Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Pistäkää huutokauppaan ennemmin kuin paaliin niitä autoja. Ei tarvi tinkailla ja markkinahinta löytyy nopeasti. Ok, hupihuutajia voi toki olla, mutta jos joutuu uudestaan huutokauppaamaan, niin ei se ole kuin viikko, max kax.

    Omalle kohdalle on kyllä tosi vähän osunut noita ihmeellisiä "ostajia", ainakin autoja myydessä. Ei tule mieleen kuin yksi joka sai sapen kiehumaan.
     
  2. M

    M Gearhead

    Kun noi huutokaupat olisikin ilman hintavarausta, mutta myyjät asettaa hintavarauksen mikä on aivan jotain muuta luin markkinahinta.
     
    Stang_81 ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eihän sitä mikään pakko ole laittaa. Tai voi laittaa sen mitä romu-ukko maksaa. Ja jos muilla niitä hintavarauksia on, niin sehän on itselle vain etu.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Toisaalta kun katsoo romuttamokuvia amerikasta 1980 luvulta, niin rintaa pistää ja ahdistaa. Muskeliautoja ja 50 luvun klassikoita jonossa odottamassa paalausta.
     
  5. voittol

    voittol 2nd gear

    Tuollainen oli viime vuonna pitkään myynnissä , oli kuulemma saarioisten omistajan entinen ja hänen rakennuttama, hinta pudonnut puoleen , liekö sama yksilö ?
     
  6. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    • Rekisterinumero:
      OYZ-776
     
  9. wilburi

    wilburi Gearhead

    Kuvissa eri rekkari
     
  10. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    No joo empä sitä ajatellutkaan
    Katsoin vaan kuvat.
    Taitaa olla niin että eka vuonna katsastaa 4kk ennen rekkarin seiskaa joka on Esimerkiksi, jos henkilöauton rekisteritunnuksen viimeinen numero on 7, katsastusaikaväli on 31.5.–30.9.
    Seuraavana vuonna saa ajaa sitten syyskuun loppuun. Eli 2 kesää yhdellä katsastuksella
    Muistanutkaan että 5ja6 hyppää kuukauden yli

    Talvirengaspakkokin loppuu helmikuun loppuun
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Eikös kakkonen ole katsastettava helmikuun loppuun mennessä.
    Omakohtaisesti ei ole koskaan ollut niin iso ongelma, että menisin vaihtamaan 5-numeroiset kilvet 6-numeroisiksi, mutta jokainen tietysti tekee niinkuin tahtoo.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitä väliä sillä on mihin aikaan vuodesta katsastaa? Ennen vanhaan kun ulkosalla katsastettiin, niin pakkasella oli nivelien rasvat jäykemmät, mutta ei enää katsasteta ulkona tai ole pakkasia. No tietysti kesäautossa joku syyskuun puoliväli olisi hyvä "eräpäivä", niin ei tarvisi kuin joka 2. vuosi katsastaa jos vaan sydänkesällä ajelee.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohan se vähän ikävä jos ajallaan haluaa katsastaa ja vaikka joulu-maalis on aika ja kelit heikot ynnä konttori ei likellä jne jne. Voihan sen sinne myöhässäkin silti viedä mutta jää kuukauden korjuu saamatta.
     
  14. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Joo niin olikin muistelin väärin että 2 ja 7 kuukausi hyppää yli mutta se näytti trafin sivulla olevankin 5 ja 6
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ainiinjoo.
     
  16. passerby

    passerby Gearhead

    no vietkö näyttelykuntoisen klassikon loskapaskassa katsastukseen? joo, ilman muuta.....? :odroll:
     
  17. karra

    karra Double Gearhead

    Hitto, minulla on 1987 SECcimersussa eräpäivä 28.9 ja sehän on leimattu viime kesänä. Ei sillä että voishan sen viedä nyt 29.5 -28.9 leimalle mutta suunnitelmissa oli että en varmaan aja kovinkaan paljoa tulevana kesänä. Laittaa seisontaan leiman ummettua ja senhän voi viedä mielestäni 2018 sitten vaikka 30.3 leimalle kun siihen jää alle 6 kk niin ei tartte uudestaan enää 2018 aikana viedä. Paitsi että auto piti saada museorekisteriin kesäksi 2018, no sehän pitää muutoskatsastaa ja samalla tulee se vuosikatsastuskin kerran se konttorille pitää viedä.
     
  18. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Itselläni on kesäautossa viimeinen numero 2 eli katsastus marras-helmikuussa. Numero ei todellakaan aiheuta mitään ongelmia. Jos auto on liikenteessä vielä marraskuun alussa katsastan sen silloin. Jos kelit ovat jo huonot poistan auton liikennekäytöstä ennen marraskuun alkua, jolloin katsastan sen heti otettuani käyttöön maalis-huhtikuussa. Asiahan on niin, että jos auto on poistettuna liikennekäytöstä varsinaisen katsastusajakson (marras-helmikuu), niin hylkäyksen tullessa esim. huhtikuussa, autolla on normaalisti 1 kk korjausaika ja sillä voi siis ajella normaaliin tapaan. Mutta jos auto on ollut päivänkin käytössä varsinaisella katsastusjaksolla, eikä sitä ole katsastettu ennen liikennekäytöstä poistoa, se menee ajokieltoon heti, jos tulee hylky esim. huhtikuussa katsastettaessa.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Toki jos sillä muutenkin ajelen, jos en, niin miksi pitäisi katsastaa?
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikösse kuitenkin 4 kk ole max minkä verran voi etunojaa ottaa? Jos katsastaa 30.3 niin on katsastettava uudelleen 28.9. mennessä. Näin ainakin itselleni kävi, eli rekisteröintipvm oli 1.11. ja siten katsastussloti 1.7.-1.11. ja kun jouduin ottamaan auton liikenteeseen juhannuksen tienoilla, niin eikun parin viikon päästä uudelleen konttorille.
     

Kerro tästä muillekin!