Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Kyllä nuo on tuon ikäluokan ihan orkkis Mopar peilit.
     
  2. Skoll

    Skoll 2nd gear


    Oolrait, kiitän infosta! Eipä tarvi arvuutella, ja peilihöpinä loppuu osaltani tähän.
     
  3. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    -Hieno caprice classic sulla
    -Oldsmobile tää on
    -Onks toi kanada vai jenkki valmiste
    -Jenkki
    -Jaa saattaa olla kylmä ajella talvella
    -Ei? kyl tää ihan lämmin on
    -Noissa ku ei oo noita lämppäreitä olleskaa
    -On tässä kyllä ja toimiiki
    -Nii se on siis kanada valmiste
    -Ei ku jenkki. Lancingtonin tehtaalta lähtenny
    -Jaa siin on jälki asennettu lämppäri. Noissa jenkkeissä ku ei oo lämppäriä ollenkaa. Mä aikoinaa asuin floridassa ja siel niis autois oli vaa se ilmastointi mut ei lämppäriä ollenkaa. Kanada valmiste autoissa on taas lämppäri et puhaltaa lämmintä

    ----menin sanattomaksi----
     
    Elky70, jaketin, FuryIII '71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Tämähän on oikein normaalia ja perinteistä, kommentoija tietää paremmin kuin itse auton omistaja.
     
    jaketin tykkää tästä.
  5. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    äänettömiä kommentteja:

    dodgella ajellessa hd-ukko kurvas vasemmalla kaistalle, ajoi samaa vauhtia, näytti peukkua, hymyili ja kiihdytti auringonlaskuun.

    plymarilla ajaessa kaks teinipoikaa skootterin kyydissä olivat kuin kuolevat pöllöt.
    En ollut varma kuoleeko ne siihen niskan 180asteen kiertoon vaiko mahdolliseen kolariin joka aiheutuu siitä kun katsotaan takana tulevaa autoa ja ajetaan eteenpäin...

    Skootterikuskilla oli varmaan väärin säädetyt taustapeilit. tai tippuneet pakkasella. tai muuta vastaavaa.

    kaikki muutaman viikon sisään, vaikka ei uskoiskaan kun nyt katsoo ulkona vellovaa lumisadetta.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Yhelle viisaalle sanoin pikkasen "paremmin", kun alko selittämään asiaa jonka ite varmasti tiedän ja tää selittäjä ei ole ees nähny moista laitetta kuin postikorteissa



    Ei liity jenkkeihin, mutta aasiin. Yks äijän käppyrä alko mulle selittämään, aasista ja neuvomaan, eikä uskonut mua vaikka olin siinä vaiheessa elänyt vasta 15 vuotta kyseisen otuksen kanssa

    Sitten sitä on selitetty kirkkain silmin kirahviksikin ja miksi lie, ei jaksa enää ees muistaa



    Niijjoo jokuhan tuli mulle selittämään siitä pyhäinhäväistys vanista jossa cedrikin diesel, et on orkkis manuaali, njoo katoin paremmaksi olla selittämättä miten asia oikeesti oli ja kävelin vaan siwa;an kauppaan
     
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Eilen tankilla ollessa seisoskeli aseman seinustalla pari heppua, joista toinen hetken seurailtuaan aloitti keskustelun:
    - mikä laatikko sulla on ?
    - kolmeviiskymppinen
    - paljon vie satasella ?
    - noo, kympin ja viidentoista välille (mietin kyllä, että tarkoittikohan laatikon vai auton kulutusta)
    - siistin näkönen
    - joo, kiitos. Maalattu muutama vuosi sitten.
    - niin, mikä se muuten on ?
    - Delta 88
    - jaa, mä katoin että Aspeni. Samanlainen laiva kumminkin.
    - joo, saattaahan ne vähän samalta näyttää
    - noilla kumeilla ajaa viel ens kesänäkin
    - joo, niin tekee, talveks tulee nastat alle (mietin, että onpas kaverilla hyvä näkö, kun iltahämärässä tummat lasit päässä moisen havainnon tekee, vaikkei auton merkkiä osannutkaan tunnistaa)
    - Hyvä juttu (peukku pystyssä)

    Tässä vaiheessa totesin, että eiköhän tankkiin tullut tarpeeksi täytettä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Asiaan liittymättä mutta liittyen. Yksi alalaji tuntuu olevan jotain knoppitietoa opiskelleet kysyjät. Saattaa vaan mennä auto ja tekniikka väärin, moparin kone chevyssä ja fordin laatikko dodgessa
     
  9. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Jep,Buickissa on takaloksussa Electra 225 teksti joka meinaa korin pituutta tuumissa ja monet kerrat olen kuunnellut hämmästyneitä kommentteja että ompas pieni moottori näin isossa autossa.
     
  10. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Törmäsin tänää samaisee kommentoijaa uudestaan. Tosin ny se puheli et oli
    floridassa asuessaa ammuskellu 9mm jotain autorosvoa joka oli kuulemma sen jenkin koittanu pölliä. Oli kuulemma poliisit kiitelly vaik ei ollu osunu siihen.

    Poistuin pikasesti takavasemmalle......
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Jep, oon varmaan aikaisemminkin aiheeseen kommentoinut, mutta sama ilmiö osui kohdille joskus aikanaan G20:n Vanin kohdilla; "ai, onks siinä kakslitrainen moottori?"
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Florida taitaa olla aseettomia osavaltioita?
     
  13. T.

    T. 3rd gear

    Luin tämän topicin läpi kesälomalla, ja jäi mieleen toinen vastaava:
    -on tuolla varmaan kuuma kesällä?
    -kuin niin?
    -no kun ei saa ikkunoita auki.
    -???
    -ei ole veivejä ovessa niin ei saa avattua ikkunoita...
     
  14. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ja sitte ku kerrot että 50-luvulla on jenkkiautoissa ollu sähköikkunat, penkit, ilmastoinnit, perän tasosäädöt, avoautoissa katot niin eivät usko että semmoset "nykyajan" varusteet on voinu olla jo sillon.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No mullapa onkin Oldsissa 9,8 litranen!
     
    Elky70, Marklin ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Isolohko :D
    Muutamallekin henkilölle oon joutunut selittämään, että "ei, 442 ei tarkoita moottorin kokoa"
     
    Gary Grand, ari vw ja raaseriruiseri tykkäävät tästä.
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Myös Galaxien ¨500¨ tuntuu monille tarkoittavan viittä litraa.:D
     
  18. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    "Miks nuo ämiriikkäläiset ilmoottaa nuo tilavuudet niin hankalasti! Eikö tuonkin olis voinnu ihan suoraan pyöristää kolmeen litraan?" (kyseessä 289 :rolleyes: )
     
    Elky70 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tunnen inhoa kun jenkkifoorumeilla rupee olemaan noi 90-luvun tbi koneet jo 5.7 4.3 jne... Ja tottakai buickin 3.8.
     
  20. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kuutiotuumina oon kanssa sanonut kun on kyselleet koneen kokoa. Mukavaa katsottavaa kun laskuri yrittää hyrähtää käyntiin syytäen aivan mitä sattuu litramääriä :D
     

Kerro tästä muillekin!