'62 Chevrolet Chevy II 2D Sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 5.9.2016.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Täytyykin kysäistä niiltä, jotka on päässeet ajamaan tällaista Pikkukakkosta, että tekeekö noilla vakiojarruilla yhtään mitään?
    Ajatuksissa oli, että vaihtais levyt eteen, mutta nyt kun otin rummun pois niin selvisi, että joku edellinen rakentelija on laittanut ihan uudet jarruhilut tuonne. Sen takia ei tekisi mieli vaihtaa levyjarruja tuohon vielä ensikesäksi, toi budjetti kun on aika tiukka muutenkin ja leimamiehellehän nuo jarrut kelpaa kyllä, kun samoja on käytetty uudemmissa V8 malleissakin...
    [​IMG]

    Toki noi pitää käydä läpi ja tarkastaa, että ne toimii. Mutta jos kaikki on kunnossa, niin sillä säästäisi aika hyvin rahaa kun ei tarvisi tilata kalliita levyjarrusettejä...
     
    Muokattu: 8.9.2017
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kyllä oma pikku-kakkonen komeesti pysähty rummuillakin vaikka kuinka kovin 305:sta riivas...:cool:
    Ps. Hyvä projekti, oikein kiva lueskella näitä juttuja.
     
  3. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Mulla kerran hävisi ahdetulla pikkukakkosella jarrut täys kiihdytyksen ja reippaamman jarrutuksen jälkeen, oli orkkis rummut ilman tehostinta, ja vielä 1-piiriset, normi ajossa pärjää hyvin
     
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Hyvä projekti.
    Tee ensin valmiiksi asti ja uusi puslat sun muut.

    Joku fiksu sano mulle joskus, että tekee ensin autosta vakio-osilla kuin uuden, niin tietää sitten mitä kannattaa päivittää.

    Moniin autoihin on mennyt turhaan powerflexin puslia ja koni:n iskareita, ihan vaan siksi että ajettavuutta on lähdetty parantamaan ns. väärästä päästä.

    Ja kyllä nuo saumat kestää, alunpitäen näiden hitsisaumat on joskus mitä sattuu (kyl kyl, ihan tehtaalta), mutta moiset puskusaumat kyllä pitää.

    Sitten vaan sitä kotikireää stroukki Sbc:tä kehiin.

    Alustaa ja jarruja sen mukaan ajatko suoraa rataa, vai aiotko saada auton myös pysähtymään ja kääntymään...

    Eli tee niin ku tähänki asti: oma on autosi, joten voit tehdä siitä minkälaisen tahansa.

    Suositus: Kunnon puhallus ja suojaväri het päälle.
    Voihan se opiskelijabudjetilla kirpaista, mutta kun rupeat konetta virittämään, koneistamaan jne, niin rahaa kyllä palaa, joten auto mihin sitä rahaa palaa olis hyvä saada mahd. kestäväksi koriltaan. (Jos mutka-autoa teet, niin jäykkä olla pitää).
     
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitokset hyvistä vastauksista, eiköhän ainakin yksi kesä mennä noilla vakiojarruilla ja katsellaan sitten uudestaan, että pitäiskö ne vaihtaa levyihin.:odcool: Kaksipiiriset noista täytyy kumminkin tehdä jo nyt.

    Etupäähän mulla onkin uusi puslasarja, ja ajettavuutta on tarkoitus parannella siinä mielessä, että vaihtaa nivelet ja puslat sun muut uusiin, muuten etujousitus saa jäädä vakioksi, jos vaan jostain löytäisi aavistuksen pidemmät etujouset niin hyvä.

    Ja kääntymisestä ei tarvitse niin paljoa huolehtia, varttimaili taitaa olla tämän auton ainoa kilparata. Voi olla että tämän mutka-ominaisuuksilla ei kannata lähteä kokeilemaan mutkarataa...:poff:

    Ja kyllä toi kopan puhallus ja suojaväri olisi tosi hyvä juttu. Täytyy koittaa jotenkin järjestää asia, jos vaikka saisi haalittua rahat kasaan sitä varten...
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Sama täällä, yx piiri rummut ilman tehostajaa. On tullut tälleen jälkikäteen pariin otteeseen jossiteltua...
     
