Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tulipa tilattua posi lock vaijeri, eikun huomenna asentelemaan...
     
  2. O.J.

    O.J. 3rd gear

    No hittolainen! Käykös noin uusi sit enää suoraan tähän -95een? Joku mainitsi että -98-99 sarjat kävisivät?
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    konehuoneessa näissä on äänenvaimennin...:D
     
    smgt tykkää tästä.
  4. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mulla sekään ei kelpaa katsurille:D
     
  5. ticky83

    ticky83 3rd gear

    Iltoja kaikille, pistänpä tännekin ilmoituksen jos joku tätä topiccia seuraava ei ole tuolta osien swap-sivulta ja marketista bongannut ja haluaa omasta pässistään luopua...

    Elikkäs manuaalivaihteinen rami olis hakusessa. Laitoin ostoilmoituksen tuonne V8-marketin puolelle, josta löytyy tarkemmin millaista olen etsimässä, sekä yhteystiedot... http://www.overdrive.fi/v8-market/cars-wanted/72b68d953aecd2044082e8bb1892dfa6/
     
    Saetkae tykkää tästä.
  6. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Tartteeko Näissä olla vaimennin ? Mulla ukko katteli montussa putkea ja meinasi et on hyvä että kuuluu kamminssin äänet kun ei turhia vaimentimia ole. Kuulemma oli hyvä hörinä. käsijarru vaan ei pitänyt tarpeeksi mutta muuten oli hyvä peli.
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    lain mukaan pitää vaimennin olla. eri asia katsooko inssi sitä niin häiritseväksi että puuttuuko asiaan. eihän nuissa iso melu ole suoralla putkella.
     
  8. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Mielipiteensä kullakin, mutta mulle oli liian iso meteli yhdellä läpivirtaavalla. Lappu lattiassa kuuluukin pitää ääntä, mutta tasakaasulla oli sellainen humina/mölinä. Tein tuolle läpivirtaavalle kaveriks n. metrin mittaisen halkaisijaltaan n. 150mm vaimentimen, jossa n. 20mm putken ympärille tehty peltisoirosta kierre. Kierteen nousu mitoitettu siten, että virtauspinta-ala on suurin piirtein sama kuin muussa putkistossa. Hiljeni kummasti. Tuo rakenne on kopioitu jollain jenkkifoorumilla porukan suosittelemasta tehdastekoisesta vaimentimesta.
     
  9. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla on hytässä lisätty etuoviin, tulipeltiin ja pohjaan äänieristettä. Ei ajaessa kuulu mitään epämielyttävää vaikka suora rööri. Radion volumiin ei tartte koskee kun taajama kyltin ohi ajaa.
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla on autohifi liikkeestä ostettua liimautuvaa butyylimattoa.
    Tulipellissä ja pohjassa sisäpuolella kerros. Ovissa on sitte sisä ja ulkopellissä molemmissa yks kerros.

    Edittiä. Löyty kuvaki arkistoista

    [​IMG]
     
    Muokattu: 29.10.2016
  11. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Eli ahtimen vaihtoon tökkäsi katsastuksessa. Nyt toi täytyy käyttää penkissä, että saa ton isomman ahtimen muutoskatsastettua. Jos saa... 2500 sarjan tehokkain on v10 8L. Ja siinähän pitäis olla sama voimansiirto, jarrut ja alustan osat, kun cumminssissa. Sitä pystynee käyttämään verrokkina. Nyt täytyy löytää dokumentit, että noi em. osat on samat.

    Korjausoppaasta löytyy, että ainakin painot ja välitykset on samat. Jako/aut.laatikosta ja jarruista ei ole kunnon dokumenttia vielä löytynyt.
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    Laita penkitykseen syötöt sen verran pienelle että ei tartte alustamuutoksia tehä
     
  13. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Eikai kuorma-autosta tarvi mitään teholappuja viedä konttorille?
     
  14. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Hetkinen!! Milloin on säädökset muuttuneet niin että kuorma-auto pitää muutoskatsastaa tehojen lisääntyessä? Jarrut mitoitetaan kokonaispainon mukaan ja nopeutta ei saa enempää vaikka kuinka olisi tehoja. Viimeksi kun tarkistin, tosin 2000 luvun alussa kun turbotin Mersu 608, luki laissa suunnilleen niin, että k-autossa pitää olla "riittävästi" tehoa. Katsurilta kun kyselin niin hän sanoi ettei käytännössä mene kuorkki läpi leimasta jos siinä on vähemmän kuin 40hv. Mutta vain taivas on kattona!

    No voihan voivoi...!! Löysin itse :( Maailma menee vaan huonommaksi koko ajan...

    http://www.trafi.fi/filebank/a/1443...isohje_(raskas_kalusto)_Lopullinen_versio.pdf
     
    Muokattu: 30.10.2016
  15. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Vaihtasin samassa tilanteessa konttoria, tekasee ahtimen päälle lämpöpellin ja jos tulee puhetta niin ahdin on vakio. Konttorilla saa kyllä vaikeuksia jos joka muutoksen mainitsee siellä.
     
  16. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mites ne joilla on ollu 10v compoundit? Joutuuki ne nyt sit muutoskatsastaa?
     
  17. rammi95

    rammi95 1st gear

    Terve.

    Tietääkö joku sopiiko 241dld jakovaihteiston tilalle 241dhd kuinka helposti ja mitä muuta joutuu vaihtaan? Oma on vm95 47rh+ 241dld ja tarjolla olisi vm99 241dhd
     
  18. vekkuli verstas

    vekkuli verstas 1st gear

    moi.
    minun mielestä ei käy toi hd jakkis ld tilalle.Ostin hätä päissäni ton ld jakkiksen ja nyt minulla
    on ylimääräinen 241dld jakkis.Osta minulta pois.Niin vika olikin autossani etuperän pinjonin laakeri.soita nol nel viis 1718441
     
  19. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Tämä probleemi ei taida pahemmin keskustelua herätellä, mutta onko kellään edes tietoa vakkarin toiminnasta? Voiko se edes olla "vähän" rikki?
     
  20. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Tuleeko se eri nopeuksilla vai vaan silloin jos vakkari on laitettu suunnilleen rajotinta vasten? Jos on rajotinta vasten ni taitaa olla enemmänkin ominaisuus kun vika
     

Kerro tästä muillekin!