Työkaluvaunu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Simo, 29.9.2003.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Raakaa voimaa ja talli missä teen on ~puolenmetrin korkeudessa, niin ei tartte kuin sopivan ajosillan ja työntää tasaista pitkin
    tai sit askartelee nostimen esim. konenorsulle lenkki kanteen

    Kyllä mahdollisuuksia on, tosin niin on varkaillekkin :odroll:
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kannen päälle darts-taulukaappi tyylinen kansi jonka oviin tapit lenkeille ja siihen selkämykseen vois kiinnittää vaikka pihdit tai muuta sopivaa joka sit ois pännissä siellä lenkkien välissä ja kunnei ole käytössä kansi kiinni

    Ellei sit laittaisi rasiakoksi sen taka/päälikannen mihin vois nakella mutterit purettavasta kohteesta jostain sopivan hintaisia kippaavia rasioita

    Voishan siihen kans laittaa jotain herkempää instrumenttia yleismittari jne jotka ei kestä laatikostossa sitä vahinkoa, et avaa väärän ja pudottaa sen 10kg hienosäätö lekan päälle ja se yleismittari vois olla siten vaikka remmillä kiinni, et voi käyttää kun esim laturia ihmettelee siinä kannen päällä luukusto avoinna
     
  3. -tl-

    -tl- Gearhead

  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    työskentelytaso-tynnyri jossa työkalut sopivasti "piilossa". ei sinänsä huono idea.. mutta ehkä vähän liian matalalle menee työkalut normikäyttöä ajatellen?
     
  5. Spitfire

    Spitfire Gearhead

  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    valpas tykkää tästä.
  7. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Samaa mieltä. Räikkälenkit ois aika iso +. Nykyiset, hieman vajaat hylsysarjat saisivat korvaajan. Mikään pro missään ole, niin ei tarvii työkalujenkaan olla. Onpahan helpompi syyttää paskaa jälkeä huonoilla työkaluilla :D
     
  8. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    No miksei ostaa toi vaunu työkaluilla kun tyhjänä maksaa saman??
    Ennen joulua tuon sai Minimanista satkua halvemmalla.
     
  9. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Mun mielestä niin luokatonta kuraa noi työkalut noissa valmiissa paketeissa et ihan sama ku heittää saman tien vesilintua niillä.
    Voihan ne olla kestäviä mutta kuten ikh:n vaunuissa hylsyt valmiiksi väleitä väännättessä muttereista/pulteista ja sitte niis on puolet sellaasia kaluja jota tuskin koskaan tuut tarvitsemaaan.
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    voiko olla liikaa työkaluja? ei kai nyt sellasta voi tapahtua.. vai voiko?

    itsestä tuntuu että aina kaikille vähänkään puolijärkeville työkaluille löytyy sijoitus kohde jonne ne voi jättää (jos niitä joskus tarvii eikä sitten tarvitse kirota "ei oota" tai että ne muut työkalut ovat kaukana) tai sitten etsii niille uusi omistaja lähipiiristä jos ei muka itse keksi mihin ne laittaa.

    mutta joo.. jos on itsellä jo työkalusarjat jotka riittää..ja ei keksi noille uusille tarvetta itselle eikä muille tutuille. niin ehkä kannattaa sijoittaa se säästetty raha sellaisiin työvälineisiin joita tarvitsee ja ostaa tyhjänä sellainen jonka avausmekanismista ja tukevuudesta jne tykkää (eroja on). mutta jos on saman hintainen kuin ilman työkaluja.. myy ne huonot sitten jollekin muille kuitenkin. rahan arvoisia ne kuitenkin ovat. huonotkin työkalut.

    itse ostin tosiaan sen Puuilon Tamforce pro vaunun tyhjänä. ja täytin sen omilla työkaluilla. ainut negatiivinen minkä luulin olevan positiivinen juttu onkin tuo siinä oleva laatikon lukitusvipu. on vain oikeassa reunassa ja pitäisi olla vasemmassakin että olisi helpompi käyttää joka suunnasta. ilmankin tuota lukitusta kyllä pärjää hyvin.
     
