Uusi auto Vs. vanha auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja peto, 20.11.2016.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Nyt tulee huonoa huumoria: Ei sen 4.0 l V8 BMW-moottorin ylläpito mitään maksa...???

    No, pojalla on sellainen moottori tallissa pukissa odottamassa sopivaa raatoa, johon sen asentaa. Meinasin ruinata slanttivaniin, jossei se slantti ois niin hyvä.

    Mutta taas asiaan vanha vs uusi. Aika ideaali vehje on sellainen, jota on itse "rikkonut" uudesta asti. Kun jaksaa pitää, ne tulee sen ikäisiksi, että osia saa Motonetista, ei tarvi marmoritiskiltä käydä anomassa jumalanhylkäämään vaunuun tavaraa.

    Katkaisin toissapäivänä suksiboxia asentaessa mondeon antennista sen jalan kierrepalan. Peeveli, ei kuulu Helmiradio. Eikun nettiin ja tilaamaan Motonetista verkkokauppanoutona uusi, 15,90 €. Eilenaamulla klo 9.30 kuului taas kasarihitit.

    Joten kahta en vaihda: slanttivania ja mondeota. Ei, en enää hae uusia autoja kaupasta, saa jäädä se emännän focusecobeastfarmari viimeiseksi.
     
  2. downtown

    downtown 3rd gear

    Bemarin 4.0 v8 (puhun nyt m60 motista ) on muuten ihan toimiva pata muutamaa tyyppivikaa lukuunottamatta kuten että öljypympun kiinnityspultit irtoavat itsestään ja öljynerottajan kalvo menee paskaks jolloin kone alkaa nylkyttään ja työntään valkosta putkesta
     
    KajS tykkää tästä.
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite korjasin samanmoisen vian poralla ja kierretapilla, sattu olemaan sopivaa kierretankoa 4cm pätkä jonka kierteitin siihen antennin jalkaan ja antenni paikalleen, alko ratio kuulumaan
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se laiskuus jos nyt puhutaan siittä samasta koneesta mikä on myös e34
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    ^Se vanha antennijalka on tallessa, meinasin kokeilla tuollaista fixaamista. Saa varajalan...

    Tarkoitin juuri tuota M60-moottoria. Pitäisi aina muistaa bemareista puhuttaessa oikeat moottori- ja korikoodit.

    Sinänsä hauska juttu: Itse olen aina käyttänyt näitä tavisten koodeja malliin 300-sarja, 500-sarja, 700-sarja ja vuosiluvut perään. Moottoreista vastaavasti suoraneljä, suorakuusi, veeåtta ja iskutilavuudet. Pojan ruvettua autohommiin opin, että isälläni oli E28+M20, ei siis pelkästään 520i '86 suoralla kuutosella.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    211hv/305nm eikai tuo nyt kovin laiska ole? M sarjan ja v8 jälkeen tehokkain. Toki pienin 3l v8 antaa vaan 7hv enemmän ja vääntöä vähemmän.


    E39 olikin vaan laiska 230hv:n 3litranen ja 3. 5 oli v8.
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    E39 2litran bensapannulla oli ajo-ominaisuuksiltaan niin hyvä ja hiljainen, että merkki on pysyny. Korjata sai vaan kokoajan:( Yksi erikoisimmista vioista oli se kun joskus starttasi, niin moottori pyöri kuin ilman sytytystulppia. Ei puristusta, eikä lähtenyt käyntiin. Aikansa kun starttaili, niin viimein saattoi yhdellä pytyllä puksuttaa ja pikkuhiljaa muutkin pytyt heräili. Huollossa sanoi että ihan normaalia, venttiilit ei ihan sulkeudu kunnolla, pitäis kaasutella enempi :confused:
     
  8. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ihan sama vika oli tutun e39 koppaisessa 325i mallissa, mikä lie konetyyppi. Ajoin tallista ulos 10min aiemmin, sitten ajattelin vielä siirtää, piitkään muuten starttuutti ennenkuin tuli puristukset ja hiljalleen heräili sylinteri kerrallaan. En jaksanut edes huolestua kun kuuli kone äänestä mikä vikana, oli siis kuin ois tulpatonta mopoa alkuun startannu, eli hydrauliset nostajat jää kantamaan. Eräs 850 bensakone volvokin teki just saman myöhemmin.
    Ja eräällä isohkolla korjaamolla Joensuussa vaihtaavat moottoriin männänrenkaat kun tuommoista tekee, kehui vielä korjaamo omistaja montako tehneet noita alakerta remontteja, syynä kuulemma kun huono puristuspaine-niin siksi ei venttiilit sulkeudu kunnolla. En jaksanut edes väitellä.:eek:
     
