Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Jorpex

    Jorpex 1st gear

    Kiitti.
     
  2. RamRiki

    RamRiki 1st gear

    Mitenkäs saisin selville onko 2nd gen 2500 ramistani (96) laatikko jo vahvistettu?

    Amerikassa vedetty 5th wheel vaunua, eli vetopöytä ollut lavalla, luulisi että on vahvisteltu jos isoa massaa vedetty. laatikko toimii mainiosti, syöttöä lisätty, ahdot vähän alta 2 bar
     
  3. smgt

    smgt 3rd gear

    ajotuntumaa vertaamalla toiseen. sillon huomaa jo onko vakio vai rimmattu. täysi varmuus valitettavasti tulee vasta kun purkaa muttereiksi sen.

    turbiinin voi nopeesti vilkasta ku ottaa vaihelaatikosta pikkusen suojapellin pois.
     
    Muokattu: 14.11.2016
  4. Ranee

    Ranee Gearhead

    Minulla käy moottori lämpöisenä näin viileämmillä keleillä, onko muilla samaa ilmiötä?

    Auton oma mittari jonka anturi on lohkon takaosassa nousee pakkasilla pykälää korkeammalle kuin lämpöisillä ja termostaatin aukeamisia voi havaita viisarista. Termostaattikotelossa on anturi jälkiasenteiselle mittarille ja se näyttää tasaisia lukemia.

    Olen paikantanut aiheuttajaksi ajoviiman joka jäähdyttää termostaattikoteloa niin paljon ettei termari suostu aukemaan, olenkin laittanut kotelon eteen suojaa joka lieventää ilmiötä.
    Keulan pahvittaminen normalisoi tilanteen mutta sähköflekti on justiin termarin kohdalla niin ei mielellään koko keulaa peittäisi.
     
  5. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Mulla se kesällä teki enemmän sitä että ekan kerran ajoonlähtemisen jälkeen kun nousee lämmöt, ne menee lähelle tokavikaa viivaa ennen punarajaa, eli jää reilun neljänneksen punarajan alapuolelle ja sitten ku termari aukee niin laskee normaaliin 190 lukemaan. Tälleen kylmemmällä se pysyy hillitymmin siinä jopa 200f ja laskee 190 nopeasti. Heittääkö mittari niin paljon vai onko normaalia että käyttää melkosen lämpösenä ennen ku termari aukee? Aina tuottaa vähän kylmää hikee otsalle kun jänskättää. Voiko se lie sitten olla niin tarkka tommonen mittari...
     
  6. RamRiki

    RamRiki 1st gear

    Mitä siitä turbiinista havaitaan? väri, koko...?

    Ramissani on shift kit laatikossa, vaikeuttaako se eron huomaamista?

    Vahvistettu laatikko on oletettavasti jämäkämpi ajaa ja luistoja ei ole?
     
  7. bou243

    bou243 1st gear

    Kulutuksista sen verran että sain itse jokunen päivä sitten mitattu 300km (okei 305km) matkalla TRE - Vaasa maantiekulutukseksi 10.6 satasella. En muista milli kokoa renkaissa muta about 31" tie - semi AT - kuviolla. Mitattu siten että tankki täyteen "pistooli stoppiin", ajo, uudestaan tankkaus pistooli stoppiin. GPS nopeus noin 78-81 välillä. Helvetin nätillä ajolla, yksi ainoat ohitus.

    Eka postaus muutes! Tuli hommattua 2500 -95 5.9 diesel. Saas nähä onko jonkun vanha :D
     
  8. smgt

    smgt 3rd gear

    olikohan vakio turbiinissa pellistä rässätty pohja mihin on hitsattu natsat ja niissä on kiinnitys kierteet vetolevyyn.

    billetti turbiineissa on pääty oikeesta lootusta koneistettu ja kiinnitys reijjät on siihen suoraan tehty.

    vuosi sitte itelle vaihoin mutta en enää muista tuota eroa varmaksi.
    orkkis on ainaki maalaamaton. billetit on monesti maalattu kasatessa. nuo ku vilkasee niin tietää jo vähä etiä päin

    mulla on laatikossa shift kitti ja lowstall turbiini. silti oma tuntuu helvetin skootterilta. jos sulla on vetoa hyvin ilman lukkoa niin ei ainakaan vakio voi olla.
     
