Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Mulla oli joskus samaa vikaa ja korjaantu solkkujen vaihdolla. Niitä loovan sisäisiä piuhoja kannattaa tarkastella kans
     
    Yamato tykkää tästä.
  2. vesku77

    vesku77 1st gear

    Moro
    Osaako kukaan sanoo mikähän Dodge ram vm. 99 laatikkoa vaivaa kun turpiini lukko hyppii päälle ja pois?
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    /\/\ Throttle position sensor.
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

    tai jarrupolkimen anturi irrottaa lukkoo.
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Totta!!!

    Nyt kun muistelee, niin omaankin joutui virittämään palautusjousen jarrupolkimelle....

    Sit TPS vika jos reagoi, kun pikkasen painaa tai löysää kaasua..
     
  6. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Myös sähköhäiriöt saattaa vaikuttaa. APPS noise isolator auttoi aikoinaan omassani. :)
    https://www.summitracing.com/int/parts/bdd-1300030/overview/

    Uuden APPS potikan saanee vieläkin ebaystä parilla kympillä kun osaa etsiä. Mullakin sellanen on kaapissa vailla käyttökohdetta. :D
     
  7. Rautalahti

    Rautalahti 3rd gear

    Tietäiskö joku että onko 3 gen ramissa tankissa sellaista lähtöä valmiina, mistä saisi webastolle polttoaineen? Sitten tuo lämmitin, mahtaako 5 kw;nen piisata teholtaan? Jos tollasen Binarin laittaisi, näyttävät vaan suosittelevan sitä max. 3,5 litraselle koneelle, seuraavahan on jo 14 vai 15 kw se ainakin piisaisi, mutta onkohan turhan raju laite.
     
  8. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kyllä 5kw webasto pesee tavan lokilämppärin mennen tullen ja palatessa. Puolessa tunnissa on jo kesäkeli moottorilla oikeestaan kelissä ku kelissä.
     
  9. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minulla auttoi kun reititin uudestaan sen noin 5mm paksun ruskea/mustan maadoituspiuhan joka tulee kuskinpuolelta, menee laturin alla ja maadottuu apparin puolelle. Se ottaa häiriötä laturin magneettikentästä ja tekee sen, että 80km/h vauhdissa lukko menee päällepoispäällepois. Sen voi katkaista ja vetää vaikka kuskin puoleiseen akun - napaan. Pääasia on ettei se mene enää laturin lähelle.
    Tuossa video mistä piuha löytyy. Helpommalla pääsee kun sen kaivaa esiin, katkaisee ja maadoittaa kuskin puolelle... =D
     
    Muokattu: 5.12.2016
  10. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Mun 2008:ssä ei ainakaan ollut. Ostin ebaysta tankkiottimen ja otin pihtien päähän hylsyn minkä vedin lämpimäksi pilleillä. Painoin sen takapyöränaukosta tankin päältä läpi ja laitoin tankkiottimen siihen. Aika helpohkosti se siihen syntyi.

    Mä olen nyt kaksi kuukautta tapellu tommosen 14kw paskan kanssa eikä se pelaa vieläkään. tänään purin pois autosta ja katselin webastoa asentavien pajojen internet sivuja.

    Ihan pätevä laite jos tykkää harrastaa mutta jos haluaa että auto lämpeää suosittelen jotai ihan muuta.
     
    Muokattu: 7.12.2016
  11. Rautalahti

    Rautalahti 3rd gear

    Tankin päältä löyty kaksi letkukaraa, toinen takapäässä ja toinen keskivaiheen etupuolella, mikähän tarkoitus näillä on? Olis vaan helppo lykätä letku kiinni, joku 6mm kara varmaankin. Pitää varmaan koittaa imasta tuleeko niistä aine, tietäis vaan että meneekö pohjalle saakka.
     
  12. Ranee

    Ranee Gearhead

    Mitä minä nuita tankin päällä olevia karoja olen tutkinut niin ne on ollut umpeen valettuja eikä niistä mene putkea pohjalle, poralla jos puhkaisee karan niin voi käyttää huohottimena tai laittaa lisätankin tulon siihen. Tämä ei tarkoita etteikö juuri sinun tankissa voisikin olla putkea pohjalle.

    Tankkiottimia on ymmärtääkseni ollut sellaista mallia jossa on lähtö lämmitintä varten.
     
  13. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Mulla ne oli kummatkin auki. Koitin imeä mutta ei tullut ainetta. Kuvista kattelin niin jonkunlainen huohotinsysteemi näytti joissain autoissa olevan. En tiedä miksi Mulla oli vaan karat ja nekin auki...vedin niihin bensaletkut ja filtterin väliin ja letkun semmosen paikkaan että ei ainakaan skeida mene tankkiin.
     
  14. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Katoppa se letku mikä menee syyläristä paisarille. Jos se vuotaa niin alkaa tekemään tuota kun järjestelmästä ei poistu ilma kunnolla. Ja jos lisää jäähdytysnestettä niin kaadat sitä aina paisariin etkä kennoon.
     
  15. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Laitoin sulle viestiä.
     
  16. Teemu24

    Teemu24 1st gear

    Morjes, tuli eilen ongelmaa oman ramin kanssa (01) cumminssi koneinen siis lopetti lataamisen noin 100m ajamisen jälkeen ja kojetauluun syttyi merkkivalo check gages.. ajoin auton takaisin pihaan ja sammutin. Kun aloin 10min päästä irroittamaan laturia niin imusarja oli tulikuuma ,, hehku ihmeisesti kokoajan päällä.. revin akun navat irti. Tänään laturi purettu ja vikaa ei löytynyt sieltä? Akut on testattu ei nekään ihan paskat. Sähkökaavion mukaan säädin on powertrain modulessa ? Mistä nyt lähdetään etsimään vikaa ? Apuja tarvitaan!!! Ja miksi hehku oli päällä vaikka virrat olis pois ?? WTF?o_O
     
  17. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Eikös virranpuutostilaa kannattas alkaa selvittämään imuilman lämppärin jatkuvasta päälläolosta? ;)
    Tai sitte PCM rikki niin, että käskee lämppärin päälle koko ajan, mutta unohtaa toivoa laturilta latausta. :)
     
  18. Rautalahti

    Rautalahti 3rd gear

    Laitoin yyveetä...
     
  19. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Joo se imuilmahehku on sen verran tehokas että sehän imee laturilta kaiken tehon. Ja liian iso rasitus laturille jos jatkuu tietyn aikaa niin lopettaa lataamisen laturin suojelemiseksi. Itellä käyny joskus sama ku ollu kylmä kone ja ollu websu päällä ja vielä jälkihehkusykli menossa ja sit laittanu liikaa tuikkuja palamaan. Varmasti jos saa sen hehkun toimimaa oikein ni sammuu latauksen merkkivaloki
     
    Saetkae tykkää tästä.
  20. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minä otin koko hehkusysteemin pois. Siinä oli ne hehkulankojen kiinnipitävät posliinit aivan murusina. Tällä tavalla se käynnistyy -29 ilman hehkuja, ilman lämmittämistä ja ilman että painaa kaasua. Jos runttaa polkimen pohjaan kun startilla on hetken kelannut, se lähtee toisella starttauksella samoissa asteissa.
     

Kerro tästä muillekin!