Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Uusia kun ei täällä ole ja jotkut tykkää semmoisena elämäntapa-autona vissiin noista lyhkäisistä.
    Tiedän yhden hepun, joka oikein etsimällä oli etsinyt semmoista lyhytlavaista.

    Mihinkäs hintaan siellä Kanadassa vähän käytettyjä myydään?


    Vaikka parempi voisi olla itse lähteä kanadaan ja jättää laivaamatta ne tänne.
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Toi lyhyt vs. pitkälava on loppujen lopuksi vähän sama kuin auto/manuaaliaski, toiset ei vaihda millään käsin ja toisia ei mehumaijat kiinnosta.

    Mut mulla oli joskus 2002-2004 tms 90 blazer 6,2+th700+10-pulttiset 31" renkailla. Ihan kiva ja mukava peli vaikka -79 2wd 350+th400 c10 pitkä fleetti oli paljon parempi ajaa. No kyllästyin molempiin ja myin pois. Nyt 2016 vaihdoin v70 volvon kyllästyttyäni sen korjaamiseen (ja ennen kaikkea koska vaimoke halusi, ja volvo=olet luovuttanut) -79 blazeriin 350+sm465+np205+12/10 pulttiset, v*ttu miten karu laite. Mut tiettyjä asioita sietää vanhemmiten, toisia ei, ja esim pickupissa mulla ei lavan pituus ratkaisisi enää ostopäätöstä jos sellaista etsisin, vaan se fiilis ratin takana.
     
    Catrik tykkää tästä.
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Minä enään muista mistä puhe mutta chevyni on täyttänyt kaikk... Vittu
    joku, siis nainen tulee, palataan...
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitäs porukka on laittanut lavalle painoksi.
    Itsellä oli 300kg betonilaattoja ja oli mukavan tasanen ja nätti kyyti eikä ollut pito vaikeuksia.
    Tosin kun lavan tyhjäsin, niin muisti miksi selkä on vanhuuden heikentämä ja Hakkapeliitat lyö tyhjää vielä 3 vaihteella...
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oon pitäny varapyörää lavalla. Nyt sekin pitäs korjata, kun ei pidä ilmaa sisällä.
     
  6. jarona

    jarona Gearhead

    Minulla on lavalla 2 muovilaatikkoa soraa takakulmissa yhteensä noin 80kg
    ja 2 lyijyharkkoa niitten laatikoitten ja takalunkan välissä, nekin
    taitaa painaa samanverran.
    Pitkä lava on siitä mukava että esim. rakennuslevyt menee kyytiin helposti ja
    koppa kun on päällä niin kaikki romut suojassa.
     
  7. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Hei!
    Tämän kuvan nro 13. Eli tuo umpiputki mikä on tossa imuhässäkässä kiinni. Onko sillä joku virka?

    [​IMG]
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Arvaan, että joku imuäänen vaimennuksen resonaattori.
     
  9. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Eli turha :D
     
  10. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Tänään kokeilin huvikseni virtoja avaimesta ja siellähän ne oli niin kuin aina ennenkin... on se uskomaton auto, sähköjen kans saa olla hippasilla ja ihan kuin piilottelisivat jossain. Ehkä se fusible linkkien heiluttelu tai rattiakselin kolistelu auttoi. Akut laiturissa ja auto ehkä huomenna kotiin. Pitää vielä ennen ajoon lähtöä heilutella johtoja sammuuko samoin tein...
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Mulla tuo 95 kans joskus 7 vuotta sitten sammui kovalla pakkasella ja kaikki mittariston valot pimeäksi mutta heräsi samantien. Vieläkään ei oo selvinny mikä sen tuli :D
     
    juhis_90 tykkää tästä.
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vilu?
     
    juhis_90 ja smgt tykkäävät tästä.
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Kysymys: onko tietoa missä vehkeissä on ollut vakiona noita 18:1 tai 19:1 puristeisia mäntiä ja mistä ne tunnistaa?? Mietin tulevaa kokoonpanoa että onko järkevää laskea puristuksia ja lisätä ahtoja vai antaa olla vakio männät...
     
    Muokattu: 5.11.2016
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vakiona ei missään autossa.
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Okei, marine puolen hommiako??
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yep. Ite olen vakio männistä ottanu siivun pois.
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Eikös vakio ruttu ole 21:1?? Onko kuinka paha napata siivu männästä ja kuinka paljon oot laskenut ruttuja??
     
    Muokattu: 5.11.2016
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Craigslist ja toisaalta kijiji on kaksi kaikkein yleisintä myyntipalstaa, sieltä voi katsella.
    Rumblet ja ysäri sössöt ei ole yleisiä.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Tilanne on siinä mielessä tyhmä, että meillä on semmoinen 25 vuoden tyhjiö kevyiden pikappien osalta.

    Lain säätäjä on ollut siinä määrin tehokas, että auton hinnan päälle on mätkäisty toinen mokoma veroa, joten ainoaksi vaihtoehdoksi on jäänyt hommata se kasipulttinen, jonka kantavuuksien puoleen on saanut rekattua kevyt kuorma autoksi.

    Ja jos nyt miettis sitä 90 lukuista halpaa, niin sen rahtaaminen valtameren yli ei taida tulla kovin halvaksi, joten parempi ehkä jossain kohtaa tutustua tuohon länsinaapurin tarjontaan.

    Veron nyt jossain 20 vuotta vanhassa ei luulisi olevan mahdoton, tai mistäs sitäkään tietää!!
     
  20. venom87

    venom87 3rd gear

    Voisko joku kattoa hehkureleen kytkennän mulle? Ei meinaa löytyä 1991 6.2, k2500 johdotusta mistään. joku räpeltänyt nappihehku tuohon ja pitäis löytää piuhoille omat paikat että pääsee entisöimään orkkis systeemin takas käyttöön.
    Johdot on oranssi, violetti, vihreä ja musta, kaikki siis pätkitty poikki..:mad:
     

Kerro tästä muillekin!