Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. chevyartsi

    chevyartsi 3rd gear

    Tai olisko kokonaismassan pienentämistä jos auto kaikilla herkuilla ? Paitsi eikai muutama 10 kg näy missään .
     
  2. Jonza

    Jonza 1st gear

    Pyörii mielessä capricen perävälityksen vaihtaminen tiuhempaan. Joten miten tunnistan mikä perä mulla kyseessä että osaan ostaa oikean? Onko se 8.5"? Ja myös itse välityksestä, jokin 3 alkava välitys sinne tulis mutta mikä ois fiksuin tollaseen käytännössä vakioon capriceen 307 moottorilla?
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    8,5:nä minä sitä olen pitänyt. Miettinyt samaa itsekin ja joku 3,08 olisi lievä muutos, mutta ehkä joku 3,43 tai 3,55 voisi olla jo hyvin erilainen ja auto mennä nelosella kaikkialla. 3-vaihteen:n ja 4-vaihteen välityksen ero on aika iso; muutoksen jälkeen ei varmaan kolmosvaihde ole niin paljoa käytössä. Mitä olen kuullut, tarvikevälitykset pitävät ääntä jo uutena??
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Kai se riippuu ihan välityksen laadusta ja asentajasta pitääkö mekkalaa.

    Mutta ~3.5 välitys on vielä kolmilovisellakin lootalla taloudellinen ni varmaan mainio ois tommoseen farkkuun, varmaan tippuis jopa kulutus 80 vauhissa kun jaksaa mennä mäet ilman että on kaasu pohjassa.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Meillä joku vähän päälle kolme, olisko 3,2 tai jotain ja vakio 307. Paljon parempi mitä se 2,7 mutta vieläkin sais olla lyhkäsempi välitys. 100km/h menee nätisti nelosella lukolla, mutta 80km/h sohlaa sitä lukkoa aukikiinniaukikiinni. Varmaan joku 3,5 olis hyvä.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Mulla on bensa-Vanin kokonainen perä jossa uudet jarrut joutilaana. Välitys taitaa olla 4.11.
    Perä hiekkapuhallettu ja epoksimaalattu. Yv jos kiinnostaa.
     
  7. Jonza

    Jonza 1st gear

    Mietityttää vaan se välityksen vaihtaminen, että millanen homma on? Asentaja olen ammatiltani mutta ikinä en ole perään koskenut muuten kun öljyjen osalta :D katselin tota 3.73:1 välitystä, Vois olla aika hyvä tollasilla pullakumeilla :D
     
  8. mukko

    mukko 2nd gear

    Helpointa tietty jos vaihtaa koko murikan, välityksen vaihdossa kun pitää saada shimmattua kohdilleen.

    Omaan buikkiin ajattelin nakella koko takasillan tuosta varaosa kapriisista, siinä kun on mallia tiuha kun tuntui 5.7dx:lläkin liukkaalta liikkujalta.
     
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Nettiauto näköjään alkoi lukea Capricet "klassikoiksi". Huikeaa arvonnousua odotellessa =)
     
  10. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

  12. ktech

    ktech 3rd gear

    Ostetaan! GM-farkku, ei kauhea lintta ja ajokuntonenkin tarvis olla. Etelä-Suomen alue. Budjetti rajattu kahteen tonniin. Tarjoa vaikka YV:llä.
     
  13. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Teretulemas talvi. perkele. Ovet vittuitee totaalisesti. Puol pulloo lukkosulaa ja hiustenkuivaimella lämmitys melkei tunti ni johan meni ovi kii. Toista sulateltii jo hallis 3 tuntii ja oli jämähtäny lukkoasentoon ( oves onkielekkeen yläpuolel sellanen tosi pien lirpuke jota ruuvarilla painamalla ja kielekettä vetämällä lähtee lukitus auki ). Jäi siis lukko kii oven ollessa auki). Ens kesän operaatio purkaa ovipahvit ja poistaa 26 vuotta vanhat ylimääräset mönjät pois.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla ei ollu tuota ongelmaa kun +/-0 kelissä, nyt ku on kunnon pakkaset ni ei mitään ongelmaa :eek:
    Töhöllä aina vähä lukkopesää lämmitteli ni rupes suht vikkelää toimimaanki.

    Lukkosulaan en oo vielä koskenu.
     
  15. starcraft

    starcraft Gearhead

    Sellainen pikkutoho on tehokas lukkojen sulatteluun. Tosin pitää varoa ettei pala maalitkin ovesta. Mutta sellaisella kun kerran lämmittää kunnolla lämpöiseksi niin katoaa kosteus lukosta ja mekanismeista. Sit vaan öljyä perään niin taas toimii.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo kun öljyä malttaa mättää lukkoon parin viikon välein niin on toimineet
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tässä syksyn aikana on meilläpäin näkynyt pari erittäin siistiä 83-86? vuosimallin Buick ja Olds.

    Molemmat sinisiä ilman puuviiluja. Kunto näytti kuin olisi uutena kaupan hallista ajettu. Molemmissa kuskeina vanhempi herrasmies.

    Eli olisi niitä ehkä enemmänkin liikenteessä vielä, elleivät olisi aikoinaan täällä suurin osa päätyneet puliukkokerhojen kiertopalkinnoiksi.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  18. Jonza

    Jonza 1st gear

    Oma letukka seisoo pihalla tämän talven :/ parin viikon seisomisen jälkeen tänään sain töihin sisälle viikonlopuksi sulamaan ja kuivumaan. Melkonen työ oli saada käyntiin... pyöritti niin pirun nahkeesti tolla aikansa eläneellä startilla... laittaisin
    Kuvanki josvaan osaisin. Täytyykö nettiin eka laittaa kuva minkä tänne haluaa?
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    Siirsin ti myynti-cougarini lämpimään talliin ja Buickin ulos katokseen kovaan pakkaseen... Ja takaoven kun sai auki, eihän se mennytkään kiinni! Auton omalla läppärillä käyttäen sain oven kiinni. Tänään taas heitin työpaikan pihalla lohkon johdon takaovesta sisään, ovi ei pysynyt kiinni, oli kiire hakea muksut 25 km päästä hoidosta... Kuormaliina ovihihnojen väliin!! Ja päiväkodin pihalla ovi jo meni kiinnikin.. Lukkosulan sijaan aseöljyä olen käyttänyt. Mutta en aina pidä ovia lukossa..Ei haittaa jäätyvät lukotkaan.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuli Pontikkaan taas normi talvivaiva, lämppärin moottori ulisee ensimmäisen viis kilsaa. Nooh ulina kun loppu niin siihen tuli "tihku", välillä puhaltaa ja välillä ei:odeek:.
    Olisko kellään myyrä puhallinta ja sitten sitä vastuspakettia, jos sais vaikka kaikki nopeudetkin herätettyä?
     

Kerro tästä muillekin!