ja otan ovet työn alle.....eli varmaan ens tai seuraavana talvena...

    kyllä ne korjataan kun kiinnostusta ja aikaa tulee. Nyt on pari muuta asiaa kun pitäs ekana tehdä. Kiitos kuitenkin inline huolenpidosta.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ja sit arvataan tuleekohan tänään oikeelta ketään eteen kun tausta peili peittää näkyvyyden etuviistoon oikealle
    tai sit kuikitaan peilin ympäriltä, kun nyt vaan ajelee menemään ilman peiliä näkökentässä
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Joko oot saatanan pitkä tai sit ajat ku ämmät ratti sylissä ja nenä tuulilasissa jos taustapeili peittää sun näkyvyyden. En kuitenkaan usko että sulla niin vanhaa on että taustapeili seisoo kojelaudassa. Tiätty näin muutenkin jos liikenteen huomioiminen ja lukeminen on nuin vaikiaa kannattaa mennä polkupyörällä.
     

Kerro tästä muillekin!