  7. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ei kuitenkaan käyny niin ku rahikaisella, joka unohti pallonivelen mutterin lukituksen, ja 80km/h vauhdissa toinen etupyörä veti aivan holtittomaksi. tästä on se 15-20v aikaa, joten toivottavasti muistan nykyiseen projektiin laittaa kaikki kunnolla kiinni, momenttiin, ruuvilukitetta väliin, niin saa joskus aukikin (paradoksaalista, eikö vain) :)
     
  8. 1320

    1320 Gearhead

    No joo, eihän noi mitkään hyvät ole, mut mennään niillä näin alkuun, eiköhän ne yhen jarrutuksen kestä maaliviivan ylittämisen jälkeen.:rotfl: Ja se on kanssa toivottavaa, että muistaa kiristellä kaikki pultit sun muut ennenkuin lähtee ajelemaan.:odcool:

    Laitetaas tuosta yksi kuva kun siirsin etuoven ovenkahvanreijät hieman taaemmaksi. Leikkelin yhden pitkän siivun pois, jonka sitten leikkasin kahtia ja vaihdoin palojen paikkoja keskenään. Takaoveen hyödynsin paikkapalaa tuosta varaosaovesta. Siinä oli vaan senverran Bondoa että piti hioa pellille ennen hitsausta.
    [​IMG]
    Toivottavasti naapurit tykkää rälläkän äänistä, tuli meinaan tänään rälläköityä suurin osa tän kyljen hitsisaumoista sileäksi.:poff:
     
    Muokattu: 8.9.2017
    hevimies, esmi, jrasi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Sillävälin kun hätäisimmät jo räiski rakettaja taivaalle, niin aloittelin tekemään apukuskinpuolelle ovimuutosta. Ekaksi leikkelin etuoven takapäästä sisäosan ja osan karmia pois, ja tämä osahan siirtyy sitten jonkinverran taaksepäin.
    [​IMG]

    Seuraavana raahasin oven pihalle ja raavin tuosta takaosasta massat pois, muuten ne alkaa käryämään taas hitsatessa... Joku on tuohon oven takaosaankin hitsannut uutta peltiä :rotfl: .
    [​IMG]

    Sitten takaovi käsittelyyn ja oven sisäosat taas pois. Karmea homma, rälläkkä kun ei mahtunut kaikkiin väleihin niin joutui sahalla nitkuttamaan. Tuostakin raavin massat pois.
    [​IMG]

    Ja sitten hitsailin pintapellit toisiinsa, tälläpuolella pellit sopi toisiinsa paljon paremmin kuin kuskinpuolella, eli tää oli hieman helpompi operaatio kuin mitä toinen puoli.

    [​IMG]

    Ensi vuonna (Huomenna) täytyy seuraavana sahailla ovi oikeaan mittaan ja takareuna oikean muotoiseksi. Sitten vaan kasailemaan etuoveen noita sisäosia ja tolpan siirtoon...
     
    Muokattu: 8.9.2017
    LPV tykkää tästä.
  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Helpompi ja helpompi. Sillähän ei ole mitää vaikutusta, että tekemällä oppii ja saa lisää itsevarmuutta hommiin..

    Ite en oo vähään aikaan tehny oikeastaan yhtään mitään, mut onneks nuoremmat vielä jaksaa....
     
  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Hyvä Niko. Isosti pitää tehdä. :)
    Ite olen vaan noiden kolmen Eaglen kanssa vaan nysvä-nysvä-nysvännyt pikku asioita... Ei mitään näkyvää isoa.

    No, ens vuonna sitten, jos ottais huomenna Willyksen sisälle. Aloittaisi sähköjen vetämisen.

    Kattelin tänään ulkoruokinnassa ollutta Americania, että jos aloittaisi umpikylki Deliveryn tekemisen. Hitsaaminen on hienoa hommaa.
     
    LPV tykkää tästä.
  12. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Erittäin mielenkiintonen projekti ja tuo 2d tolppa muutos iskee meikäläiseen satasella! :cool:
     
  13. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitokset kannustuksesta!

