Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Postimage.org on ainakin simppeli kuvapalvelu.
     
  2. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Melkosen heikko hönkimään ilmaa sisälle tuo sämpyläkorinen, ihmettelin sitä jo sillon kun ostin tuon mut nyt tuli taas mieleen näillä kylmillä keleillä että sille varmaan vois jotain tehdä.

    Suuntaukset toimii ja lasit pysyy auki eli huurut lähtee mut tuntuu vaan että vois ilmaa enemmänkin tulla..

    Onkos täällä ketään kuka on samaa ihmetellyt? :odroll:
     
  3. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Jep. Ja ihmetellää edelleen
     
  4. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Saakos tulla ihmettelemään
    Saakos tulla mukaan ihmettelemään;)
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tää oma koppa kans puhalti heikosti kun ostin ja syy löytyi kun ilmastointikennon purki irti, oli kotelo puolillaan täynnä multaa ja loput kennosta aikas tukossa.
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    Vanissa ja capricessa oli kanssa lämmittimen kotelo täys kakkendaalia. Lämpöönhän myös vaikuttaa se kennon materiaali. Alumiininen luovuttaa huonommin lämpöä ulos kuin se messinkinen.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Onneks ei tuota Buickia vaivaa tuo lehmän henkäys mikä joskus aikasempaa farkkua vaivannu, pitää huviksee koittaa muistaa mitata tuo puhaltimen lämpötila jos tänään vaan tulee liikuttua johonkin kun näyttää tuo lämpötila -25C vieläkin.

    Oli se eilenkin melkein ku sauna, duunikaveritki oli ihmeissään kun pienen matkan kyydissä istu et miten voi olla näin kuuma siellä.

    Sit vaihettiinki firman Transittiin eikä tullu hiki enää :D
     
    leivonharri tykkää tästä.
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    jep laatukamaa kiinan puhaltimenmoottorit? aikastalailla vuosi sitten vaihdettiin ja nyt näyttää jo merkkejä kuolemisestaano_O pittää hakkee konttiin uuskiinalainen varmuden vuoksi tienpäällä tulevaa vaihtoa varten?
     
  9. Jonza

    Jonza 1st gear

    Mites teillä autot lähtee nyt käymää ku on nui pirun kylmä? Omaa sai herätellä aika kauan.. oli mulla muutaki, mitähä edelbrockista kannattaa lähtee muuttamaan kun tuppaa lämpösenä pakokaasu haista bensalle. Säädelly sitä oon ja hyvin muuten toimii, eivaan käryttäminen lopu. Oisko vaa kannet jo nii kulunu? Saastelaitteita mulla ei tosiaan ole..
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Korjaussarja ois hyvä lähtökohta, itellä kans oli yks 500 Edeli mille soppa maistu ja ongelma hävis täysin korjaussarjalla vaan.

    Voisinpas kohta käydä ottaa viteon pätkää miten tuo buicki lähtee, veikkaan että ei jää ekalla starttauksella käyntiin, tokalla tod näk.
    Edellinen Caprice toimi samanlailla kovilla pakkasilla kans.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Vähänhän se tahmee oli ku kokopäivän melkein ollu sen 25-26C, viimeeks ollu käynnissä eilen jokus kahen aikaa päivällä eli about 30 tuntia sit.
    Nyt ei ollu kun "vaan" -21.5C enää mittarissa.
    Öljyt vaihdettu tovi sitten 10W40 semi-syntiset, akku oli edellisen omistajan mukaan uudehko joten siihen en oo edes puuttunu.

