440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Onkos kukaan muuten asentanut Comp Cams 206 nylonista nokan päittäislaakeria? Ja jos on, niin miten ihmeessä sen saa mahtumaan nokkarattaan pulttien väliin? Vai oletteko sorvanneet buttonia kapeammaksi?
     
    Muokattu: 18.11.2016
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo just tuolla tavalla sorvaamalla laitoin itelleni sopimaan ko tuotteen.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä oon kylmästi tehny siihen vaan hiomalla väistöt/kavennuksen pulttien kohalle siihen nappiin. Tuo sorvaus tietenkin vähän virallisempi vaihtoehto mutta käytännön lopputulos lienee sama.
     
  4. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Ok thanks, täytyy iltasella sorvailla. Oletteko käyttäneet vakiota jakopään koppaa, vai jotain vahvistettua rollerikoneissa?
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ihan vakioo. Ei sen voiman mikä siihe kohdistuu pitäis sellanen olla että joutuis jotain erikoisuuksia miettimään.
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tuli tossa huoltoo varten avattua yks aika reipas 440, ja tällasta tuli vastaan. Onko tää nyt sitten sitä kuuluisaa capwalkkia? Kaikissa runkopukeissa vastaavaa jälkeä. Perus rautapukit vakijo pulteilla. Taitaa mennä molemmat uusiks.

    [​IMG]
     
  7. leatherjacket

    leatherjacket 1st gear

    Terve, paljonko tästä 440 koneesta otettu tehoja irti. Olisko 400 koneen orkkispukit samoilla tehoilla kestänee 400 koneessa paremmin moisessa kyydissä.
     
    Muokattu: 18.11.2016
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tossa on arviolta 600 korvilla teho, sellanen korkeen kympin/matalan 11 kone oli B-kopassa. Ei mitattua tehoa.

    400 lohkon runkolinja on kaikista vahvin, mutta siinäkään orkkis pukit ei sen paremmin käyttäydy kuin nuokaan. Kyllä se näköjään alumiinisiin tarvii pikkuhiljaa mennä. Ne vaimentaa tehokkaasti tuota värähtelyä mistä tuo tod näk johtuu.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joku halpis vakion tyyppinen peltinen lärpytin omassakin. Tosin isot pojat sanoivat, että se voi jonkun verran elää (ja sitä kautta sytkä myös), mutta ainakin tuo on kestänyt jo sen +20 vuotta satunnaista rääkkiä.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei pikku cap walkista kannata olla huolissaan, ei toi näytä kovin huonolta. Mut samalla tietty ku linjan ajaa ja vaihtaa studit, ni vaihtaa pukitkin.
    Tos oli yks tapaus mist uupu sellanen sata heppaa haaveesta kun orkkis koppa rullanokan kanssa notku niin paljon et sytkäennakko putos kierroksilla 15 astetta. Perustaa ku laitto sellanen 50 astetta ni putos vedossa johki 35 tienoille aj tuotti sen mitä haettiin.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    15 astetta peltikopan ansiosta? :eek: No sen täytyy venyä sitten aika komeasti. Mut joo, ehkä tässä syy siihen miksi omallakin kiululla on ajettu kovimmat ajat jollain järjettömillä 45 asteen ennakoilla :D
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo. hämmästys oli kyl melkonen, etenki ku oli toka motti peräkkäin joka ei ollu alueella. Siin toisessa jo valmista päittäistä milli-pari, liikuttaaa jo ihan reilusti jakajan ratasta. Siin ei vaan tajunnu tsekkaa ennakkoodynovedossa mut oppia ikä kaikki ja talven mittaaa koitetaan uudestaan. Aina kisäks kuvitellu et oljypumppu pyrkis painaa nenää taaksepäin
     
    Muokattu: 20.11.2016
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Hurjia eroja.

    Itsellä tos yhes rullanokkakonees jakopään koppa on joku aftermarket ja sen verran alkuperäistä paksumpi, että se nojaa käytännössä kiinni vesipumpun runkoon. Ei luulis venyvän.
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onko kukaan käyttäny nuita teräksisiä prw keinuja???

    Vai osuuko heti paska tuulettimeen?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, helpoin tapahan varmistaa toi asia on laittaa pumpun ja kopan väliin jotain, siis jos se päittäinen alunperin on oikea, se n. 0.2mm.
     
  16. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Kyllähän toi vakio jakopään koppa tuntuu notkuvan ihan sormivoimin. Yritän tunkea vesipumpun ja kopan väliin jotain mikä estää tuon notkumisen. Se cam buttonin sorvaus onnistui ihan nätisti, välystä jäi joku 0,1-0,2mm.
     
    Muokattu: 21.11.2016
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, nokkarattaan ruuvit kuusiokoloina tai torxeina kans jeesaa tohon mahtumisasiaan, kantojen tarvii olla myös tarpeeks matalat
     
  18. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Mulla ois -71 rulaavasta b-bodystä kaupat nimiä vaille valmiina ja nyt hiukan tekniikka mietintää.

    Haaveissa olisi melko raju tekniikka koska kori ei ole enää oikein museointi kelpoinen:odcool:.
    Kori on vielä jenkeissä ja mahdoillista saada samaan rahtiin konetta jne... joten tulis siltä osin edukkaammaksi hommata romut sieltä kuin täältä.

    Eli apuja koko tekniikka paketin suunnitteluun. Koneistukset mahdollista teetättää jenkeissä.
    Mun ajatukset saa ampua alas jos aivan järjettömiä :rotfl: mutta lähtökohta 600+hp ja lisäksi nossit saa toki enemmänkin olla. Tarkoituksena saada kilpiinkin mutta ajomukavuus ei ole ensisijainen haave :lol: :rotfl:

    Stroukki isolohko r vai rb? millä sarjalla ja mistä kannattaa romut ostaa?
    Kannet?
    Nokka?
    Imari ja kaasari?
    Sytty msd?
    muut romut?

    Lisäksi manuaalikoneistoinen aski ja mikä olisi hyvä perävälitys?
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    soppa79 tykkää tästä.
  20. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos kannet virtaa +300cfm ja laahurinokassa on asteita +260 @ 0.050" niin tuloksena on +600hp. Tietenkin puristuksia pitää olla +10 ja peltisarjat. Tuossa edellisen viestin ketjussa olikin lueteltu kansia. Luultavasti kaasarikin pitää olla vähintään 850 ja hyvä imusarja.
     

Kerro tästä muillekin!