    No joo, eihän tää puoli mitenkään merkittävästi helpompi ollut, eikä nyt oikeestaan voi sanoa että tuo ovimuutos on mitenkään helppo tehdä muutenkaan.:lol:Mutta isoin ero tais olla se, että tällä puolella ei tarvinnut hitsailla ovipeltien välistä yhtään rakoa umpeen, toisella puolella parissa kohtaa joutui nimittäin pienen raon hitsailemaan, ei tosin mitään merkittävän suurta rakoa mutta kumminkin...

    Toivottavasti Coupe kumminkin näkyis ensikesänä liikenteessä! Ahdettu Lättis kolmella kaasarilla on vaan niin tyylikäs setti.

    Tässä projektissa tuota tekemistä tosiaan on jonkin verrankin, mutta sitä halusinkin. Eipähän tarvii pyöriä muiden mukana jossain baarissa iltaisin kun on jotain järkevämpääkin (?) tekemistä tallissa, ja mielummin ne rahatkin sijoittaa tähän.

    Hitsailussahan ei ole mitään vikaa, mutta kun pitää alkaa hiomaan niitä hitsisaumoja niin....

    Kiitokset, kyllä toi 2D Sedan on aina kuulunut omiinkin suosikkimalleihin. Tuleepahan tästäkin vähän erilainen kun suurin osa näistä tuppaa olemaan noita moniovisia.


    Tänään jatkoin tuota oven tekemistä, ekana merkkailin taas uuden oven takareunan lyijykynällä kaverin autosta tekemääni pahvimallia apunakäyttäen ja kuviosahalla katkaisin ovipellin oikeasta kohtaa.

    [​IMG]

    Seuraavana operaationa oli sovittaa oven sisärakenteesta irtileikattu takaosa uudelle paikalleen. Jonkin verran joutui mittailemaan ja hieromaan tuota, jotta se tulee samaan kohtaan kuin toisellakin puolella, ja sitten laitoin sen muutamalla pisteellä kiinni näin alkuun.

    [​IMG]

    Sitten aloin hitsailemaan noita sisärakenteita kasaan, ja ovipahvin yläpuolelle sainkin hitsailtua tuon palan valmiiksi, mutta alaosan kanssa kävi niin että hitsikoneesta loppui kaasu kesken... Täytyy taas käydä täyttämässä, nyt on kolme pulloa kulunut tyhjäksi tän projektin aikana...
    Tuohon vaiheeseen se nyt jäi...
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.9.2017
    Fileeraus ja Herje tykkäävät tästä.
  14. MAZA96

    MAZA96 1st gear

    Erittäin hyvältä näyttää! Toiset muuttelee vaan autoja 2 oviseks ihan tosta vaan ja ite ens saa ees aikaseks vaihettua Rekordiin etujarrulevyjä saatika mitään muutakaan mitä To Do listalla ollu tälle talvelle.:D
     
  15. 1320

    1320 Gearhead

    Heh, kiitokset, eihän toikaan ihan tosta vaan ole muuttunut, mutta kyllä se siitä vähitellen nytkähtelee eteenpäin... :lol: Ja onhan tässä vielä talvea jäljellä, niin kerkeää saada Rekordin kesäks kasaan!

    Eilen tuli loput Jenkkireissun tuliaisetkin haettua kotiin, eli kannet, öljypohja ja Radio Jet kärry piti lähettää kontissa. Finn-US hoiti käytännön järjestelyt ja hienosti tuntui toimivan, tietääpähän jatkossakin että voi haalia isompaakin tavaraa jos sitä rapakon takaa jostain swapista löytyy...
    [​IMG]

    Jokunen päivä sitten leikkelin apukuskin puolelta tolpan irti, eli se täytyisi seuraavana leikellä sopivaksi ja hitsailla sitten uuteen paikkaan.
    [​IMG]

    Ja sitten piti alkaa tinailemaan noita kuskinpuolen hitsisaumoja. Kyllähän sinne pohjalle olis voinut jotain lasikuitukittiä laittaa, kun eihän nekään ime kosteutta, mutta tina tuntui houkuttelevammalta vaihtoehdolta. :rotfl:

    Ajattelin ekaksi kokeilla tuohon takaluukun viereen, josta hitsailin antenninreijän umpeen, kun se on kuitenkin vaakatasossa niin tina ei ehkä pääse valahtamaan lattialle... Tinaamisesta löytyy senverran paljon keskustelua että kohtalaisen hyvän käsityksen sai siitä, että mitä tuossa pitää tehdä. Ainakin tinattavan kohdan putsaus tuntui olevan aina korostettuna, joten hinkkasin somalilaikalla alueen puhtaalle pellille...

