mikäs th200-4R:ää vaivaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jpanu, 24.6.2004.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun mielestä toi kuvatus on ihan päin vittua?
    Pistin oman vessan koneistoon sellaisen anturin joka päästää läpi nelosella. Ei tarvii relettä ja vain yhden piuhan ulkopuolelta.
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Toisinsanoen jos haluaisi pelkästä keinukytkimestä lukon päälle (ei jarruvalokatkaisua eikä alipainekatkaisua, riittää myös yksi piuha (A-napaan)? Tarviiko maadottaa jostain muusta navasta vai maadottaako solenoidi itsensä?
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Melkein kannattas vaihteiston pohja aukasta ja tarkistaa kytkentä kun noissa on niin monta erilaista ja ei tiedä onko joku seppä muuttanu kytkentää, mut kyllä mä laittasin jarrupolkimen kautta kun mitä tapahtuu jos polkasee täydessä vauhdissa takapyörät lukkoon ja turbiini on lukossa ? mä en tiedä...mut ei tarvi kuin hirvi pompata tiellä eteen niin kyllä varmasti polkasee jokainen jarrua niin paljon kuin jaksaa
     
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    No joo, se on ihan totta.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No eihän siinä tapahdu muuta kuin että kone sammuu.
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    No sittenhän siinä ei ole mitään hätää, aattelin vaan jos menee jotain rikki kun valmistajat alunperin laittanu jarrulle vapautuksen.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on just sen takia ettei kone sammu.
     
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Olisiko tämmöinen ok (en ole todellakaan ammattilainen sähkökaavioissa enkä sähköjutuissa muutenkaan)? Ja se, että tarviiko tuolta laatikon liittimestä maadottaa joku napa?
    [​IMG]
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se tarvii välttämättä yhtään relettä väliin kun se solkku itessään on jo "rele" .
    Näissä on pääsääntöisesti 4 vaihteen kanavassa painekytkin joka on maissa 1,2 ja 3 pykälillä ja irrottaa nelosella.
    Pohja pois ja kattoo millanen kytkentä siellä on.
     
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Nyt on muutaman kerran pakkasilla tuntunut siltä, että kylmänä laatikko haluaisi tunkea lukkoa päälle (joka vaihteella), ja kone meinaa hyytyä kuormasta. Tilanne kuitenkin normalisoituu max 500m ajon jälkeen. Ei tee siis läheskään aina tätä. Nyt muistaakseni neljä kertaa koko meikäläisen omistusaikana.

    Saattaa olla myös että koittaa vaihtaa isommalle liian aikaisin. En osaa oikein sanoa, mutta jos se isompaa vaihdetta tyrkyttää niin ei ainakaan yhtä luistavasti kuin normaalisti.
     
    Muokattu: 6.11.2016
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niitä 3 vaihteella maadottavia kytkimiä taitaa olla vaan GN buikissa ja muissa rallimmissa vehkeissä.
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Eilen teki taas tämän työpaikan pihalta lähtiessä. Se toimii siis niin, että mitä enemmän kaasua painaa, sitä "isommalle" tuntuisi vaihde menevän (tai yrittää lukkoa päälle) vähän niinkuin olisi variaattori. Alkuun ihan pintakaasulla, sitten kun ajaa (ja loota lämpenee?) niin sitä enempi kaasua vaatii jotta sama ilmiö tulee. Max kilsan jälkeen on taas normaali. Vauhti ei siis hyydy vaan tuntuu että yrittää helvetin isolle työntää vaihdetta tai tarjota lukkoa. Väännöllä pysyy käynnissä kuitenkin. Ja sitten se mystinen juttu, eli normaalisti 4-vaihteella voi lotkotella tyhjäkäyntiä noin 60km/h, mutta tämän ilmiön ollessa tuntuu että tyhjäkäyntiä mennään noin 85km/h?! Lootassa ei siis pitäisi olla noin isoa vaihdetta edes, vai luistaako turbiini aina normaalisti ilman TCC:tä noin paljon ja lukon kanssa välitys vaihtuu noin radikaalisti. Tätä on tosi vaikea selittää, mutta tavallaan mitä enemmän painaa kaasua, sitä isommalle vaihteelle yrittää. Myös pakkovaihteilla sama juttu. Joutuu käyttämään välillä vapaalla kun alkaa käymään sääliksi voimansiirtoa. Sitten uudelleen D:lle ja kohta sama juttu (noin kilsan verran siis).

