maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Menit sitten vertaamaan uutta 130t€ diisel syylää kymmenvuotiaaseen parinkympin jeeppiin, jollanen on sun mielestä paska koska sun 23v jeeppis on paska? Joo vakiona en osaa kyl noin paljoa lukea, mut ehkä sit jos laittais softan.

    Taidat olla oman kyläs risumies juttujen perusteella.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Vittu että putosin :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    en uuteen vaan 5 vuotta vanhaan jonka saa turkkilaiselta karvakädeltä alle 30t
    ja on uudemmatki jeepit mun mielestä paskoja eritoten 5.7 hemi koneella olevat
    aivan paska moottori
    voin tulla softaamaan sut defibrillaattorilla jos se auttas
    risumiehestä en tiedä mulla on vaan tukkeja
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Auton paremmuudesta väittely saa aina näissä keskusteluissa jonkun tunteet pintaan.:)
     
    Saetkae tykkää tästä.
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^^Vuoden sisään oli verotettu 2 kpl 2012 280kw äksviitosia, verot 23,6k ja 28,6k.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Aika kallis toi tiisseli, mut ei sitä LT volkkari äänimaailmaa kyl voita mikään heminpaska..! :)
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyähän se onnii notta kaikki jotka kehuskelee yli kymppitonnin autoilla saatika omistamillaan tukeilla ni eehä ne tiiä hyvästä mittää ku ei oo ikkään joutunnu huonolla ajamaankaan :poff:
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tais jollain mennä tunteisiin ja tukit sieraimiin. :D

    No vitsi vitsi...

    Kuitenkin hyvin erityyppisiä autoja ja ilmeisesti hyvin erityyppiset ostajakunnat, että kuka mitenkin tykkää ajonsa hoitaa, eipä näistä oikein voi voittajaa valita.
     
    ville400 tykkää tästä.
  9. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    https://goo.gl/photos/bLq84QczY3QB1J67A

    Mulla vajaat 90 tkm ajettu ja kuskin penkin reuna 'jo' risana, varmaan herkästi ottaa itteensä kun hilaa ruhoaan penkille/pois. Vatsinkin kun tuossa taitaa olla enemmän sivutukea.
     
  10. ville400

    ville400 2nd gear

    aika vaikea on alkaa vertaamaan diesel tai bensa maasturia mutta taitaa bemarilta löytyä bensa v8 tai jeepiltä diesel kone mutta yhtä kaikki niin pitää valita auto käytön mukaan, ei kumpakaan vakiona metsään sovi ,mutta jeeppi kyllä pienellä rakentelulla
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei bemarista saa maasturia tekemälläkään. Alennusvaihde puuttuu ja joustovarat ovat täysin riittämättömät.
     
  12. ville400

    ville400 2nd gear

    on se bemari sen oman kategorian "maasturi" mihin kuuluu mersu ml ja audi Q7 ja muita. monelle se on täysin riittävä, ei siinä jeepissäkään maasto-ominaisuuksiakaan vakiona ole, ei se alennusvaihde auta jos on pohjasta kiinni kannon nokassa, tuttu kaveri pyörittää offroad safareja tarjoavaa yritystä ja on kertonut kaikenlaisia tarinoita asiakkaista, monelle kaupunkilaiselle jo metsäautotiellä ajo on jo jotain aivan ihmeellistä ja saati se että mentäis tieltä vähän sivuun. eli kyllä se auton hankinta menee ihan tarpeen mukaan jos on auton käytöstä 99% asfaltti tiellä ajelua ja peräkärry perässä kolme kertaa vuodessa niin silloin ei tarvii puolen metrin jousto varoja,alennusvaihdetta tai akseliin lukkoja. ja vielä vaikka ajelis mökki teillä tai metsäteillä sekään ei ihmeellisiä vaadi mutta jos alkaa sillä päivittäisellä käyttö autolla metsässä möyriä ja rakentaan sen sitä varten niin sen päivittäisen käytön ominaisuudet heikkenee aika paljon
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tää on hienoa kun pienet erimielisyydet saa OD-ukkojen sisäisen verbaaliakrobaatin liikkeelle, kiitti Volvo-miehelle ja LUM-1:lle päivän nauruista!

    Ville400 sen varmaan tossa aika hyvin puki sanoiks mihin keskiverto-autoilija "maasturia" tarvii, eli ei oikeastaan mihinkään... Mökkitien ajeluun riittää varmaan hyvin se X5 tai joku tyhmä crossover mallia CR-V tai joku muu käsittämätön konsonanttiyhdistelmä (mitäänsanomaton ajoneuvo =mitäänsanomaton mallimerkintä?)

    Anopilla oli Grand Cherokee, joku 2000-luvun taitteen vehje eli onko se nyt sitten WJ-korinen, 4.7:lla. Se vehje oli kyllä jatkuvasti paskana jostain, mäkin sillä joskus ajoin eikä kyllä herättäny mitään fiiliksiä... Ei sekään härveli koskaan nähny hiekkatietä kummempaa maastoa eli mitään oikeeta käyttöä sille ei ollu, ite en ainakaan viittis moisella ajella 15 litran keskikulutuksella. Samalla kulutuksella löytyis mielenkiintosempiakin laitteita jotka on hauskempia ajaa.
     
    ville400 tykkää tästä.
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikä on maasturi? Varmaan yhtä helppo määritellä kuin harrasteauto... jokasella omat tarpeet ja mieltymykset.

    Yleensäkkään kaikkia ominaisuuksia (maasto tai muitakaan) harvoin tarvitsee tai voi järjellä perustella. Pyöreelamppunen ladakin riittäis useimmille arkiajoon, mut harva sellasella kuitenkaan ajaa. Ja takavetolarse menee muuten maastossakin paremmin kuin ton ml q7 kategorian pelit..! :)
     
  15. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    just joo varmasti lada on parempi jos pitää ajaa vaikka kahden männyn välistä mistä nuo saksalaiset laatumaasturit ei mahdu :poff:
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Nappisilmä-Zigulihan olis hieno peli! Toi on kyl totta, mikä se maasturi on... Jonkun mielestä kun Golfiin laitetaan mustia muovilärpäkkeitä ja 20mm korkeempi alusta ja nimeks joku cross-Golf, ni se on maasturi. En tiiä, mulla ei ole minkäänlaiselle maasturiin viittaavalle mitään tarvetta, ei edes siksi että "ne on korkeampia ja näkee paremmin", hyvin on nähny ihan tavallisesta henkilöautostakin.
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Amerikkalainen Chrysler 440 isolohko ja sveitsiläinen laatu. Aika mainio yhdistelmä.
    [​IMG]
     
  18. ville400

    ville400 2nd gear

    joo maasturi käsite on nykyään aika laaja, kukin hankkii omiin tarpeisiin mitä tahtoo . varmaan bemarissa ja jeepissä on omat hyvät puolet ja huonot . ja kyllä näköjään niistä kaikista saa jotain rakennettua [​IMG]
     
  19. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    No ei nekään sitten sen kestävämmät ole. Sitä pitäis varmaan rasvata koko ajan, että pysyis sellaisena pehmeenä. Tai auttaisko sekään. Maksaa niin perhanasti, jos verhoilee molemmat etujakkarat uudestaan jollakin paremmalla matskulla.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikä toi on?:odeek:
    Sveittiläinen ramcharger?
     

Kerro tästä muillekin!