  11. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Vaikka en tykkää asioista väitellä niin silti pakko sanoa et juuri noin kaveritkin sanovat ikh yms halppis työkaluvaunuista mut kummasti ne lainaan kelpaavat. Tiedä sit keräävätkö kaverit rahaa pro työkaluihin mitkä sitten ehkä joskus pystyvät ostamaan.
    Ikh:n työkaluvaunu jossa on noin 250 osaa niin ei siellä ole vasarat ja vittupihdit todella huonoja mut on niilläkin jotain tehty kun ovat kadonneet.
     
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    En tiedä mitä työkalut tänä päivänä maksaa mutta jos 80-90 luvuilla olisi itse mennyt tuolla periaatteella niin olisi ollut melko tyhjä vaunu. Ihan vaan pelkästään finanssiteknisistä syistä johtuen.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuo on kyllä ihme homma että lainaillaan niitä kaluja,ostaa kaupasta mitä tarvii tai tietättää muilla. Onko sulla momenttiavainta? Biltema motonet yms saa uusia. En rupee omaa stahlwillen manoskopia lainaamaan vaikka ei mikään kallis ollutkaan. Ei oo ku yks tuttu joka maksaa lainasta,sille voin antaa vaikka ilmaseks.
     
    kinpin ja signet tykkäävät tästä.
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Totta. Mutta laatutyökaluja saa halvalla käytettynä.
    Esim kaikki mun ruuvimeisselit ovat Stanley made in usa tai made in England. 1-3€ kpl kirpputorilta. Bachon vanhoja 60-70 luvun pihtejä ja lenkkiavaimia eurolla jne. Ja varmasti parempilaatuisia kuin nuo vaunujen mukana tulevat tinasta tehdyt tuotteet?
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    No joo jos kirppareilta löytää oikeita työkaluja, niin ne varmaan onkin hyviä

    Mutta ite en ainakaan ehjää työkalua myisi
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    minä en ole enään vuosikymmeneen löytänyt oikeasti hyvää ehjää laatu työkalua kirppikseltä. niiden hyvin harvojen jotka olen löytänyt, niiden hinta ei olisi ollut lähellekään järkevää. löydän vain halpahallin poistomyynti loodasta noukittuja romuja joihin on lisätty uusi kalliimpi hintalappu vanhan päälle. tai sitten loppuun kuluneita romuja joissa on periaatteessa uuden semi-pro (ihk, biltema jne) luokan työkalun hinta.

    kirppikset eivät enää ole täälläpäin olleet enää mitenkään halpa paikka, niistä on tullut myyntibisnestä eikä tavaran kierrätystä uudelleen hyötykäyttöön järkevällä käytetyn hinnalla. köyhän ei kannata kirppiksiä enää kiertää.

    ja/kun ne bisnes tyypit kiertää kirppiksiä ammatikseen vain ostaakseen ne ainoat halvat hyvät diilit itselleen ,myydäkseen ne sitten samantien omalla pöydällään korkeammalla hinnalla, eli tekevät voittoa muiden kontolla. vähän niinkuin tää autojobbarius toimii harrastelija piireissäkin nykyään.. jos joku hinnoittelee tuotteensa järkevästi jobbari syöksyy paikalle tinkaa ja ostaa sen vain laittaakseen sen myyntiin isolla voitolla seuraavana päivänä. ja sitten lopulta kaikki harrastajat kärsii tästä keinotekoisesta hintatason noususta. jobbarit taas ei pidä asiaa minään.. ottavat vaan nokkiinsa kun asiasta mainittee. ja alkavat puolusteleen tekosiaan.
     
    T., eilhik, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. M

    M Gearhead

    Mä hommasin eilen 2 lentokoneen tarjoilukärryä, joista on tarkoitus tehdä työkaluvaunut. Kevyitä ja hyvillä pyörillä varustettuja. Helppokäyttöinen jarru ja tietenkin aika makea ulkonäkö :)
     