    Olisiko Mudracer joskus ehdottanut että voisi falskata ööliä jostain välistä ja yrittää näin juntata lukkoa päälle, kunnes lämmetessä "tiivistyy"? Itse en tiedä laatikoista mitään eikä näistä oikein löydy mitään hyvää perustietoa muutenkaan mistään.
     
    Muokattu: 8.11.2016
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota lukkosolkku käteen ja putsaa se. Brakecleaneria ja paineilmaa niin mahdolliset paskat poistuu. Toi solkku toimii silleen että se päästää koko ajan ööliä läpi ja solkku sulkee sen vuodon kun lukko halutaan päälle. Kylmä ja pikkasen paksumpi ööli ja paskakikkara solkussa saattaa aiheuttaa sun plootan oireilun.
     
    hevimies tykkää tästä.
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Nyt on käytetty öölpohja auki. TCC-liitin on neljänapainen, josta oikea alanurkka on tyhjä. Vasen alanurkka on plussa. Vasen ylhäältä on maa, oikea ylhäältä on painekytkin. (Autossa ei siis nykyisin ole sähköä kaasarissa.)
    Veikkaus olisi, että kaksi ylintä napaa yhteen ja tietysti plussaan virta kytkin/jarruvalorelehässäkän kautta?
     
  15. jampero

    jampero 1st gear

    Tämmöstä utelisin, että kuinka nopeesti teilä kelaa TH200-4R vaihteet läpi kun on D päällä. Ite oon tarkkaillu, niin 40km/h vauhdissa laittaa jo kolmosen sisään. Onko normaalia vai pitääkö huolestua? Kaikki pelittää lotassa normaalisti.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu pintakaasulla kiihyttäessä laittaa 2 jo heti miten ja 3 tosiaan jo 40 viimeistään, mitä enemmän polkee niin sit nousee vaihtohetki
     
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kyllä vähän siltä vaikutti. Öljyt on vaihdettu nyt askiin ja ei ole sen jälkeen tehnyt tätä "variaattori-ilmiötä". Todennäköisesti oli vähän jotain könttiä vanhassa öljyssä joka tukki paluukanavaa.
     
  18. rafu1

    rafu1 1st gear

    Laitetaa tännekkin.Ongelma on et 4:nen katos, TV-cable pääs löystymään.Laatikko th200r4.TV-cable on yritetty säätää.Öljyt kirkkaat ja tarpeeks ei haise palaneelle.Vaihteet 1-3 ei luista.Lootassa tci constantpressure kit.Vaihtaa 1-3 ihan ok mutta 4:nen hävis löyty muutaman kerran mut nyt on ihan hukassa:(.Onko r4-4r eroja?
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nelosen pakka ei ole kovin vahva joten onhan mahdollista että löydä tv-vaijerin säätö+turbiinilukko päällä vedättäminen on vaan tehny pakasta selvää?

    Yrittääkö edes päälle vai jääkö vaan 3 sisään?
     
  20. rafu1

    rafu1 1st gear

    Ei edes yritä 4:sta enään.3:nen jää päälle.Hyvin menee silläkin,ei luista 1,2,3.Turbiinilukko on katkaisian kautta.Lukko ei ole ollu päällä.
    Kolmonen jää päälle.Th200r4 tai th2004r onko eroja sähköinen "od"????
     
    Muokattu: 3.10.2017

Kerro tästä muillekin!