Millanen prätkä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja rb, 8.2.2010.

  1. slote

    slote Gearhead

    Teillä on niin isoja ja komeita juttuja persiin alla ettei paljon viittis kertoakaan mutta; mulla on sellainen vehje minkä jollain tavoin edes voisi kuvitella auttavan kunnon ylläpidossa ja jonka tällä kunnolla varustettu eläkeläinen vääntäisi pois vetelästä savivellistä/metsätraktorin jäljistä takaisin ajettavalle polulle......ja museoikäinen itse kunnostettu ja osista kasattu.....http://www.handen.us/TT/yindex.html

    Helevetin hauska laite :)
     
  2. baddad

    baddad 1st gear

    H-D Dyna Lowrider S -16 hieno laite ajaa..
     
  3. jrasi

    jrasi Gearhead

    Piti jotain ruuvattavaa keksiä, kun välillä tuo Buickin hitsaaminen alkaa nyppimään... Tuuppasin sitten tallin takaa esiin vanhan sotaratsun:

    [​IMG]

    Eli mk1 Yamaha RD 125 LC 10W, vuodelta '84, tuolla aikanaan tuli itse kortti ajettua. Tuossa on nyt uudemman mallin vilkut, peilit ja tankki.

    Piti vain jarrut, iskarit ja laakerit tsekkailla, vaihtaa ehjät tankki ja pakoputki ja ottaa ensi kesäksi ajoon, eli ei muuta kuin Road Devil talliin ja tutkimaan. Noh, tunnin päästä näytti tältä:

    [​IMG]

    Ja nyt alkaa olla aika vahva fiilis, että vaimo ei enää usko mun selitystä "Pikku huollot vaan ja muutama rikkinäinen osa vaihtaa:

    [​IMG]
     
    cb125twin, S.L ja raaseriruiseri tykkäävät tästä.
  4. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Kotarin lc4 640 tuli hommattua noin 5 vuotta sitten pitihän sitäkin koittaa virittää.
    Ferrean aihioista tein venttiilit milliä isommilla lautasilla kanavat työstettiin samalla. Nokkaakseliksi rohkeesti kokeileen listan rajuinta 288/280 1 mm nostolla. Kaasari pysyi vakiona pienillä muutoksilla putkena alkukäyrältään vakio suoralla sliparilla

    Koeajo ei oikeen vakuuttanu veto oli alusta lopuun tylsän venyvää. Tilaukseen Akran täys titaani putki ja johan heräs kone uuteen eloon rajusta nokasta johtuen alhaalta ei oo kovin terävä mutta kyllä vetää makeesti keskialueelta lähtien ja ylempänä meno vaan paranee ei puudu missään kohtaa. mittarin saa näyttämään nopeesti 160 ja kiihtyvyys vaan jatkuu. Kulutus pysyy edelleen tasasella matka ajolla alle 5 l/100km
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    883/1200/turbo
     
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kawan 750 Zephyr -92 Ostin kun sain halvalla, :rolleyes: Täytyy sanoa että on kyllä hemmetin mukava pyörä ajaa ja käsitellä.

    [​IMG]

    Toisena pelinä 20-vuoden latoseisonnasta pelastettu Yamaha 200 big wheel "jänkhämopo"
     
    Muokattu: 1.10.2016
    raaseriruiseri tykkää tästä.
  7. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Itsellä nyt toista kesää ajossa 1989 Gold Wing 1500, on pakit ja rensselit. Paras mahdollinen matka pyörä, mutta painonsa takia ei tee mitään kaupunki pyörityksessä. Radio/ Mp3 soitin auki ja isolla tiellä cruise päällä parhaimmillaan. Vittumainen/kallis pyörä huoltaa/ huollattaa.
    Tämän lehmän vakuutus ympäri vuoden 170€/ 20 bonaria If yhtiössä.
     
    Muokattu: 1.10.2016
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Oma pyörähistoria alkoi aikoinaan 90 luvun alussa gs450 ja ls650 suzukeilla, sitten välissä parikymmentä vuotta taukoa. Työkavereiden kanssa hommattiin Hollannista sveitsiläiset sotapyörät 350 Condorit, sillä meni pari kesää lähiseudun sorateitä kolutessa mutta kun ei tehottomana pysynyt muiden kyydissä niin vaihtui 650 Funduro bemariksi. Muuten ihan hauska pyörä mutta ei oikein toimi kaksi päällä......isompaa eli 750 super tenere yammu kunnes viimekesänä löytyi tämä Airhead eli kaikkien matkaenduroiden kanta-äiti BMW R100 GS PARIS DAKAR CLASSIC..... sillä tullut jo 18000 km ajoa, josta varmaan se 10000 soralla.
     