  9. Ranee

    Ranee Gearhead

    Lisätään tähän vielä että Eberin käyttö ajon aikana pahentaa tilannetta.
    Taasen jos pääsee kuormittamaan enemmän, mäkiset pikkutiet tai kärry koukussa niin tilanne normalisoituu.
     
  10. Yamato

    Yamato 1st gear

    Millainen turbiini 3 koppaseen ramiin pitäisi laittaa, että saisi välitettyä vääntövoimaa renkaille muutenkin kuin lukko päällä?
    Nyt on paikallaan jokin aftermarket turbiini, joka ei kuitenkaan miellytä. Jos on vähänkään ylämäkeä paikaltaan lähtiessä niin kierrokset saa nostaa lähemmäksi 2000 rpm, että auto kiihtyy edes kohtuudella. Kaasu pohjassa jaksaa pitää kierrokset aika liki 3000 rpm ja kiihtyy 0-100 noin 8 sekuntiin. Minun mielestä normaaliliikenteessä pitäisi keretä max 1500 kierroksella jäämättä pahemmin jalkoihin.

    Ärsyttää varaosakauppiaiden tapa speksata turbiinit tyyliin "tiukempi kuin vakio", "vaativaan kärryn vetoon", "low stall", yms. ympäripyöreää.
     
  11. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Mulla on tuossa kakkoskopassa kyllä toiminu hyvin nimim. Mudracer kautta hommattu turbiini. 1500rpm vetää jo muun liikenteen matkassa kevyesti
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    mulla on kans mudracerin tekemä ja tuntuu ihan skootterilta. kierroksia saa olla 1600-1800 että menee kaupungissa muiden rytmissä. oli kyllä niin pettymys ramin automaatti että teen joskus isonapoikana manuaalin ramista.

    vakion tilalle kun laitoin niin odotin jotain semmosta että pinta kaasulla pystyy kaupungissa gruisailee.
     
    Sauhu5.9 tykkää tästä.
  13. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulla gearmannin tekemä single billet turbiini ja tää oma rämi lähtee ku päästää jarrun. Ei ehkä sovi tähään mun hx40 missä on #18 pakopesä ku tuntuu siltä että turbiini nappaa enneku turbo alkaa pyörimään kunnolla.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Liikkuu mullaki ku jarrun irrottaa. Liikennevaloissa talvella saattaa alkaa takaset pyörii tyhjää. Mutta niin teki vakioturbiiniki lt2 hakkapeliitoilla.
     
  15. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Isompaa autoa ei ikinä pidä koko ajan ajaa. Antaa sen mennä ja korjaa sit ku alkaa olla kaista loppu. Koko ajan jos rupee ohjaa ni käsihän siinä väsyy. Ei tälläsist autoist mun mielest kuulu mitää pikkuauton ajettavuutta lähtee hakemaa. On noissa nivelissäki sen verran rajut toleranssit jo uutena että vähä sinne päi :rolleyes:
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    Onhan tuohon ohjaukseen paljonkin aftermarket parannuksia vrt alkuperäinen.

    Simpukka on vaihtokunnossa jos ei oo dss ja varsi heiluu ku hevosen heppi ja vuotaa liemet pihalle, muuten se on ominaisuus tai kaikkien pikkuvälyksien yhteissumma.

    Mulle tuumas inssi ku oli pikku klappi yhessä nivelessä että 6-8mm sallitaan pystyheittoa jousikuormitteisessa nivelessä kuorma-autoissa, se on aika pirusti minusta...
     
  17. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Ja 15 astetta saa olla ratissa tyhjää joka on sekin kohtuu paljon johonki kapeelle tielle
     
  18. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear


    Jep orkkis turbiinissa hitsatut nasta missä kierre muistaani 6 kpl;) nyt tilalla kunnollinen umpipääty mihin on koneistettu.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vi**u, ne kunnostetut ei kyllä oo kunnostusta nähneetkään!! Lopetin myymästä "tehdaskunnostettuja" siinä vaiheessa kun lähetin asiakkaalle kolmannen "tehdaspilatun" simpukan, kaikki edelliset oli väljempiä kuin sillä oli ollut autossa kiinni...
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mikä vuosimalli tai laitas mulle VIN???
     

Kerro tästä muillekin!