Kumin liimaaminen kytkinpolkimeen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Fuselage, 30.12.2016.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kytkin polkimesta on hävinnyt kumipinta ja tuli korjauskehotus. Ei mitään tietoa minkä kytkinpoljin, joten mahdoton metsästää alkuperäistä kumia siihen.
    Millä liimalla saisi kumin pysymään tossa polkimessa?
    Kytkinpoljin on todella jäykkä, eli aika vahva liima saisi olla. Ja mielellään Motonet yms löydettävissä.
     
  2. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    kontaktiliima ja henkilö, joka osaa käyttää sitä
     
  3. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Oisko paha vetää vielä liiman lisäks lätyskän nurkkiin snadit reijät ja sopivilla täkki -tai mitä ne uppokantaset pikku pultit on nimeltään... kume kiinni polkimeen.. Ei karkaa mihkään..
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tosiaan se bostikin kontaktiliima, mikä levitetää kumpaankin pintaan ja pitää malttaa antaa sen kuivua ennenko länttää ne yhteen. Voihan sitä siinä kuivumista varttuessa vaikka haistella sitä tuubia...
     
  5. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

  6. xarper

    xarper Gearhead

    Siis MITÄ VITTUA!????

    Korjauskehotus tuosta?? Pitäisköhän sen katsurin mennä hoitoon tai jotain?
     
    impala67 tykkää tästä.
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  8. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Muistaisin katsoneeni noita yleismallisia polkimen päälle laitettavia suojakumeja jossain, olisikohan ollut Korja-kumissa? Jos yhtäänkään tietäisi polkimen mitat, niin luulisi sellaisen sillä tiedolla löytävän. Itse en koko kytkinpolkimen suojakumia kyllä arvosta, huonompi vaan käyttää oikeastaan koko poljinta, eli vastaavassa tapauksessa ostaisin varmaan suurin piirtein sopivan suojakumin katsastusta varten, muina aikoina heivaisin sen vaikka hanskalokeroon :D
     
  9. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    laita th
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei jaksa. Kun joku joskus tohon on T5 vaihtanut TH700 tilalle.
    Juu, pitää olla liukueste tai tjsp... Tosin oikeassa se on, muutaman kerran märkä/luminen kenkä on lipsahtanut metalliselta polkimelta ja tullut sellasia OHO hetkiä :)

    Alkuperänen GM kumi tuli, mutta hieman liian iso, et pysys päällä :) :p:D Ni pitää liimata se kiinni.
     
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Katsastajan käsikirja: "Polkimissa tulee olla tarkoituksenmukainen karhennus tai muu vastaava pinta"

    Liukuesteteippi?
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  12. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Ei oo mikään pakko olla kumia, riittää kunhan se ei ole liukas pinta, laita vaikka hitsaamalla tai pulttaamalla jotain karheampaa siihen polkimen päälle.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuossa onkin ideaa.
     
  14. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    pitkä naula
     
    impala67 ja 1purehell tykkäävät tästä.
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sopivasti sihtaamalla ei ees satu kun osuu varpaiden väliin


    Joskus miettiny et sellainen valppi volvon verkko ratkaisu vois olla todella hyvä siitä kun menee lumi ja muu liukas moska läpi
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Ramchargeriin hitsasin kaasupolkimen tankoon 1mm pellistä lätkän, hyvin on pelittäny, eikä ole edes liukas kesällä.

    Tuli se kyllä pelkällä sillä tangollaki leimattua joskus.

    Aika kyrpä katsastusmies kyllä silti jos tollasen otteeseen laittaa.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Itse lähdin liikkeelle polkimen kumista. Tais olla Biltemasta, mutta noitahan on varaosaliikkeissä yleisesti, valitsee mieleiset. Nehän on usein rakenteeltaan sellaisia polkimen päälle venytettäviä, reunat menee yli sopivan kokoisesta peltilevystä. Tein siihen kumiin sopivan pellinpalan leikkaamalla ja taivuttamalla. Ja sitten se pelti kiinni polkimen varteen sopivalla tavalla, vaikka hitsaten. Ja lopuksi kumi päälle. Hyvin on työnsä tehnyt viime vuosituhannelta asti.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kaasussa ei tartte olla liukkauden estoa

    Yhessä hiluxissa oli kaasu sellainen T ylös alaisin ja varrestaan kiinni ja hyvin kelpasi
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Tosta sais sellasen käsityksen että pitäis olla juuri kaikissa? Ei ainaskaan eritelty polkimia. Hassua kyllä silti.
     
  20. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Vanhemmissa eurokinnereissä oli tavallista peltipolin kaasulle, muissa kumipinta.
     

Kerro tästä muillekin!