West Coast Street Cup 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja cam67aro, 25.10.2016.

  1. cam67aro

    cam67aro 2nd gear

    Terve

    Nyt on päivämäärät ja paikat West Coast Street Cupin kisoille.

    1. 15.7.2017: Seinäjoki
    2. 29.7.2017: Pori
    3. 19.8.2017: Kalajoki

    Poriin suunniteltu kisa 27.5.2017 0n peruttu.

    t. Pekka

    PS: Näiden lisäksi on 20.5.2017 Seinäjoella Street Race-kisa
     
    Muokattu: 24.4.2017
  2. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Voi persereikä,eka kisa päällekkäin fyyran kanssa.
     
  3. cam67aro

    cam67aro 2nd gear

    Hep

    Noinhan tuossa kävisi, mutta yritämme löytää toisen ajankohdan ensimmäiselle kisalle.

    t. Pekka
     
  4. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Hyvä! Ajatus olis kiertää molemmat kapinat,toivotaan että löytyy korvaava päivä,wcsc on hyvä ja toimiva formaatti!
     
  5. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Onko mitään päivitystä ekalle kisalle?
     
  6. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Ota rauhassa!
     
  7. kari6767

    kari6767 3rd gear

    No ku mä oon jo tääl keitaalla parkissa...
     
    supo tykkää tästä.
  8. Keme

    Keme Gearhead

    Pitääkö WCSC kisoissa olla E85 polttavissa autoissa kuskilla metanolispekatut ajovarusteet?
     
  9. superbird

    superbird Gearhead

    Tuskin, ja toivottavasti ei koskaan. Fyyralla tämä astuu voimaan 1.1.2018
     
  10. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Sitten pitää muuttaa WCSC sääntöjä, säännöissä ajovarusteista:

    "Yli 11s autojen kuljettajilla tulee olla vähintään pitkähihainen paita tai takki, lisäksi ajajien turvallisuudessa tulee noudattaa FHRA:n mukaisia määräyksiä koskien ajoasuja."

    Eli nykyiset WCSC ajoasu säännöt mukailevat FHRA sääntöjä. Tosin tuo E85 asetus tulee voimaan tosiaan vasta vuoden päästä. Tällä ajetaan kyllä harrastajat tehokkaasti pois kisoista. On se kumma kun bensalla saa ajaa ilman palosuojavarusteita mutta ei etanolilla, molempia saa kuitenkin ihan pumpputavarana normi kadun tallaajatkin ilman palopukuja.

    FHRA säännöissä on kyllä tohon metanolivarusteisiin yksi poikkeus:

    "Metanolia käyttävä auto ajaltaan 9.99 tai nopeampi. Kuljettajalle vaaditaan SFI 3.2A/15 ajoasu, sekä SFI3.3/5 käsineet ja kengät."

    Eli tuon mukaan saisi ajaa 10s saakka ilman metskuvarusteita. Kyselin asiaa FHRA foorumillakin ja jotain päivityksiä sääntöihin on vielä tulossa, sitä odotellessa.
     
  11. cam67aro

    cam67aro 2nd gear

    Terve

    Tällä hetkellä (2017) WCSC: ssa E85- polttoaineella ajettaessa ei tarvita metanolispeksattuja ajovarusteita.

    t. Pekka
     
    supo tykkää tästä.
  12. aktion76

    aktion76 Gearhead

    Onko 2017 paikkakunnista jo tietoa?
     
  13. josu

    josu Gearhead

    WCSC: ssa on rento meiniki,saisi FHRA ottaa mallia rannikon touhusta,tulen mielellään ajamaan ko skaboissa.
     
  14. superbird

    superbird Gearhead

    Miten tämän avauskisan päivien kanssa on. Ekassa viestissä päivänä on 20.5?
    Riverside Cruisersin sivuilla on 27.5

    Alla Fyyran ensimmäinen

    27.-28.5.2017 Kiihdytysajon SM-osakilpailu 1, Motopark
     
  15. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Nythää toi näyttää hyvältä toi kalenteri!
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitenkään WCC:n hyvyyttä moittimatta, mut mihin toi rentouden puute perustuu?
     
