Power Stroke 6.4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Crea, 26.6.2015.

  1. Crea

    Crea 1st gear

    Lista on pitkä jos kaikki aikoo katsoa mutta tärkeimmät on et hyvin huollettu. Historia selvä carfax autocheck. Moottorin puolelta on hyvä jos dpf ja egr poistettu. Dpf mekaanisesti ja egr riittää softaus. H&S performance virisoftat toimii ainakin loistavasti ja hoitaa kummankin pois. Fordi on ainakin minut yllättänyt positiivisesti. Voin suositella. Kulkupuoli on tosiaan uskomaton sopivalla softalla.
     
  2. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Kiitos tiedoista, vielä kun löytyisi sopiva yksilö...
     
  3. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Minkälaisista hp/nm luvuista puhutaan perus softatun laitteen kohdalla? Onko moottorin luotettavuus 6.0 luokkaa vai parempi? Toimiiko hyvin ympärivuotisena käyttöautona vai onko kokoajan jotain ärsyttävää pikkuvikaa päällä? Onko polttoainetalous 6.0 luokkaa vai vähäruokaisempi.
     
  4. Crea

    Crea 1st gear



    Tuohon taissa olla ne pakolliset tehty...



    Itellä nyt vuoden ollu ja hyvin toiminu käyttiksenä. Soppaa menee joku 13-14l tiellä ja kaupungissa 18l
     
    Janne76 tykkää tästä.
  5. Crea

    Crea 1st gear

    Sehän ois taas kuorkki katsastettu ja reilu vuosi ajoa-aikaa taas saatu.

    Mielenkiintonen tämä Salon tilanne, kun nopeusrajotin lappua ei tunnu saavan, kun yhdestä firmasta. Jussi dieseli oli lopettanu lappujen jakamisen...
    Eipä sillä, tuolla Vehotrucks Salo eli Sisu houlto palvelu erinomaista ja ihan kohtuu hintakin.
    SF katsastukselle kans peukut sujuvasta katsastuksesta!
     
  6. Janne76

    Janne76 3rd gear

    No voihan p. Mulla kans kohta katsastus edessä, ja ilmeisesti hinnan korotukseen tyytyminen jos ei jussin diesel enää kirjoita lappua :(
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ mikä rajotin? Viriboxista

    Keväällä tullut ohjeistus konttoreille että rajottimesta pitää olla rajoittimen virallisen edustajan todistus toiminnasta.

    Meidän käyttämä todistuksen kirjoittaja ilmoitti ettei enää kirjoita Edgen/SCT;n boxeilla tehtyjä rajoittimia.

    Pitää vissiin alkaa SCT;n edustajksi jott voi kirjoittaa itse todistukset.
     
  8. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mulla on VDO, jonka tää kyseinen dieselkorjaamo on vielä asentanutkin. Erikoista jos eivät enää niitä tarkasta...
     
  9. Crea

    Crea 1st gear

    Oli kuulemma henkilökunta vaihtunut niin ei ollut enää oikeuksia kellään noihin rajoitin hommiin, ei edes VDO. Sellasta ainakin sano, kysyähän aina kannattaa. 92€ oli tuolla sisuhuollossa nopeus ja päästöt.

    Missä Salon tai Turun nurkilla asiantunteva huoltopalvelu näille kaluistoille?
    Pitäs huoltoaika varata jonnekkin, kun ei oma aika riitä taas mihinkään.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jos saavat asentaa niin saavat varmaan myös tarkistaa.

    Ongelmaksi muodostuu nämä viriboxilla yms. tehdyt rajoittimet joihin ei löydy virallista edustajaa.
     
  11. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Aiemmin kelpasi nopeudenrajoittimen tarkistamiseen esim. gps mittaus, laki muuttunut ja pitäisi rajoitin tarkistaa sähköisesti.
     