    Sisätilan valot sytty just ku stoppasin videon ja pyyhkijät tykkää pakkasella pitää hetken omaa elämää ja pyyhkiä ihan huvikseen pari minuuttia kunnes jatkaa sitten normaalia toimintaansa.
    Radioonkin rupes syyttyy aina sekunniks virrat ku pakkaset rupes olee lähempänä -20C :D

    Pistäkää vähän volyymiä ni kuuluu tuo starttauskin, omasta mielestä ainaski kauheen hiljanen oli muuhun verrattuna.
    Starttaus tosiaan muutama kaasun polkasu ja avaimesta kääntää koskematta kaasuun, toimii joka kerta.
    Tuo sammuminen ekalla kerralla AINA kylmällä (-20C tjsp) on hieman mysteeri kun edellinen Caprice teki nimenomaan ihan samaa, tokalla jää joka kerta käyntiin sit.
     
  12. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Jos huomisaamuna kokeilis käynnistää ekan kerran tiistain jälkeen 12 tunnin lämmityksen jälkeen.
     
  13. Jonza

    Jonza 1st gear

    Pitääpä ennen kevättä tilailla toi korjaussarja, hintaa huimat 50e.. :D
     
  14. jampero

    jampero 1st gear

    Jarruista kyselisin. Onko normaalia, että takajarrut lukittuu ensimmäisenä? Auto on 87vm viilukylki caprice. Tänään kauppareissulla huomasin tämmösen ominaisuuden, kun mentiin perä rinnalla risteystä kohti. Tie peilijäässä.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kannattaa kurkistaa sinne jarrurumpuihin, märkää kengissä, tai säätö kaukana, niin äkästyy.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Jos ei ole märkää ja säätö kunnossa/toimii, niin onko vika ilmennyt uusilla kengillä ?
    Mulla nimittäin kävi aikoinaan samalla lailla takajarrut nappas välittömästi, jo kesällä huomasin kun kengät vaihdoin et nyt on äkäset kitkapinnat, no seuraavana keväänä otin ne irti ja olivat ihan täynnä sellasta pinta halkeemaa joka suuntaan, vein ne paikalliseen vauhtikauppaan niin myyjä sanoi et tää ei ole kyl normaalia, laittoi reklamaationa Canadaan, uuden kengät ja taas toimi niinkuin pitää.
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    Kylläpäs pitikin mokata, kun mielestäni olen sekoittanut aina nesteet 50:50, mutta niin vaan pääsi loppiaisena jäätymään syyläri! En ole itse asiassa parinkymmenen vuoden aikana pitänyt ikinä pahveja minkään auton syylärin edessä, mutta olisi kai pitänyt. Auto pelasi 30 km hyvin, mutta sitten lämmöt tapissa ja kuski ankkajäässä viimeisen 10 km matkalla, kun ajoa vajaa km kerrallaan "10 pysähdyksen taktiikalla" ja noin 10 min kerrallaan odottelua. Ironista, kun ulkona siis oli vielä 25 pintaan pakkasta silloinkin (lauhtui) ja kuski ihan jäässä - ja auton kone liian kuuma! Että ihanan kallista nyt sitten ostaa uus syyläri, kun entinenkin oli jo pari vuotta vanha!
     
  18. jampero

    jampero 1st gear

    Mikä nyt meni pieleen? Vaihdoin vuotavat letkut mitkä meni kaasariin/ilman putsariin ja tyhjäkäynti hyppäs taivaisiin :( Viilukylki caprice -87
     
  19. ktech

    ktech 3rd gear

    Yleensä se on päälle jäävä ryyppy/ jumittava nopean joutokäynnin mekanismi mikä näissä saa kierrokset taivaisiin lämpimänä.



     
    xarper tykkää tästä.
  20. jampero

    jampero 1st gear


    Onko noissa kaasareissa minkäänlaista tyhjäkäynnin säätöä? Vuotojen kanssa toimi ihan normaalisti kone. Mietin vaan että onko edellinen omistaja jostain säätäny tyhjäkäynin vuodoille sopivaksi ja nyt kun kaikki tiiviinä niin säädöt ei kelpaa. Toi mitä oli videoissa oli ihan ekana vikana kun hommasin auton marraskuussa kun piti ryyppyä väkisin päällä ja silloin rasvasin koko mekanismin.
     

Kerro tästä muillekin!