Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Terve,

    Päästömittaksen rajat kuulu muuttuneen katsastuksessa, tietääkö kukaan onko nämä tyyppihyväksytty alhaisemmilla arvoilla vai meneekö tuolla 1.5 savuarvolla.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kukas niin väittää?? Tai sitten ifart ei tiedota edes luvanomaavia (tai siis listoillaan olevia) korjaamoja, vaikka laskuttavat siitä listalla olosta...
     
  3. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  5. Pertura

    Pertura Gearhead

    Eiks tossa Trafin ohjeessa sanota että 3 on ahdetun dieselin savuraja? Ei siis ole muuttunut ainakaan tuon mukaan.

    Sen muuten tiedän, että jos savuarvo on 5, niin tulee punainen tarra tuulilasiin :rotfl:

    edit: Vittu, enhän mä lukenut niin pitkälle että olisin tajunnut että uudempiin on olemassa näemmä eri arvot... Mutta lienee ihan tehtävissä vähän kiukkuisemmallekin CR:lle noi savuarvot?
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Tuossa ohjeessa on siis uutta tämä kohta

    Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä rajaarvoista poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa.

    Valmistajan kilvessä ei liene dodge ilmoittanut mitään raja-arvoja joten ihan vanhoilla arvoilla mennään niinkuin tähänkin asti. Jossain VW konsernin autojen kilvissä olen nähnyt lukeman 0,3 mutta nää on olleet aika tuoreita autoja.

    N2 kuorkit menee 3 raja-arvolla 1.10.2006 asti(jonka jälkeen 1,5) mutta eihän 3 koppasen CR moottorit savuta oikeastaan ollenkaan vaikka olis miten trimmattu. Käytännössä CR moottoreista on tullut k arvoksi 0.2-0.5.
     
  7. Juntunen

    Juntunen 1st gear

    Joo ja asteikko siinä koneessa riittää 9.99 asti :D
     
  8. persus

    persus 3rd gear

  9. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Eipä kai noiden päästömittausten kans pitäis olla ongelmia? Mua ainaki yleensä vaan naurattaa ku testin ottaa...tähän asti k-arvo ollut 0,0...jotain =D Ja ihan arkipäivän säädöillä otettu ja soppaa tulee kuitenkin sen verran ettei niin kauhean ekologiselta näytä kiihdytellessä. Mutta kaipa se aika puhtaasti käy noin paikallaan polkastessa ja kevyellä kuormalla.
     
  10. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Siellä missä minä käyn ottaa sen testin niin tulee aina tasan nolla ja huoltomies joka sitä ottaa sanoo että dieselin saa aina läpi.
     
  11. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Ne ketkä lymyilee Facebookissa niin liittykäähän ryhmään Dodge ram Finland semmonen on sinne hetki sitten ilmestynyt.
     
  12. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mullaki viime katsastuksessa insinööri naurahti ääneen kun luki lapun 0,04 :D
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    tommosta reilua nollaa on mullakin aina näyttänyt. joskus ovat jopa epäilleet onko heidän mittauslaite rikki:p

    12venttiilisen afc:n säädöillä ja tiukemmalla jousella saa paljon aikaa. eikä vaikuta menohaluihin, päinvastoin toimii paremmin.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei mulla Dodgee oo, mutta laitoin pyynnön liittyä ryhmään :odwink::odwink:
     
  15. smgt

    smgt 3rd gear

    pumput pitäs täyttyä ittestään jos ei ole lisäys aukkoa.

    edit. pikasella kuva kooklauksella näkkyy olevan öljylinjat lohkoon.
     
  16. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minulla on sellainen mui
    Minulla on sellainen muistikuva että AFCn päällä on täyttötulppa. Jostain sinne pitää saada noin 5dl öljyä kuitenkin ennen käynnistystä, mikäli se on tyhjä. Sitten käynnissähän se saa voitelun moottoriöljystä.
     
  17. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Joo o. Hyvää tätä vuotta kaikille vuan.

    Huomasin tossa joutessaan kun moottorin alle kahtelee silläsilmällä niin taas näytti jotain tiputtavan. No etumurikka on ruvennu tiputtelee hiljaksiin. Minkälaine homma vaihtaa tiiviste, lähteeköö yleisestikki hyvin kehäpultit irti ja minkälaiset litkut sinne pittää laittaa?
     
  18. Ranee

    Ranee Gearhead

    Mistä välistä se vuotaa?
    Jos kannen välistä niin se on yleensä tiivistetty massalla, ei ole perinteistä paperi tai korkki tiivistettä.
    Pinjonilla on stefa jonka vaihto työllistää jo vähän enemmän.
    Jotain 80w-90 perästäkuuluuöljyä mulla on akseleissa.
     
  19. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Millainen remontti on tiedossa jakolaatikossa kun takakardaanin etupää heiluu ja täristää ajossa? Öljyäkin tihkuttelee. Koitin haulla etsiä ja jotain jorinaa asiasta löytyi, muttei selvää vastausta. Ristíkot on ehjät. Kyseessä 2500 5.9 4x4 vm 2007 eli olikos tämä NV271 vaimikäsenytoli?
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Aina ne vähän heiluu, ota kardaani käteen ja kato onko ristikot ehjät eikä ruostemujua tuu kupin reunoilta pihalle. Ei sitä oikein helposti näe paikallaan jos ei ihan paskana oo. Stefan saa erikseenkin.
     

Kerro tästä muillekin!