  12. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Tänään alkoi kojetaulussa palamaan jakarin kuva, ilmeisesti joku huoltomuistutus. Onko tohon joku kikkakolmonen millä sen saisi veke, vai pitääkö käydä piuhassa.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ilmoittaa kauniisti että tartteis koodit lukee..
     
  14. Väne

    Väne Gearhead

    Täällä ois tarvetta moottorille tai osille, saa tarjota mitä vaan uutta tai käytettyä, lähiaikoina tilataan osat Dynamic dieseliltä jos likempää ei löydy..
    Onko kellään kokemusta Dynamic diiselistä?

    Auto ollut kaverilla kovassa käytössä, mäntä ei kestänyt 15km kaasu pohjassa ajoa, paljonkohan tuommoinen ohjelmoitu f250 kulkee kun viisari on topparia vasten:D
    Dpf ja egr on poistettu käytöstä mutta oiskohan mäntä saanut kipeää jo aiemmin kun dpf oli käytössä.
    Yks kankikin oli mutkalla ja kansissa halkeamaa, keinutkin on sen verran kuluneet ettei uskalla käyttää..

    Ostoslistalle näkyy tulevan pituutta:confused:
    Intikan 030 männät, pinnoitettuna.
    Kanget
    Master kit
    Vesipumppu
    Öljyjäähy
    Kannet
    Kansistudit
    Flektin kytkin
    Keinut ja sillat
    Nokka (väittävät että hiotulla nokalla tulee parempi geometria eikä venttiilikoneisto kulu niin nopeasti, voimaakin tulis lisää..)
    Tönärit
    Nostajat
    Turbiinin pultit
    Isompi down pipe, muu putkisto onkin jo 4"

    Tuntuis että mäntien ja nokan vaihdolla ja kansistudeilla koneesta tulis jo melko luotettava..
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mikään (vakio) diesel ei kestä pitkään kaasupohjassa ajoa. Mäntä painaa liikaa.

    No, jokainen päivä on koulupäivä.

    Listaa kun luki kansien kohdalle ni alkoi huimaamaan. Kalliiksi tulee. Halutaan kai virittää lisää. Siksi osina. Muuten ehdottaisin koko koneen tuontia. Jenkeissä on pulaa ehjistä 6.4 kansiaihioista. Teettävät kiinassa joista koneistelevat.

    Kyllä minä noi osat saan. Dynamicistä ei ole kokemuksia.
     
  16. Väne

    Väne Gearhead

    Miten mäntä hajoaa painon takia? Menee poikki?
    Mäntä halkesi peruspaikasta josta kai hajoavat ilman kummempaa väärinkäyttöä ja vakionakin lämpökuorman takia, eli halkeama lähtee palotilan terävästä raunasta alaspäin ja männän jäähdytysöljykanavaan, noissa voortin omissa männissä ei ole seinämävahvuutta palotilan pohjan ja öljykanavan välillä. Intikan männissä on pyöreämpi palotilan reuna.

    Juu kantapään kautta ehkä oppiikin jotain..

    Ei se tarvi lisää voimaa, noilla tehoilla loovakin ehkä kestää. Nokasta ja downpipesta tulee tietenkin jokunen heppa ja väittävät että kiinan kannet virtaa enempi kuin vakiot.

    Saishan niitä valmiita rakennettuja moottoreita ja alkuperäisiä kansiakin korjattuina mutta kalliiksi tulee kun ovat pantteja vailla..
    Kiinan kansissa omat riskinsä mutta niitä kuitenkin saa.
    Käytetyn koneen ostokin on arveluttavaa, työläs kokeilla pelaako ja hintaeroa ei jää kovin paljoa uuteen..
    Tutkippa mitä osat ja koneet maksais.
     