  17. cam67aro

    cam67aro 2nd gear

    Hep

    Viestiketjun alussa on päivämäärät ja ajopaikat.

    t. pekka
     
  18. josu

    josu Gearhead

    Mitenhän tähän vastais ettei menis tappeluksi
    -rentous ja hyvä ilmapiiri tulee siitä ettei paikalla ole sellaista hulinaa ja hälinää ja niitä miljoonia maksavia kalustoja johonka tavan duunareilla ei ole edes käytännössä varaa,eli olllaan lähempänä "normi" ihmisen kilpailutapahtumaa.
    -katsastus ja siihen liittyvät asiat hoidetaan ns maalaisjärkeä käyttäen,ollaan asiassa muttei niuhoteta tai syytetä jostain jos jotain puuttuu tai on puutteellinen,kaikkeen tälläseen suhtaudutaan paljon mukavammin ja rennommin,mikä luo parempaa ilmapiiriä
    -4 koneisia turbomoottoeita kohtaan asenne on ollut Fhran puolelta aikas vastahakoita mun muistaakseni 80-90 paikkilta kun ne rupes menemään ns kovempaa kun se V8,tästähän alkoi sitten kuristimien suunnittelua ja painon nostoa ym,tähän sen enempää menemättä näitten vaikutuksesta siellä on vieläkin sellainen ilmapiiri jos jotain pitää kattoa lipan alta niin se ei ole V8 vaan ihan jokin muu ,toki tilanne on parantunut pahimmista vuosista
    Sellainen maalaisjärjen käyttö puuttu tuolta Fhran kisoista,1 sellainen on esim,aikataulut joita joskus voisi rukata ja kattoa taivaalle,oon ollut paikalla kun homma on mennyt seuraavasti,on satanut vettä,no siitä tulee tauko,rata on saatu kuivaksi vaikka klo 13,15 ja seuraavien pitäisi ajaa klo 13,30 niin just kun ukot tulee lineuppiin klo 13,30 niin rupeaa satamaan uudestaan,niin miksi ei ukot mene ajamaan klo 13,15 kun olisi mahdollista,tää pistää naurattamaan paikan päällä ja ihmettelemään mitä touhua tää oikein on,soitetaan musaa nuo väliajat,no aikataulut on aikatauluja,mutta joskus niissäkin voisi käyttää sitä maalaisjärkeä,on saatettu käyttääkkin mutten ole ollut just silloin paikalla
    -hinta joka Fhran kisoissa on ihan omaa luokkaansa kuin WCC,ssä,tuolla Fhran maksamalla hinnalla kun saa ajaa hyvällä lykyllä 1-2 lähtöä päivässä kun on joidenkin muiden vuoro ajaa tänään enemmän ja siihen nuo kaikki yllämainitut päälle niin siitä se WCC rentous tulee.
    Tää näkökulma tulee kadunmiehen suusta joita lähes kaikki WCC ajavista on.
    nää on vaan mun joojoo höpinöitä,ei kannata ottaa herneitä nenään,
    Odottaminen on parasta paikan päällä........
     
    Muokattu: 8.3.2017
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Onhan FHRA:n kisat toki kalliimpia kuin WCSC skabat, mutta aika harvassa on ne Fyyran kisat olleet, jossa on päässyt vaan 1-2 lähtöä ajamaan. Parhaina vuosina Nitrokisoissa muistelisin ajaneeni 10 lajittelukierrosta, joka ei mun mielestä ole yhtään huonosti (Tosin tällöin taisi olla niin, että Street ryhmät ei ajaneet). Mutta yleensä tavallisissa SM kisoissa joku 3-5 kierrosta taitaa olla aika normaali määrä, mitä lajittelukierroksia pääsee lauantaina ajamaan, ja siihen sit sunnuntaina lisäksi ainakin yksi pudotuskierros...
    West Coast Cupissa yleensä olen päässyt kolme lajittelulähtöä ajamaan, mut viimekerralla nipistettiin vähän pois jäähdyttely-ja akunlataustauosta, niin sain ajettua neljännenkin lajitteluvedon. Siihen päälle taas ainakin yksi pudotuslähtö riippuen menestyksestä, niin aika samoihin noi ajettujen lähtöjen määrä mun mielestä menee.

    Tykkään ajaa niin FHRA:n kuin West Coast Cupinkin kisoja, ja kyllä mun mielestä Fyyrankin kisoissa on ihan rento olla kisaamassa. Katsastuksen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, kunhan kalusto on kunnossa ja onneksi kaikki kilpuritkaan ei ole niitä miljoonan vehkeitä, vaikka kyllä niitäkin on hauska seurata.:pinup:

    Harmi että toi eka Porin kisa on Motoparkin avauskisan kanssa päällekäin. Täytyy yrittää päästä tuonne toiseen Porin kisaan sitten ainakin ajelemaan tuon SM sarjan lisäksi...
     
    kede -57 tykkää tästä.
  20. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Ei oo mulle ykskään katsuri nipottanu fyyran kisoissa.
     

Kerro tästä muillekin!