    [​IMG]

    Siihen päälle tuli sitten pohjustusainetta ja kun sitä oli lämmitetty, pyyhitty ylimääräiset pois ja pesty pintaan jääneet hapot pois niin kokeilin sulatella tinaa tuohon päälle. Sulattaminen oli mun mielestä yllättävänkin helppoa, tai siis kertaakaan tina ei sulanut niin että se olisi ollut kokonaan nestemäistä. Ainoa ongelma oli, että mutsilta keittiöstä lainattu paistinlasta ei tainnut olla ihan paras vehje levittämiseen, eli tinaa ei saanut levitettyä kovinkaan hyvin tuohon pintaan kuten kuvastakin huomaa...
    [​IMG]

    Parempaa lastaa metsästämään ja Stirwellin nettisivuilta sellainen osui silmään. Tuo olikin paljon parempi ja tänään koeajoin sen sulattelemalla hieman tinaa tuohon kuskinoveen. Nyt levityskin sujui paljon paremmin, vaikka eihän toi mitään Bill Hines tasoa olekaan...
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.9.2017
  16. Lassi

    Lassi Gearhead

    Nopeasti sen tinaamisen oppii.

    Itse suosin rosterista ruokalusikkaa ja isoa leipäveitseä.
     
  17. 1320

    1320 Gearhead

    Joo, eipä toi tinaaminen niin hankalaa ole mitä joistain keskusteluista on ymmärtänyt. Hankalinta on varmaan se, että saa tuolla lastalla leviteltyä sen tinan kohtuullisen tasaisesti, mutta lämön sääteleminen ei ole tuottanut vaikeuksia, yhtään tinaa kun en ole vielä sulatellut tallin lattialle (ihme kyllä). :poff:

    Kojelauta pitäisi saada irroitettua , mutta ekana pitäisi tietysti saada johdot irroitettua ja merkattua että mistä ne on. Toi onkin aika hidasta, vaikka toisaalta onneks tässä ei hirveästi ole tee se itse tyyppisiä viritelmiä tehty noihin sähköihin. Hanskalokero pitää varmaan tilata uusi, vanha on homeessa ja melkoisen hauras, mutta onneksi se uusi ei ole kovin kalliskaan, $16.

    Mittariston nappasin irti ja aloin sitä kunnostamaan tuossa muun ohella. Kaikinpuolin toi näyttää ihan ehjältä, eli ei tarvitse muutakuin siistimistä ja uutta maalia niskaan. Harmi vaan, että kiiltävää pintaa ei oikein saa tuohon kehykseen, se täytyy suihkia varmaan ihan hopealla.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuota mittari"lasia" käsissä pyöritellessä huomasin, että onneksi lasi ei ole kauhean pahassa kunnossa, vaan sen samea pinta johtuu vaan pinttyneestä liasta. Pesuaine ei ollut tarpeeksi vahvaa tavaraa putsaamaan sitä, niin hinkkasin sitten hiomavahalla lasin puhtaksi. Onhan siinä toki vähän naarmujakin, mutta kyllä tuo mulle kelpaa, etenkin kun uutta ei saa.

    Tuossa vähän heikko kuva, mut vasen puoli on ennen käsittelyä ja oikea puoli on putsattu.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.9.2017
    Fileeraus tykkää tästä.
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Kysyppäs tuolta kiiltoa kehykseen...

    http://www.hautakoski.fi/

    <--tuon oven sisäkahvat pitäisi kanssa saada kiiltämään siellä joskus...
     
  19. MOPOAUTO 63

    MOPOAUTO 63 1st gear

    Mitäs tänne kuuluu??
     
  20. MOPOAUTO 63

    MOPOAUTO 63 1st gear

    Minullakin on hyvin pysähtynyt vaikka on Opel Omegan levyt ja satulat
     
    Muokattu: 19.2.2017

Kerro tästä muillekin!