  17. Kansleri

    Kansleri Gearhead

    Jahas, kuulostaa, että alkaisi olla aika miettiä, että hankkiutuisi saastelaitteista eroon. Yrittää selvästi polttaa DPF:ää puhtaaksi vähänväliä, ja kulutus nousi tuolta n. 17 litran keskikulutuksesta kolmenkympin tuntumaan kaupunkiajossa. Muuten tuntuu kaikki pelaavan, voima on tallella, ei vikakoodeja kummittelemassa yms. Tosin pari kertaa herjasi p2138 , eli kaasun asentotunnistemeen liittyviä juttuja, vaan sekään ei uusinut kun nappasin pois. Onko täällä pohjois-suomessa ketään jotka nuita laittelee, vai pitikö lähteä käymään etelässä mutkin..
     
  18. Crea

    Crea 1st gear

    Ebaystä tilaat jonku sopivan delete kitin tai vaihdat samalla paremmin virtaavan putken. Kulutuskin tippuu hieman ja koneen lämpäpiikit tasottuu. Euroja säästyy aika mukavasti ja auto tulee tutummaksi.
    Turkuun/Ruskoon en ainakaan suosittele viemään, kun pojat tekee mitää osaa ja se ei tunnu olevan paljoa ;)
     
    Muokattu: 11.11.2016
  19. Kansleri

    Kansleri Gearhead

    Nokkelanapokkelana voisi tietenkin ottaa ja tyhjentää tuon orkkis DPF-pöntön ja jättää putken vakionnäköiseksi? Eihän nuo hinnankiroissa ole näköjään.
     
  20. DslCat

    DslCat Gearhead

    Palattu 10 vuoden tauon jälkeen kasimukisten nokilekojen pariin.
    Täältähän löytyikin 6.4:n oma ketju..

    Tuli hommattua tuollainen jötkäle, johon on haluttu edellisen toimesta enempi menohaluja (Dtech) ja ahistimia offattu/disabloitu.
    Talvenaikana kuultu kitinä serpentiinin varrelta paikallistettu väljäksi viskokytkimen lagruksi (väljä lämpöisenä), leipoi nyt lämpimällä kurvissa ittensä hirtoksiin hyrrävoimien vaikutuksesta..
    Nooh, toimihan tuo, mutta puhallinmölinä tonnin tuntumassa kovaa, ja herkästi hinna vinkaisi terävällä kaasun näpäytyksellä. Ropellillahan ei ole kuin metrin verran halkaisijaa :rolleyes:
    Ison kiintoavaimen 48mm (tai mulla lähin oli 50mm, sekin käy) väliinmahtumisen lisäksi oli ongelmaa pitää jotenki kiinni vesipumpunpyörästä.. kädet ei väliin mahdu, hyvä kun valollakaan kohdille pääsee, muovihimmeleiden kanssakin vaikeaa kun tuo ympäryssuoja lähtee vasta ropeltimen jälkeen:mad:

    SinäPutkessa pari videota melkein aiheesta, ja yks työkalumainos..

    Päätin tehdä kalliin hinnan sijasta ite aihiona mätänetin nokkapyöräkalu. Liiat ulokkeet pois ja tapit sopiville kohdin, koska siivapyörässä sopivasti rei'itys..
    [​IMG]
    Tuonne sekamelskaan kohillee, jatkovarsi ja voimaa peliin (vasurikierre)
    [​IMG]
    ..ja tilaa tuli ;)
    [​IMG]
    ..siitä vain apinoimaan, jos tarvetta samalle hommalle.
    Vesipumpunkin liemineen ajattelin vaihtaa samalla kun sitä suosittavat tehdä viskokytkimen ikääntyessä.. niin oli halpa rokkiautossa, että samalla kyydillä sekin tuli..

    E: tarkkasilmäiset ehkä huomasvat, että moniurahihna menee oudosti. Oli laitettu lyhyt hihna (2188mm gates'in euroremmi) - ehkä menis, ykköslaturilla olevaan, mutta tuplalaturiseen ei noin laitettuna oikein vesipumppu/flektisiivalla ole pitoa.. oikea on 2444mm (956"). Taas tuli hommaan viivästys kun pakettia saa odottaa..
     
    Muokattu: 28.6.2017
    Kansleri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!