    pantera ja WBBC tykkäävät tästä.
  18. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Minua palveli vuosikymmenet vanhoista marketin ostoskärryistä väsätty työkaluvaunu. Vuorasin sen vanerilla ja laittelin koukkuja avaimille ja ruuvia hylsyille eri tasoille. Ihan toimiva, mutta jäin kaipaamaan pientä pöytätasoa, mihin voisi tehdä kasan työkaluista. :D
    Sit kun hankin ihan oikean työkaluvaunun työkaluilla, niin ensimmäisenä riisuin ne patjat pois sieltä laatikon pohjalta. Minä en ainakaan viitti kahdella kädella niitä työkaluja sieltä irrotella ja laittaa takaisin. Motonetistä löyty tollasia.http://www.motonet.fi/fi/tuote/802648/MTX-Basic-Hylsynsailytyspaneeli-12
    Tuommoisia kiinnittelin laatikoiden pohjaan, on nopea ja heppo säilyttää hylsyjä ja avaimia. Löytyy myös pienemille hylsyvääntiöille.
    Työkaluvaunun ulkosivulle laitoin magneettikiskoja, on hyvä pitää ruuvareita yms kevyempää arsenaalia.
    Ai niin, laitoin ensin laatikon pohjalle ohuen kumimaton ja sen päälle poraruuvilla noi hylsynsäilytyspaneelit kiinni. Pehmentää hieman, kun heittelee työkaluja.;)
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Minä en ole oppinut oikeen vetolaatikoilla olevan työkaluvaunun kanssa pelaamaan,mutta se on omavika. Minulla pitäisi kaikki olla aina näkyvillä, koska aina avaan väärän laatikon, kun en muista missä mikäkin on...
    Pikkupoikana opin sellasella Hazetin alas laskettavalla vaunulla pelaamaan, mutta nyt on niin paljon kaluja, että ne ei mahdu sellaseen.
    Työkalukaappiin sain kalut oikealle korkeudelle. Ei vie paljon lattiatilaa, ja on ovet avattuna kaikki näkyvillä. Alahyllylle saa semmosia laukkuja säilöön, joissa on joku isompi työkalu. Ulkopuolen seiniin voi kans ripustella jotain harvoin tarvittavaa. Pyörät alkaa oleen kovilla....
    Nosturin alle työtasoksi hankin Biltemasta tuollasen.
    http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/T...Tyokaluvaunu/Kuormanpurkamisvaunu-2000023970/
    Kevyt nostella paikasta toiseen. Siihen voi kaapista nostella ne, mitä luulee tarvitsevansa.
    Minulla on paljon tuplatyökaluja, ja yleisemmät on ripoteltu eri puolille hallia, ettei aina tarvi kaapille kävellä. Suunnitelmallinen toiminta ei ole kivaa, vaan tulee tehtyä sitä sun tätä eri puolilla hallia, joskus ulkonakin. Vähän extempore, ja on hyvä, jos perustyökaluja on muuallakin, kuin kaapissa. Vaikka siinä kaapissa pyörät onkin, niin ei sitä aina mukanaan viitti vetää.
    Näkemyksiä on monia, ja riippuu mitä tekee, miten, ja kuinka usein.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tallilla puristin kiinni pöydässä ja ollut ajatuksena et laittais siihen pari vetolaatikkoa mihin vois laittaa yleisimmät ruuvarit ja pari vasaraa sekä muutaman avaimen

    Mulla pyöriny siinä pöydällä ne tarvittavat kalut, mutta faija värkkäilee jotain ja mutsi "siivoaa", niin molemmat aina kantaa työkaluja jonnekkin siitä pöydältä

    Pyörällisen pöydän tyhjensin omaa autoa rempatessa, et saa kamat sen päälle siististi ja ala hyllylle voi mättää edestä irroitellut osat, niin eivät pyöri pitkin lattioita, siihenkin kun sais pari vetolaatikkoa jotka aukeaa molempiin suuntiin, niin ois melkosen näppärä

    Kiintoavaimet on seinällä rivissä nostimen päässä ja sit vieressä on pöydästö missä on ruuvit ruuvarit vasarat ja pihdit sun muut tarpeelliset enemmän ja vähemmän kasoissa laatikoissa

    Homma toimii hyvin siihen asti, kunnes joku laittaa ne kamat paikalleen, se paikka vaan vaihtelee joka työkalun kädestä laskemisen mukaan :odroll:


    Tarkotuksena ollut kun sais aikaseksi hommais itelle kaapin johon laittaisi omat työkalut, ja pitäisi kaapin lukossa
     

Kerro tästä muillekin!