Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Tervetuloa joukkoon tummaan : ) Ettei vaan olis meidän Rouvan vanha RAMistin siellä? Valkonen, pitkä lava ja hytti, CZ..... jne.
     
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    niin on se kiva että saa edes sisävalot kelmeästi loistamaan... koskaan ei ole ainakaan isommat moottorit lähteneet käyntiin enää kun webaston jännitevahti on weban sammuttanut.

    eli kauheesti en sen varaan laskis. Toki ei dodgeissa moni varmaan yön yli lämmitintä pidäkään päällä. eli normaalikäytöllä tuskin lisäakkua tarttee.
     
  3. simu_l

    simu_l Gearhead

    Jos akun syönti jännittää niin jättää sen sisäpuhaltimen kytkemättä, virran kulutus varmaa puolittuu.
    Mulla ei oo ollu koskaa kytkettynä eikä oo ollu akku ongelmia, auto käyntiin niin heti tulee kunnolla lämmintä, riittää mulle.
     
  4. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    kiitos ja kyllä vuan! :) talviliukkaita odotellessa.

    Heitetääs sit kyssäriä ilmoille. Nelikon toimintaan pitäs rueta perehtyy, tuli kokeiltuu ajaa auto vähän mehtätieltä sivuun parkkiin, nopeel nelikol tuntu että ei mihinkään, takapyörät suttaa, ei ees vauhin kanssa. Hidas nelikko päälle, niin johan möyrähti ylös. Ja mitä tulee hitaan nelikon poiskytkemiseen (aurinkolipan ohjelapusta ei tietookaan kun kulunuto_O) laatikko vapaalla rusahtaa kun nelikon keppiä tarjoo 4L-->4H, mikä rusahtaa? oon kytkeny sen takavedolle moottorin sammutuksen kautta...
     
  5. smgt

    smgt 3rd gear

    Ei varmaan etuakselissa alipaineella toimiva kytkentä ollu menny päälle. Neliveto kytkeytyy vasta sitten kun koelautaan syttyy valo siitä.
    Ite aina nelivedolle laittaessa kääntelen rattia vähä edes takaisin jos en pysty ajamaan.

    Automaatti laatikko saattaa pyöriä vähä läpi vapaalla niin jakis saattaa rusahtaa vaihtaessa.
    Omassa ainaki alkaa renkaat pyöriä vapaalla jos tunkkaa auton ylös
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Hitaan nelivedon voi kytkeä auto paikallaan N asennossa vaikka se rusahtaa. Jos on alamäki niin kannattaa päästää pyörät pyörimään, hidas neliveto kytkeytyy ilman rusahduksia jos vauhtia on 2-4kmh
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kunhan kytkee lo>hi tai hi->lo yhdellä liikkeellä (vaihteisto N:llä), älä pysähdy N:lle, jatka liikettä tasaisesti. Rusadus tulee just siitä, kun kuorma katoaa N-asennossa, vaihteiston pääakseli ja jakolaatikon sisäänmenoakseli lähtee pyörimään ja planeettaan ei voi tehdä synkronointia....
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ainiin, taas pitää muistuttaa: tarkistakaa ne jakolaatikon öljyt, että siellä on öljyä. Taas on yksi Dodgen jakis tulossa korjattavaksi, vielä en tiedä, onko ajettu kuivana.... Ehkä on, kun kumminkin kyseessä 2004 auto...
     
    NoSmokeNoPower ja smgt tykkäävät tästä.
  9. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Valo sytty kyllä. Tuossa se ei päästäkkään rusahdusta siinä vaiheessa kun takavedolta kytkee nelikolle, ja 4H ->4L. vaan kun hitaalta puolelta takas pitkälle puolelle. Mieluusti oon sammuttanu moottorin niin ei lennä lastua. :rolleyes: Harvemmin sitä lyhyttä tarviikaan käyttää, kuhan joskus tekee mieli kokeilla maasto-ominaisuuksia...

    Anteeksi maalaisuuteni mutta kuinka jakiksesta saa katottuu öljytason? onksiinä joku tarkistussilmä :'D
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    ropusta. takapuolella on tasoroppu suunnilleen puolivälissä laatikon korkeutta mihinkä asti pitää olla öljyä. olikohan vielä 3/8 räikän kanta siinä ropussa.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vanhemmissa on 30mm kuusiokanta ja uudemmissa ihan 10mm kuusiokolotulppa...
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    niimpä tais ollakki :D noh paikka sillä on kuitenki sama
     
  13. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Ei helvetti, et menee kohta rami myyntiin... ei tosta käyttöautoa saa tekemälläkään kun joka viikonloppu saa auton alla maata.