  9. maska

    maska 1st gear

    Mulla HD FXCWC cid 96 2009 ja vaimolla HD FX 1200C 2005
     
  10. maska

    maska 1st gear

    Mulla Harley FXCWC 96 cid 2009, ja vaimolla Harley FX 1200C 2005
     
  11. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Möhkö eli Z-1300 Kawa eka ruisku eli vm-83
     
  12. GMies

    GMies Gearhead

    Nykyinen ajopyörä Breva 750 2004

    [​IMG]

    Harrastepyörä Galletto 1958

    [​IMG]

    Varapyörä, jos tulee jalkaongelmia.
    [​IMG]

    Ja tuossa viimeinen poisto, myyty keväällä 2016.
    [​IMG]
     
  13. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

  14. shr1

    shr1 Gearhead

    Hienoja mopoja! Tuollainen Baijerin pikajuna mulla. Ei valittamista, matkustajallakaan.

    [​IMG]
     
  15. darpen

    darpen Gearhead

    Oliko sulla toi finnbikers-sivuston projekti "kromitankki"?
    Vaikkei oliskaan, niin siinä pyörässä on kyllä tekemisen meininkiä tosissaan.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sehän se tuolla tallissa just rakentuu ruiskupeliksi.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Meiltä löytyy myös condori. Onko siihen mitään jippoja millä sen saisi menemään vähän pirtsakammin? Meinaan kun toi x4 suizakin kulkee paremmin ja reippaasti.

    Suutin siihen vaihdettiin ja nyt käy nätisti ja puhtaasti. Ilmeisesti jossain ducatissa on sama kone tehokkaampana ja osat sopisi suoraan? Sais edes joku 30 heppaa siihen sen 15 sijaan. Pyörä painaakin ihan törkeesti varmaan 200kg.
     
    Muokattu: 25.12.2016
  18. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Omavalmiste -49. ShovelStroker.
    [​IMG]
     
    Rotten, AirHD, ValiantMan ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Konehan on ducatin kopio,mutta eroja on; kaasari 26mm kun ducatissa isompi, puristukset 8,0 ducatin 10,0 ja nokka taitaa olla eri. Minä vaihdoin omaani ducatin nokan niin ainakin kierroksia tuli enemmän , saa tuolta www.paddockhillracing.fi.
    ..... sieltä saa vinkkejä millä konstilla sitten lisää.....
     
  20. cdi

    cdi Double Gearhead

    Vastentahtoisesti minusta tuli mp-omistaja pari kesää sitte. Nuorempi poika tarvi rahaa ja kun sitä vastikkeetonta ei ole kun kreikassa....niin mopo tuli mulle.
    Ei kyllä pahasti vedä silmiä vinoon vaikka naapuri tavas kyljestä notta "yömaha" Raskas on ja lesta korkialla ja kivi kova. Ei kestä peräpukamat sitä tärinää joten teetätin ekakesän jälkeen keelipehmusteen laihialla siitä tuli hyvä.

    Ekasta pyörästä onkin aikaa vaihdoin sen kuopiosta joltain autoilijalta sohvakalustolla....eli oli lähes ilmainen. No paloihan siihen rahaa otto brant sen moottorin korjasi se oli ploosu vanha kilpavehjes. Honda cb 125 vuosimalli en tarkkaan muista mutta arvotaan -60 ja ostovuosi oli -67 tai -68 Oli siihen aikaan uskomatonta että moottori kiersi 11000kierrosta sitä äimistelivät velkaperän jawa ja ic miehet ja sanoivat että ei voi kestää............no sitä en tiedä kestikö kun myin pois naapuripitäjän urhoilukaupan myyntinäyttelyssä.Siellä oli ostajakunta valmiina kun menin ruohikkouistinta ostamaan mitä ei omankylän urhoilukaupata löytyny.
    Niin se esittelijä oli Jorma Vasama joka esitteli vasama merkkistä pyörää oli muistaakseni kans 125 :n Kumma kyllä se porukka kerääntyi mun mopon ympärille ja ei tarvinnu kun tarjouksia kuunnella.Ja tulihan sieltä sellainen josta ei voinut kieltäytyä. Jouduin tulemaan taksilla kotiin seinäjoen pitkäripaisen kautta ja se perkeleen ruohikkoustin oli lauennu mun taskussa ja koko tasku meni uusiksi kun se piti ottaa saksilla irti. Ja kuten lukija huomaa en ole siitä vieläkään täysin toipunut.
    Nyt tilanne on se että jos vero tulee minä en sitä maksa ja kun suomessa on n 225000 pyörää rekisterissä jos puoletkin poistuu jää tuotto n15 milj ja se on paljon vähemmän mitä ne tuottaisi huoltojen vakuutusten ja polttaineverojen kautta. Sääliksi vain käy niitä yrittäjiä joilla on leipä mopopisneksessä.
     

Kerro tästä muillekin!