Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. TurboDiesel90

    TurboDiesel90 1st gear

    Mikä tuo carfax on? Kyllä näyttäs että on mittari painunu parempiin suihin Toki tää ei oo vielä suomesa kerenby kilvisä ollakkaan
     
  2. smgt

    smgt 3rd gear

    se on paikka minne on ainaki jenkeistä kerätty kaikki tieto autosta.
    joillekki on tullu yllätyksenä että jenkeistä pois myydessä on sinne saatettu kirjata 500tmailia mittari lukemaksi ja täällä suomessa se on vaan 200tmailia :D
     
  3. TurboDiesel90

    TurboDiesel90 1st gear

    No kilometreillä ei oo mulle ikään ollu mitään merkitystä. Sehän on vaan positiivista jos ajettu miljoonan ja liikkuuki vielä :D
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    JAMANT, Mites pystyykö sun korjaamolla nollata nuo huollon muistutukset ja herjaukset 2008 mallisesta Dodge Ramista. 6.7l cummins.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mitkä muistutukset?? Huoltovälikö, sen ainakin pystyy nollaamaan ihan itse (tietääkseni, ainakin konsernin Jeepissä pystyy, Dodgesta en osaa suoraan sanoa) ja mitäs tarkoitat herjauksilla?? Soita vaikka huomenna ja kerro mitä herjauksia tai jos et oo kaukana, tuu käymään, ihmetellään...
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sähköpostia lähetetty!!
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siellä on koodi: JDC: 200 KPH primary speedometer, että on se tehtaalta lähteny kilsamittarilla!!
     
  8. TurboDiesel90

    TurboDiesel90 1st gear

    Tuo myös näytti että 2-puolasella ratilla lähteny.
     
  9. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Saako tuosta 04 ramista abs.iä pois päältä. Eihän tuo pysähy jos uutta lunta tiellä. Renkaista ei ole kiinni. On reilu 700 kuorma-auton nastaa yhteensä.
     
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Voeiha swiddu. Miun 01 24valveella on ajettu 460 000 mailia. Aijon ajaa sillä 620000, eli millin/moottori. Kattellaans.

    Cummins forumilla ameriikassa on joku vetäny yli millin maileina 01 24 valve ramilla.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saa väliaikaisesti, ota sulake pois, mutta ei kelpaa katsastuksessa jos valo palaa...
     
  12. M_S

    M_S 1st gear

    Kerro toki muillekin, jos tuo oli toimiva idea... Vähän epäilen...
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, se jarrut lukossa, ABS:t pois pelistä, ei se yhtään paremmin pysähdy kylläkään...
     
  14. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Uutta luntako on 10cm niin abs yrittää vaan piettää rengasta siinä lumen päällä. Sillon pysähtyminen vastaa vr.n pöllijunaa. Normaali kelillä kyllä pysähtyy makiasta.
     
  15. simu_l

    simu_l Gearhead

    Tuntuu jenkeissä olevan hieman paljon herkemmät abs mitä vaikka euro vehkeissä, toisinaan tuntuu että vaikka kuin polkee petaalia niin rengas ei yritäkään pysähtyä. Mutta siihen tottuu aika äkkiä, oppii ennakoimaan, säästää samalla vähä polttoainetta ku moottorijarrulla menee.
     
    M_S tykkää tästä.
  16. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    -07 5.9 Rami sytytti vissiin lähestyvän juhlan kunniaksi moottorin muotoisen jouluvalon mittaristoon. Mites näissä toimii nuo halvat vikakoodinlukijat? Tässä ei näköjään toimi virrat päälle-pois-päälle-pois-päälle konsti. Halvalla tarkoitan näitä mallia Biltema 30€ lukijoita. Tekeekö mitään? Onko väliä millainen malli? Vai suosiolla pajalle?
     
  17. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Täällä oli jotku laittanu tuon teplostar 14tc lämmittimen 3gen ramiin. Olisko vinkkiä miten kytketään sisäpuhaltimen ohjaus?
     
  18. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Ossaako joku selventää minkä takia päivän ekaan ajoon lähtiessä pittää lorinaa ja lirinää lämppärinkennosta, tai ainakin jostain hytin etupään uumenista se kuuluu. tyhjäkäynnillä jos antaa kaasua niin lirinä alkaa. Tyhjeneekö lämppärinkenno tyhjäks ja mikä sen aiheuttaa? Heikko vesipumppu? Nestettä ei oo tarttenu lisätä, taso vaan heittelee paisarissa välillä mutta ei hukkaa kuitenkaan.
     
  19. kumminki

    kumminki 1st gear

    Laitoin yyveetä
     
    turbosleeper tykkää tästä.
  20. Yamato

    Yamato 1st gear

    Onkos kellään sattunut tällaista vikaa kohdalle? 03 Ramin laatikko on limb modessa eli vaihtaa suoraan neloselle, kun laittaa vaihdekepin drivelle. OD off toimii, mutta 1 ja 2 vaihteet saa päälle pelkästään käyttämällä vaihteen ensin vapaalla ja siirtämällä kepin nopeasti D:n yli ykköselle tai kakkoselle.

    Smartyn kapula kertoo seuraavat vikakoodit:
    P0700 Transmission Control Unit. MIL Request
    P1762 Governor Pressure Sensor Offset Volts High Or Low
    P1763 Governor Pressure Sensor, Volts Too High

    Mittailin Governorille menevät jännitteet, jotka olivat manuaalin mukaan oikein. Governorilta lähtevät jännitteet pitäisi olla auton paikallaan ollessa 0,66V (pinni #4) ja 8,3V (pinni #5), mutta molemmat ovat luokkaa 0,05V.

    Onko tuossa nyt Governor solenoidi ja paineanturi paskana? Hämää tuo vikakoodi, jonka mukaan jännite on liian suuri.
     

Kerro tästä muillekin!