    Hyviä ideoita laatikon (47rh) öljypohjan tiivisteeksi? Vaihdoin ölpät ja suotimen ni uusi korkki/neopreenitiivari mureni ennen asennusta. No, onneksi ostin varalle toisen suti+tiivaripaketin, sieltä kuminen tiivari paikoilleen moottorisilikonilla. Ei tuu kesää, pullahtaa pihalle. Ilman silikonia, vanhalla tiivarilla, rasvattuna ja puhtaana, kymmenen kertaa nyt jumpattu eestaas tota ja nyt vika viritelmä kesti kauppareissun ja kotopihalla pullahti auki kulmasta...

    Ei jaksa enää tapella. 17Nm momentista on turha haaveillakaan kiristyksessä, tulee pihalle joka puolelta. 8Nm kesti paikallaan mutta ei enää lämpimän öljyn painetta.

    Mitä mä nyt teen väärin?
     
  14. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Aika jännä, ettei kestä. Mä oon aina pistänyt sen kumisen tiivisteen kuivana ilman mitään silikooneja ja hienosti pitää.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  15. smgt

    smgt 3rd gear

    onko peltikoppa vai alumiinia? peltikoppa voi olla jo mutkalle kiritty...
     
  16. O.J.

    O.J. 3rd gear

    En mä enää ymmärrä, vanha tiivari oli kuitenkin ollu painumaurista päätellen kivasti siellä, kuminen malli. Ja peltikoppa tosiaan eikä tasopinta oo aivan suora, vähän yritin oikoa kumivasaralla ja puurimalla mut ei vaikutusta... ja yksi kulma tosiaan pahin paikka, se missä kiertää poikkeuksellisen kapea kohta tiivistettä.

    Laitanko suoraan uuden ölppäpohjan, alumiinisen? Mistähän noita saisi kotimaasta? Tai sitten jonkun vähä fiksumpaa matskua olevan tiivarin. Ootteko noilla RTV-liimoilla tiivistelleet koskaan?
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Onko tuonmallinen öljypohjantiiviste: http://jamant.fi/fi/tuote/2464099-tiiviste-cro4295875era kun en nyt ulkoa muista, miten ne menee, tämän tiivisteen profiilista löytyy semmoisena teräsvahvisteisena kumi/silikoni -tivisteenä, jonka pystyy käyttämään useaan kertaan, ei oo nettikaupassa sitä, mutta löytyy varastosta... Myyn kyllä noita poisto-tiivisteitäkin kyllä mielellään, nitä on montaa eri materiaalista tehtyä....
     
  18. smgt

    smgt 3rd gear

    Tiiviste taitaa olla yhestä nurkasta kapeempi. Muistelen että ite oon pultit laittanu vaan iholleen ja pukkinu siinä vaiheessa tiivistettä syvemmälle. Pikkusen se mullaki vuotaa mutta ei tuota ole tarvinnu koskaan lisätä. Eihän sulla ole huohotuksessa vikaa jos lämpimänä työntää tiivisteen ulos? Ei sinne painetta tarvihtis tulla ku voi stefan pullauttaa kans sillo
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Huohotushan on tikunputken kautta, mites se tukossa vois olla (vai olikos näissä erillinen huohotus, ei mun mielestä oo, ja mieluummin jos yhtään paineistuu, pukkaa tikun ylös)...
     
  20. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Ei aivan tuollainen, tällainen epäloogisen mallinen mokoma

    http://aijaa.com/lkmg0X

    Ja juuri tuo muuta osaa kapeampi oikea alakulma tuottaa päänvaivaa, mutta pullistelee muutenkin jo puolessa vaatimuskireydessä...

    Jos sulla Jamant olisi jotain apuja varastossa ni soittelen huomenna ihmisten aikaan! Jollain tässä on aamulla pääkaupunkiseudulle kuitenkin eksyttävä töiden perässä.

    Ja en usko et se painetta sinne kerää, se kulma oli vaan tosi huonosti paikallaan muutenkin ni lämpö teki luultavasti tehtävänsä ja viimein ruikkasi kulman auki asti...
     

Kerro tästä muillekin!