Uusi auto Vs. vanha auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja peto, 20.11.2016.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Tuo hyvä. Emäntä lähti just salille sillä 1,0 focusecobeastilla vm 16. Sen puutteista on keskusteltu. Ehdotin sitte, että se '09 focusfarmari Ghia (viimeinen Ghia huom.) ois jo pitänyt pitää ihan mobilistisyistä. Hiljaisuus valtaa ruokapöydän, pitää olla uusi ja luotettava auto. Mulle kelpaa vanhempi ja luotettava. Vaikka kuutosella.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Poliittisesti ainakin: IFAt ja Wartburgithan kuljettivat DDR:n eliittiä viimeiseen asti. Vaikka itse keksintöhän piti kopioida vanhan vallan ajalta: DKW-Auto-Union. Länsipuolellakin noilla moottoreilla ajettiin ihan täydellä sykkeellä 1970-luvulle asti.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ajellaan niillä vieläkin......tosin veneillä ja kelkoilla.

    Olen antanut itteni ymmärtää että 2t kolmepyttynen vastais 4t kutosta tasapainoltaan.
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Teoriassa ehkä, käytännössä ei.

    OK: molemmissa on kolme työtahtia kampiakseli kierroksen aikana, mut kun 2 tahtarin kampura on kasattu limpuista prässin alla, niin sen akselin suoruus ajan myötä on............ no..... kierroksilla tärisyttävä....
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mobilistisyistä 2009 vuotisen auton pito ansaitsee kunniamaininnan :lol:
     
    Gary Grand ja Pertti K tykkäävät tästä.
  6. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Vähän kuin meikäläinen, keskimäärin mulla kun vaihtuu käyttöauto n. 18 kuukauden välein. Joskin nyt tulee melkeen väkisin pidempi pieti Tsekin ihmeen ratissa, kun firman liisarisopparit on 4-vuotisia...ellen vaihda lafkaa.

    -JJ-
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onhan noita suoria 12 sylinterisiä ollut ainaki Packardilla ja Voisin merkkisissä henkilöautoissa
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    18 kuukauttahan on 1,5 vuotta:odeek::odroll:

    Siinähän kerkee jo kolmet käyttikset näin amatöörinäkin vaihtamaan.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    No juu, näköjään olin väärässä kun epäilin, ettei olisi kokeiltukaan. Packard ilmeisesti tehnyt yhden, mikä romutettiin firman toimesta ja Voisin laittoi kaksi kutosta yhteen. Jatkoa ei seurannut siitäkään projektista.
     
    Muokattu: 28.12.2016
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noin kai se on
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos minulla on käyttöauto alle 3 vuotta, niin siinä on aika isosti vikaa. Jos mieluisan löytää ja saa sen hierottua kaikin puolin mieleisekseen (pesut, puunaukset, paikkamaalaukset, isot huollot, popit, vanteet, "ominaisuuksien" korjaukset tai niihin totuttelut jne.), niin kyllähän sillä ajetaan pitkään. 2 ekaa käyttistä oli 7 ja 6 vuotta, nykyinen ollut kohta 4 ja jos ei isompaa vikaa tule niin eiköhän pari vuotta vielä mennä. Välissä oli monta jotka oli vaan n. 1-4 vuotta, mutta niissä oli aina jotain (ainakin sillä hetkellä) häiritsevää, jota ei kohtuudella olisi pystynyt kuntoon laittamaan.
     
  13. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Noita Bemarin "uudempia" eli moottorikoodin M54 bensakoneita saa huoltaa jatkuvasti. Kokemusta kertynyt 2.2 litraseen M54 koneesta. Saa olla kokoajan diagnisoimassa ja jotain osaa vaihtamassa, mutta tielle ei ole jättänyt kertaakaan. Kuvailemasi vika osui myös omalle kohdalle. Tätä esiintyy toki muissakin merkeissä. Konetta pitää tosiaan käyttää pidempään, että ehtii hieman lämpenemään ennen kun sammuttaa.
     
  14. jusssi

    jusssi Gearhead

    Hienosti pelaa Teslan autopilottisysteemi.
     
  15. Jome

    Jome Gearhead

    Itellä on ollu suht uusia (2-3vuotta) ja vähän ajettuja (n.50tkm) autoja käyttiksenä useempia. Eikä ne kyllä tee autuaaks. Takuu ja huolto pelas, mutta ei ne sen parempia oo kun vanhat. Ite tykkään enemmän noista vanhemmista autoista. Vaimolla tosin on uudehko auto ku pitää olla varmatoiminen ja turvallinen jne...

    Enemmän se huolto ja kuinka on pidetty vaikuttaa. Tai ainakin tuntuu siltä. Ihan uutta autoo mulla ei oo ikinä ollu.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tällänen julkinen ihmettely yleisesti.

    Kun just tuosta luotettavuudesta kyse.

    Ymmärrän että taksi, palo ja pelastusviranomaiset ym pitää autot tikissä.


    Autot kun pitää kunnossa niin en ole jäänyt kertaakaan aamulla parkkiin toistaiseksi. Vikoja ollut mutta ei niin etteikö olisi päässyt töihin ym.


    Eli jos perille pääsy on syy hasata uuteen niin moniko sitä tarvii niin paljon ettei edes vähän käytetty riitä? Sama pätee turvallisuuteen. Verraten 90-luvun autoihin on varmasti turvallista istua 2005-2010 vuosimallin autoissa.
     
    RAL9005 tykkää tästä.
  17. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Mikä tuossa sitten niin hienoa on? Ettei kuskin tarvitse enää havannoida liikennettä ja ajaa autoa? Kaikki muutkin takana tulleet näyttää pysähtyvän kuten Tesla, vaikka niissä oletettavasti kuski hoitaa polkimen painamisen. Itse en välittäisi olla tietokoneen kyytiläinen.
     
  18. jusssi

    jusssi Gearhead

    No hienoa on tuon järjestelmän toiminta.
    Joo, kaikki näyttää pysähtyvän, kuten oikealta tilanteeseen syöksyvä tila-auto, jonka tuo tesla ohittaa aiemmin... :rolleyes:
     
  19. Anza

    Anza Gearhead

  20. valpas

    valpas Gearhead

    Kännykän käyttäjille nuo teslan ominaisuudet ovat ehdottomasti tarpeen. Itellä autokamerassa miltei joka päivä vähän vastaavia tilanteita. Jos oikeesti ajaa ajaessa, niin voi väistää jopa nopeammin, kuin Tesla. Noissa automaateissa on aika pitkä viive, ennen kuin reagoi.
    Toi pimeessä vas.kääntyjä oli paha.......
    Laitan matkapuhelimen aina keskikonsoolin kannelliseen laatikkoon, ettei tule sitä räplättyä. Jos hätä on jollain, niin ambulanssi, tai poliisi ennemmin, kuin soitto minulle.
    On jääny minun tehtäväkseni väistellä semmoisia, jotka eivät aja ajaessaan. Pari kertaa on oik. ohittajalta kääntyny sivupeili, kun on ollu vähä lähellä. Volvon peili on senverran jäykkä, ettäse ei ole kääntynyt, ja tilanteissa se olisikin menny nurin niskoin.
     

Kerro tästä muillekin!