    Muokattu: 24.12.2016
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla on tehny tuota samaa 2006 mallin honda accord, 1999 chrysler neon sekä 1999 e39 523 bemari. Kaikilla ajettu n.300tkm. Jos laitoit pakkaskelillä kylmästä käymään ja siirsit lämpimään talliin 15m ja sammutit heti. Sen jälkeen kaikki jäi talliin eikä käyntiin millään, oli niinkuin tulpatonta mopoa käynnistäisi. Lisävirralla 2-3min sahaamalla kaikki käyntiin eikä sen jälkeen ongelmia.
    Kuulin sellaisen huhun essolla että venttiilit "liimautuvat" ja jää kantamaan. Eli kylmänä kun bensaa syötetään reilusti ja sammutetaan melkein heti niin venttiilinvarren "tatina" pehmenee ja jumittaa sen vähän auki. Vikaa ei tule jos käyttää konetta lämpimäksi muutaman minuutin ja bensa haihtuu hetimmiten pois. Tiedä sitten mikä on oikea syy mutta sen jälkeen oon käyttäny moottoreita aina minuutin pari eikä mitään ongelmia.

    http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/moottorin-venttiilien-liimautuminen
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tulee mieleen toinen väärinkäyttöä hyvin estävä. Ainakin volkkarin 75hv td kone jätti venttiilit rallattelemaan auki jos kylmänä poljit sitä. Entiedä miten tdi mallit.
     
  11. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Itse taas ajatellut että hydrauliset nostajat jää liian kovaksi eli aavistuksen kantamaan koska venttilijousessa ei riitä ponne tyhjentämään nostajaa, eli siis öljyn ominaisuus tekisi tuon tai onko se sit nostajan karstoittuminen vai joku öljylaatu herkemmin aiheuttaa tuon, ja toki öljy kylmänä jäykempää, jolloin ongelma esiintyy. En tiedä, en ole pohtinut pitemmälle.
    Ei kait ns. liimaventtilit ole nykyään enää ongelma, joskushan se oli TM-testeissä tapetilla joidenkin alkuaikojen lyijyttömien bensalaatujen takia, muistelen.

    Olipa viimetalvena tosin yksi liimaventtiili agregaatti korjattavana, piti tampilla lyödä venttiilit liikkeelle ja bensalla lioittaa venttiilivarsissa ollut kuivanut bensa ennekuin tuli puristukset koneeseen. Mutta tätä ei liitetä nyt tähän kyseiseen ongelmaan, paitsi essolla. :)
     
    Muokattu: 24.12.2016
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Siinä uudessa 2.5 litrasessa (olisko m50 numeroltaan?) on ihan tai ainakin todella lähellä sama kulkupuoli mitä ton vanhan ison kutosen kanssa ja kulutuskin kai pienempi ja paljon keveempi kone.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    20hv vähemmän ja 50nm vähemmän. Enkä tiedä voiko niitä verrata kun 3.5 jäi pois samana vuonna kun 2.5 tuli.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Samassa kopassahan ne on, joten on ne nyt ainakin jotenkin vertauskelpoja.

    Se kone painaakin varmaan 150kg ellei enemmän alulohkoseen m50 verrattuna, rautalohkoseen ero on tietty pienempi.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku bmwmies saa varmistaa mutta muistan lukeneeni että tuon 3.5 olisi kuitenkin kestävin kone mitä tuohon e34 sai. Ei varmastin piheinkään.

    Tuota 3.5 kasia on moni bmwmies haukkunut väännöttömäksi ja kulutus enemmän kuin 3litr r6 ja suorituskyky sama.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se 4ltr. kasi onkin kai parempi.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onk tää joku bemaripalsta?
     
    faikku66 tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei taida. Palataampa sitten keskustelemaan Olds 307 käyntivioista, astron sähköistä, chevyn nokka akselista ja muusta kiehtovasta. Poikkeusluvalla voitaneen ulottaa keskustelu myös noihin jenkkeihin missä on meksikolainen kone kiinalaiset kannet kiinalaiset vaihde laatikon sisukset ja audiolaitteet sekä hiacen japanilainen perä ja puolalaisella nahalla vastaverhoiltu sisusta.
     
    RAL9005, KajS ja Karpov tykkäävät tästä.
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hyvillä pinseteillä saa siitä herneestä kiinni. Sit voit vetää sen ulos, niin ei enää ahista.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eihän tosta traumasta hevillä toivu kun näkee jenkkipalstalla puhuttavan bemarista. Ihmisen mieli on heikko tälläisten järkytysten edessä.
     
    RAL9005, KajS ja Karpov tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!